  • 11. Data: 2006-02-26 01:02:37
    Temat: Re: Pojedynek....
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:
    > Ale na upartego chyba możnaby - zwłaszcza, gdyby próba samobójcza
    byłaby
    > nieudana, hmm? ;)

    Raczej nie. Nawet upór tu nic nie pomoże. Nie można być jednocześnie
    sprawcą i pokrzywdzonym.

  • 12. Data: 2006-02-26 01:03:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    samotnik [###s...@n...pl.###] napisał:
    > Ale jak pielegniarka poda strzykawke z trucizna do łóżka i "pacjent"
    > dokona tylko "szczepienia" to nie jest to juz takie oczywiste...

    Raczej jest. Były już taki przypadki.

  • 13. Data: 2006-02-26 01:06:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    samotnik [###s...@n...pl.###] napisał:

> [...]
    czy
    > Polska musialaby sie wycofac z jakich umow miedzynarodowych czy
    cos.. ?
    > Jeszcze drugie: dochodzimy do sprzecznosci. Załózmy ze mamy dwoch
    ludzi,
    > ktorzy maja prawo do posiadania broni palnej... Scena jak w
    westernie
    > - stoja naprzeciwko siebie i szybszy/celniejszy wygrywa. Co na to
    sąd ?
    > Ten co wygral robił to w obronie wlasnej. Chyba nie ma przekroczenia
    > obrony koniecznej, bo gdyby spasował trafilby do gleby.... :)

    Moim zdaniem koncepcja nie przejdzie, bowiem jest również
    napastnikiem. Gdyby przyznać napastnikowi prawo do obrony koneicznej,
    to wówczas można by było przyjąć, że sprawca rozboju nie atakował
    ofiary, tylko bronił się przed jej obroną.

  • 14. Data: 2006-02-26 01:17:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.02.2006 samotnik <s...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > Ten co wygral robił to w obronie wlasnej. Chyba nie ma przekroczenia
    > obrony koniecznej, bo gdyby spasował trafilby do gleby.... :)

    O tym musiałby dopiero przekonać sąd a jeśli wybrałby w tym celu
    proponowany przez Ciebie p. wyjścia tj. pojedynek, to serdecznie wątpię
    aby mu się to udało.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2006-02-26 01:28:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    samotnik [###s...@n...pl.###] napisał:

    > Domniemanie niewinnosci. Jak udowodnisz ze to ten ktory przezyl jest
    > napastnikiem a nie na odwrót ??

    Przy pojedynku obydwaj są napastnikami. Zakładam oczywiście, ze sam
    fakt, ze to nie był napad tylko pojedynek jest możliwy do
    udowodnienie.

  • 16. Data: 2006-02-26 01:43:13
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Dlaczego żyjemy w chorym państwie ? Z tego co wiem, pojedynkowanie sie na
    > smierc i zycie jest zabronione (niestety :). Dlaczego prawo stoi na
    > przeszkodze dwom ludziom ktorzy sie chca wzajemnie pozabijac ??

    poniewaz takie wybralismy wladze

  • 17. Data: 2006-02-26 02:01:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2006 01:55:19 +0100, Arek napisał(a):

    > Mam dwa rewolwery - jesteś chętny?

    Jak się domyślam - posiadasz je nielegalnie? Przed wydaniem pozwolenia na
    posiadanie broni przeprowadza się testy psychologiczne, żeby odsiewać
    wszelkich idiotów...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2006-02-26 03:08:51
    Temat: Pojedynek....
    Od: samotnik <s...@n...pl>

    Witam

    Dlaczego żyjemy w chorym państwie ? Z tego co wiem, pojedynkowanie sie
    na smierc i zycie jest zabronione (niestety :). Dlaczego prawo stoi na
    przeszkodze dwom ludziom ktorzy sie chca wzajemnie pozabijac ?? Volenti
    non fit iniuria.. jak mawiali Rzymianie... :) Może otworzymy "Ligę
    Propojedynkową" ?? :)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2006-02-26 03:17:38
    Od: samotnik <s...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > sie
    > na
    > Volenti
    >
    > Pojedynki odbywają się codziennie. Przecież odbywają się walki
    > zapaśnicze, judo, karate, bokserskie i wiele innych. Zabronione jest
    > prowadzenie pojedynków mających na celu trwałe uszkodzenie przeciwnika
    > czy ewentualnie jego zabicie.

    Właśnie chodzi mi o te ostatnie... Zacytuje sie jeszcze raz:

    "Dlaczego prawo stoi na przeszkodze dwom ludziom ktorzy sie chca
    wzajemnie pozabijac ??"

    Powtarzam: "chcą" - obydwaj.

  • 20. Data: 2006-02-26 03:21:15
    Od: samotnik <s...@n...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Z tego co ja wiem, to zabronione jest wygrywanie.

    Celna uwaga :)