  • 1. Data: 2005-02-11 17:57:49
    Temat: Pokazowy pozew
    Od: "Tye" <T...@w...pl>

    Cześć !!!

    Tworzymy właśnie w ramach zajęć WOS pokazowy proces. Chciałbym się
    przygotować do niego jak najlepiej...i dlatego właśnie proszę Was o pomoc.
    Nie znam się zbyt na prawie, więc nie chciałbym popełnić pomyłki. Chcieliśmy
    aby sprawa dotyczyła:

    Dwóch kolegów podcięło kolegę trzeciego

    I coś słyszałem o tym, że obrażenia trwające powyżej 7 dni są wszczynane z
    urzędu...Nie chciałbym popełnić błędu, dlatego właśnie proszę was o pomoc.
    Czy moglibyście udzielić mi jakiś wskazówek, jakie mogą być tu kary
    proponowane przez prokuratowów, co może proponować adwokat i jakie mogą być
    tu środki łagodzące o ile mogą być (jeżeli nic mu się nie stało)...I czy na
    przykład taka rozprawa będzie rozpatrywana w jakimkolwiek sądzie czy może
    wogóle będzie odrzucona jako mała szkodliwość społeczna....albo np odrzucono
    pozem bo świadek ma skłonności do kłamania...Byłbym bardzo wdzięczny za
    pomoc i już z góry (4 piętro=) dziękuję =)

    Pozdrawiam,
    T.

  • 2. Data: 2005-02-11 18:24:39
    Temat: Re: Pokazowy pozew
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Tye napisał(a):
> [...]
    > Nie znam się zbyt na prawie, więc nie chciałbym popełnić pomyłki. Chcieliśmy

    Na twoim miejscu kopnał bym w D... nauczyciela za zadawanie idiotycznych
    zadań. Znacznie lepiej by było, gdyby zabrał was na wycieczkę do sądu.
    Albo zaprosił jakiegoś prawnika, który wam o procesie opowie. Co
    dopoadło tych nauczycieli. Jak nie mowa sądowa, to akt oskarżenia, Jak
    nie akt oskarżenia to proces pokazowy...

    > I coś słyszałem o tym, że obrażenia trwające powyżej 7 dni są wszczynane z
    > urzędu...

    Tak. I karane z innego artykułu.

> [...]
    > pozem bo świadek ma skłonności do kłamania...Byłbym bardzo wdzięczny za
    > pomoc i już z góry (4 piętro=) dziękuję =)

    Kodeks karny art 157. Kodeks postępowania karnego. Tam szukaj odpowiedzi.

  • 3. Data: 2005-02-11 18:27:14
    Od: "Tye" <T...@w...pl>

    Z tym kopnięciem to dobry pomysł...A jak mnie pozwie??? =)

  • 4. Data: 2005-02-11 18:34:54
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Tye wrote:

    > Z tym kopnięciem to dobry pomysł...A jak mnie pozwie??? =)

    Kopnij go tak, żeby miał obrażenia przez 6 dni...
    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 5. Data: 2005-02-11 18:49:02
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Tye napisał:
    > Z tym kopnięciem to dobry pomysł...A jak mnie pozwie??? =)

    To wtedy przyjdziesz tu po porade ;)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-02-11 20:14:23
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > I co? słyszałem o tym, że obrażenia trwaj?ce powyżej 7 dni s? wszczynane z
    > urzędu...Nie chciałbym popełnić błędu, dlatego wła?nie proszę was o pomoc.

    W zasadzie to wiem o co ci chodzi, ale fajnie to brzmi ... "obrazenia
    trwajace powyzej 7 dni" ;-)))))))))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-02-11 23:42:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tye" <T...@w...pl> napisał w wiadomości

    Wyjaśnijmy sobie najpierw rzecz podstawową. Podcięcie kogoś stanowi
    przestępstwo. Te obrażenia trwające ponad 7 dni kojarzą się również z
    przestępstwem. Ale w wypadku przestępstwa nie sporządza się pozwu, tylko akt
    oskarżenia. no i jest to zadanie prokuratora. Czy na pewno kazano Ci pozew
    napisać? Niby pozew można napisać domagając się roszczeń odszkodowawczych,
    ale najpierw upewnijmy się, co to ma być.

    Jeśli chodzi o pozew, to wpisz "wzór" i "pozew" w google, a dostaniesz 810
    odpowiedzi. Wiele z nich zawiera gotowce. Tak wiec jak odrobisz lekcje to
    pytaj. bo chyba nie ma sensu, byśmy Ci napisali ten pozew sami.