  • 121. Data: 2024-07-28 15:59:15
    Temat: Re: "Pogromca z ciechanowa"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 14:00, Shrek pisze:
    > https://www.google.pl/maps/@52.277296,20.9388075,3a,
    60y,197.05h,90.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1svcwVi-LOYW_Pe
    STTlO80Hw!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    Przyznam, że nie wiem, czemu miałoby być zabronione w tym miejscu
    zawracanie. Nawet kształt linii poziomej sugeruje legalność takiego
    manewru, a przecież w lewo tu skręcić nie sposób.

    Sama fotka z listopada 2022 roku. Wydaje mi się, że jak organizowano tam
    ruch, to nie było tej bramy po prawej strony, co powodowało, że to było
    normalne skrzyżowanie. Brama zrobiła z tych uliczek za nią obiekt, a z
    wyjazdu podjazd do obiektu. Wg starej definicji przestało tu być
    skrzyżowanie, ale nikt nie pozmieniał oznakowania pionowego, bo tam w
    takiej sytuacji więcej znaków traci sens: ustąp na wyjeździe z bramy,
    droga z pierwszeństwem na tej, którą jedziemy. No i jeszcze jest jeden
    aspekt. Ta brama jest bardzo szeroka. Jak zostanie otwarta, to
    wyjeżdżający mógłby nie ogarnąć jej istnienia i uznać, ze to
    skrzyżowanie równorzędne?

    U nas lata temu podporządkowali takie aleje do poprzecznych ulic i
    musieli światła wszędzie zrobić, bo nie było dnia, by nie było wypadku.
    Potem jeszcze w jednym miejscu zrobili podobną pułapkę, ale tam światła
    zrobili od razu, tylko w nocy je wyłączali i wówczas były regularnie
    wypadki. Jakoś ludzie się przyzwyczaili, że aleje mają pierwszeństwo.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 122. Data: 2024-07-28 16:04:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    60y,197.05h,90.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1svcwVi-LOYW_Pe
    STTlO80Hw!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    > Przyznam, że nie wiem, czemu miałoby być zabronione w tym miejscu
    > zawracanie.

    Nie jest. Po prostu egzaminator kazał zawrócić na skrzyżowaniu a ty
    zawróciłeś poza... Takie tam drobne złośliwości dotyczące tego, że na
    dokładamy zagadkę logiczną co jest a co nie jest skrzyowaniem a często
    po analizie w google, geoportalu, wykazie dróg publicznych dalej tego
    nie wiemy...

    > Sama fotka z listopada 2022 roku. Wydaje mi się, że jak organizowano tam
    > ruch, to nie było tej bramy po prawej strony, co powodowało, że to było
    > normalne skrzyżowanie.

    Nigdy nie było - z bramą czy bez tam nie ma drogi publicznej z boku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 123. Data: 2024-07-28 16:22:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.07.2024 o 16:04, Shrek pisze:

> [...]
    > dokładamy zagadkę logiczną co jest a co nie jest skrzyowaniem a często
    > po analizie w google, geoportalu, wykazie dróg publicznych dalej tego

    Oczekiwanie, że kierujący bedzie analizował mapy geodezyjne, wykazy dróg
    itd. celem określenia, jak ma jechać jest niedorzecznym podejściem do
    tematu.

    > Nigdy nie było - z bramą czy bez tam nie ma drogi publicznej z boku.

    Uzasadnisz? Załóżmy dla uproszczenia, że tam nie ma tego ogrodzenia.
    Czemu - Twoim zdaniem - tam nie ma skrzyżowania?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 124. Data: 2024-07-28 16:32:16
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Miałeś pojechać prosto - nie pojechałeś - proszę zapisać się na kolejny
    > termin:P

    I z głównej, i z podporządkowej mogą tylko prosto. Już kilka osób ci mówi, że
    jednak nadużywasz :)

  • 125. Data: 2024-07-28 16:33:36
    Od: n...@o...pl

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale możesz ten pas opuścić.

    On chyba boi się.

  • 126. Data: 2024-07-28 16:33:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczekiwanie, że kierujący bedzie analizował mapy geodezyjne, wykazy dróg
    > itd. celem określenia, jak ma jechać jest niedorzecznym podejściem do
    > tematu.

    Może i jest ale jest jak jest. A kto powiedział że ma być "dorzecznie"?
    Strażnik miejski jest od nakładania mandatów a ten konkretny egzaminator
    od upierdalania kursantów.

    > Uzasadnisz? Załóżmy dla uproszczenia, że tam nie ma tego ogrodzenia.
    > Czemu - Twoim zdaniem - tam nie ma skrzyżowania?

    Bo skrzyżowanie jest z drogą publiczną a ta nigdy drogą publiczną nie
    była. Ze skrzyżowaniami tak często jest, że nie są tym czym się wydają:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 127. Data: 2024-07-28 16:35:00
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > A czy ja napisałem że nie mogę? Po prostu jakby tam między
    > "skrzyżowaniami" była "normalna trzypasmowa jezdnia" to oznakowanie
    > wyglądałoby inaczej.

    Tzn. ta droga jest jakaś nienormalna? Pofałdowana, gruntowa? :D :D

    > Cały ten pas od początku do końca służy do
    > zmieniania drogi zgodnie z trzecim punktem - więc jest to skrzyżowanie i
    > to jedno.

    :D :D :D Nic mnie dzisiaj już bardziej nie rozbawi :D

  • 128. Data: 2024-07-28 16:35:55
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Brzmi trochę jak skrzyżowanie:P

    Dla tych co im się wszystko z dupą kojarzy to nawet na pewno.

  • 129. Data: 2024-07-28 16:36:57
    Od: n...@o...pl

    ,75y,196.61h,57.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5TzYA9dnBxJP
    xXXXxMy94A!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    > I tu jest pies pogrzebany. Shrek nie uważa tego jako skrzyżowanie.

    On bardzo wielu rzeczy nie uważa za skrzyżowanie. Nawet oznaczonych znakiem
    "skrzyżowanie równorzędne". Nic nowego :D :D

  • 130. Data: 2024-07-28 16:37:38
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Skąd pomysł że nie uważam? Uważam - i uważam że jest to jedno
    > skrzyżowanie - o dwóch wlotach i dwóch wylotach.

    Czyli jednak okulista.