  • 41. Data: 2021-05-29 16:17:45
    Temat: Re: Polak katolik
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 29 May 2021 15:12:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > One są podstawą wszystkich
    > systemów prawa.

    LOL :) Tomasik, przejrzyj na oczy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 42. Data: 2021-05-29 21:34:59
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Popatrz na takie 10 przykazań. Od wieków powielane są we wszystkich
    > systemach prawnych.

    Właśnie zniknąłeś sporą cześć świata.
    Gratuluję.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 43. Data: 2021-05-29 22:52:33
    Temat: Re: Polak katolik [konkordat Akcji Wyborczej Solidarność + Unii Wolności]
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bardzo nienaukowe.
    Może są zapracowani, lub starzejący się, lub świeże słoiki w wielkim mieście?
    Sprawdź udział w pielgrzymkach rok do roku.

    -----
    > Jak dla mnie procent na mszę chodzących jest najlepszym z dostępnych oszacowaniem
    liczby "katolików na poważnie"

  • 44. Data: 2021-05-29 23:31:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2021 o 21:34, Kviat pisze:

    > Właśnie zniknąłeś sporą cześć świata.
    > Gratuluję.

    To zdradzisz, w której częśći przykładowo zabijanie jest przyzwalane?
    Albo kradzież?

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-05-30 00:02:46
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > To zdradzisz, w której częśći przykładowo zabijanie jest przyzwalane?

    Nie zdradzę.
    Nazwy państw, gdzie kara śmierci jest zgodna z prawem, są na tajnej liście.

    > Albo kradzież?

    To akurat jest na liście jawnej.
    Sam znajdziesz. Dla ułatwienia podpowiem ci, że nie musisz daleko szukać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 46. Data: 2021-05-30 02:53:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-29, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
> [...]
    > Może są zapracowani, lub starzejący się, lub świeże słoiki w wielkim mieście?
    > Sprawdź udział w pielgrzymkach rok do roku.

    Pielgrzymki lepsze, bo na mszę to pewnie 2/3 chodzi (a) na pokaz; (b)
    prymuszana układami rodzinnymi. A taka pielgrzymka, to już jest jakiś
    wysiłek chyba.

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2021-05-30 03:08:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Człowiek nie jest doskonały. Mnie chodzi o te reguły postępowania.
    > Takie, jak przykładowo 10 przykazań bożych. One są podstawą wszystkich
    > systemów prawa.

    Niektóre tak, niektóre nie. A czego oni na tej religii właściwie uczą?
    Czy to nie bardziej jakaś wykładnia, w tym historyczna kultury obrzędów
    z dość ślepym i instrumentalnym podejściem do etyki jako jednego z
    elementów koniecznego do odhaczenia kolejnych poziomów wtajemniczenia?
    (komunia, bierzmowanie)? Ile tam z tego jest, że nie dobrze jest kraść,
    a ile, np. że jakieś rytuały są istotne bo, bo i bo?

    Albo jeszcze inaczej, czy to nie jest raczej tak, że nacisk jest
    kładziony na wychowanie członka religilnej wspólnoty (w tym duchowość i
    takie sprawy), dużo bardziej niż podwalin etycznych?

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2021-05-30 08:23:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pielgrzymki lepsze, bo na mszę to pewnie 2/3 chodzi (a) na pokaz; (b)
    > prymuszana układami rodzinnymi. A taka pielgrzymka, to już jest jakiś
    > wysiłek chyba.

    Ponoć szóste przykazanie można ponaruszać;)

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2021-05-30 08:35:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To zdradzisz, w której częśći przykładowo zabijanie jest przyzwalane?

    Choćby w wielu kulturach na przestrzeniach wieków usankcjonowane były
    (również w naszej erze) ofiary z ludzi.

    > Albo kradzież?

    Praktycznie wszędzie. Podatki, socjalizm, ochrona dzikich lokatorów...

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2021-05-30 09:39:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ponoć szóste przykazanie można ponaruszać;)

    Aż musiałem wygóglać. No to może przypomnijmy sobie te unwersalne wartości.

    1. Nie będziesz miał bogów cudzych przedemną.

    Mamona tak czy siak rules.

    2. Nie będziesz brał Imienia Pana Boga twego nadaremno.

    To jest chyba najbardziej nierozumiane przykazanie. Nie chodzi
    przecież o deklaracje w stylu "o Boże, jaka ona brzydka".

    3. Pamiętaj, abyś dzień święty święcił.

    Należało wyrabiać dyscyplinę, nawyki, uwarunkowania. Ok, ale ślepa
    wierność rytuałom obecnie MZ nie pomaga.

    4. Czcij ojca twego i matkę twoję.

    Logika wciąż zachowana.

    5. Nie zabijaj.

    J.w.

    6. Nie cudzołóż.

    No właśnie. W sumie czy nie lepiej byłoby cudzołożyć w takiej np. komunie?

    7. Nie kradnij.

    Nadal obowiązuje.

    8. Nie mów przeciw bliźniemu twemu fałszywego świadectwa.

    Też.

    9. Nie pożądaj żony bliźniego twego.

    A co z mężem?

    10. Ani domu, ani sługi, ani służebnicy, ani wołu, ani osła, ani żadnéj
    rzeczy, która jego jest.

    W sumie dlaczego nie razem z 9. ? KK zawsze uprzedmiotawiał kobiety.
    Pewnie chodziło o zło zwane nieprokreacyjnym pożadaniem.

    Spoko, pożadaj sobie, ale niech pożądanie cię nie zaślepia.

    Czyli 4/10?

    --
    Marcin