  • 1. Data: 2020-11-05 00:27:59
    Temat: Pogrzeb na cmentarzu
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/koronawir
    us-morawiecki-polecial-na-pogrzeb-przyjaciela-tuz-pr
    zed-zamknieciem/9tkeb6s,79cfc278

    Sam skorzystał potem zamknął dla ludzi.

    --
    animka

  • 2. Data: 2020-11-05 02:36:22
    Temat: Re: Pogrzeb na cmentarzu
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-05 o 00:27, Animka pisze:
    > https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/koronawir
    us-morawiecki-polecial-na-pogrzeb-przyjaciela-tuz-pr
    zed-zamknieciem/9tkeb6s,79cfc278

    > Sam skorzystał potem zamknął dla ludzi.

    Zamknął dla odwiedzających a nie dla pogrzebów.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-11-05 11:04:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 5 Nov 2020 00:27:59 +0100, Animka napisał(a):

    > https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/koronawir
    us-morawiecki-polecial-na-pogrzeb-przyjaciela-tuz-pr
    zed-zamknieciem/9tkeb6s,79cfc278

    > Sam skorzystał potem zamknął dla ludzi.

    Kuchciński może być dumny, że tradycja używania rządowego samolotu jako
    prywatnej taksówki nie ginie. Przelot na pogrzeb kolegi Krzywoustego miał
    status HEAD, więc kosztował suwerena jeszcze więcej.

    Ach, no i w środku epidemii nie zapomniano o limuzynach. Co ciekawe, mają
    być kupione za unijnych pieniądze na ochronę migrantów.
    https://wiadomosci.onet.pl/slask/rzadowe-limuzyny-z-
    unijnego-programu-dla-imigrantow-sa-wyjasnienia/e1mz
    hqh

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 4. Data: 2020-11-05 11:25:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ani "Bolek", ani Borusewicz, ani wnuczek dziadka z Wehrmachtu już Gdańsk - Warszawa -
    Gdańsk nie latają?

    -----

  • 5. Data: 2020-11-05 12:25:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    us-morawiecki-polecial-na-pogrzeb-przyjaciela-tuz-pr
    zed-zamknieciem/9tkeb6s,79cfc278

    Dla ludzi zamknal na swieto. Dla pogrzebow byly otwarte.

    >Kuchciński może być dumny, że tradycja używania rządowego samolotu
    >jako
    >prywatnej taksówki nie ginie.

    Jemu sie to po prostu nalezy :-)

    >Przelot na pogrzeb kolegi Krzywoustego miał status HEAD, więc
    >kosztował suwerena jeszcze więcej.

    W jaki sposob ?

    Kosztowal raczej tyle samo, a biorac pod uwage przynalezna ochrone ...
    moze i taniej niz samochodami ...

> [...]
    >https://wiadomosci.onet.pl/slask/rzadowe-limuzyny-z
    -unijnego-programu-dla-imigrantow-sa-wyjasnienia/e1m

    Niby w srodku zaciskania pasa bulwersuje .. ale zanim przetarg sie
    rozstrzygnie, to bedzie juz po pandemii (oby) :-)

    Natomiast te unijne pieniadze bardzo ciekawe ... PiS przeanalizowal
    wszystko i pokazuje Unii palec, czy np przed laty utworzyl fundusz, a
    teraz widzi, ze sa tam niewykorzystane srodki .. i niepotrzebne. I
    wcale nie unijne ...

    J.

  • 6. Data: 2020-11-05 12:41:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 5 Nov 2020 12:25:02 +0100, J.F. napisał(a):

    > W jaki sposob ? Kosztowal raczej tyle samo, a biorac pod uwage przynalezna ochrone
    > moze i taniej niz samochodami ...

    Cycat z artykułu o Kuchcińskim, ale procedura ta sama:

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/onet-ujawn
    ia-ile-kosztowaly-loty-marszalka-marka-kuchcinskiego
    /ert748b

    "Tak się składa, że wszystkie loty Kuchcińskiego w tym okresie mają status
    HEAD, a zatem objęte są szczególnym zabezpieczeniem, przysługującym
    najważniejszym osobom w państwie. Status lotu HEAD nadaje Służba Ochrony
    Państwa.

    - Samolot ma wówczas pierwszeństwo podczas startu, lądowania i kołowania.
    Kiedy taki lot ma miejsce z Warszawy w piątek po południu, to czasem nawet
    sześć pasażerskich samolotów musi stać, by przepuścić HEAD-a - opowiada
    gen. Tomasz Drewniak, były inspektor Sił Powietrznych.

    Status HEAD to też dodatkowe koszty. Dla przykładu -- jeśli marszałek
    Kuchciński zgłasza zapotrzebowanie na lot samolotem CASA z Warszawy do
    Rzeszowa o statusie HEAD, to rozkaz trafia do dowódcy 8. Bazy Lotnictwa
    Transportowego w Krakowie, gdzie stacjonują te maszyny. Dowódca bazy po
    otrzymaniu zapotrzebowania powołuje komisję złożoną z pilotów i techników,
    którzy sprawdzają dwa samoloty -- podstawowy i zapasowy.

    Aby zostały one dopuszczone do lotów o statusie HEAD, muszą być
    stuprocentowo sprawne. Następnie, w ich kabinach montowane są fotele
    pasażerskie i z wojskowego samolotu transportowego robi się salonki do
    przewozu VIP-ów.

    Potem oba samoloty czekają jeszcze tzw. próba silnikowa oraz próbny oblot.
    Każdy lot próbny trwa około pół godziny. Na koniec, jeśli komisja nie
    wykryła awarii, maszyny są plombowane i czekają na sygnał do startu.

    Kilka godzin przed wylotem Kuchcińskiego jedna z maszyn przygotowanych do
    lotu HEAD wykonuje pusty lot z Krakowa do Warszawy (ok. 1 godz.) lub też z
    Krakowa do Rzeszowa (ok. 30 min), jeśli marszałek zaczyna podróż w tym
    mieście. Drugi samolot, z załogą gotową do startu, czeka na lotnisku w
    krakowskich Balicach jako samolot zapasowy."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2020-11-05 14:28:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >opowiada
    >gen. Tomasz Drewniak, były inspektor Sił Powietrznych.

    Tak, ale przez to lot rzadowy HEAD jest tanszy, za to cywilne loty
    drozsze :-)

> [...]
    >techników,
    >którzy sprawdzają dwa samoloty -- podstawowy i zapasowy.

    No, moze to sa i koszty, ale mechanicy maja pensje/zold, aby te
    maszyny byly sprawne.

    Staranna nadprogramowa inspekcja ? Oczywiscie kosztuje.

> [...]
    >stuprocentowo sprawne. Następnie, w ich kabinach montowane są fotele
    >pasażerskie i z wojskowego samolotu transportowego robi się salonki

    Akurat premier chyba polecial czyms czesciej uzywanym, wiec nie
    wymagajacym przerobek.

> [...]

    >mieście. Drugi samolot, z załogą gotową do startu, czeka na lotnisku
    >krakowskich Balicach jako samolot zapasowy."

    Myslisz, ze wyslali drugi samolot do Wroclawia, aby czekal tak na
    wszelki wypadek ?
    Byc moze ... przepisy rzecz swieta :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-11-05 19:40:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Twoi kubańscy Towarzysze trenują na sucho w czołgach ze sklejki.

    -----

  • 9. Data: 2020-11-06 22:36:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-11-05 o 11:04, Olin pisze:

    us-morawiecki-polecial-na-pogrzeb-przyjaciela-tuz-pr
    zed-zamknieciem/9tkeb6s,79cfc278

    > Kuchciński może być dumny, że tradycja używania rządowego samolotu jako
    > prywatnej taksówki nie ginie.

    LOL

    Przelot na pogrzeb kolegi Krzywoustego miał
    > status HEAD, więc kosztował suwerena jeszcze więcej.

    Na ratunek umarłemu leciał?
    Normalnym rządowym samolotem raczej.

> [...]
    > https://wiadomosci.onet.pl/slask/rzadowe-limuzyny-z-
    unijnego-programu-dla-imigrantow-sa-wyjasnienia/e1mz

    Ciekawa jestem co kupią z funduszu zarazowego.
    Owsiak teraz zakupił dużo łóżek do wielu szpitali w Polsce (Warszawy nie
    pominął).

    --
    animka

  • 10. Data: 2020-11-09 11:57:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 6 Nov 2020 22:36:48 +0100, Animka napisał(a):

    > Na ratunek umarłemu leciał?

    Kto go tam wie. Wielebny Bashobora podobno wskrzesza.

    > Normalnym rządowym samolotem raczej.

    Ale ze statusem HEAD.
    J.F. zresztą wykazał, wbrew mediom mętnego nurtu, że tak jest taniej.