  • 61. Data: 2016-09-30 00:51:36
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 19:53, Stokrotka pisze:

> [...]
    >
    > A ile masz lat? Na prawdę pamiętasz socjalizm? Raczej nie.
    > Były pokrętła , ale zawsze z definicji zepsute, by nie dało się zakręcić.
    > Dopiero kilka lat temu zrozumiałam czemu. Zrozumiałam socjalizm.

    > śladowo

    > Bzdura . Już dawno udowodniono, że minimum to 24 st C.
    > Pszy niedogżewaniu istotnie zwiększa się śmiertelność noworodkuw.
    > To dane znane już od dawna, może nawet ponad 50 lat.
    > Na pewno znane już gdy studiowałam.
    > Koledzy w akademiku na tej zasadzie wywalczyli lepsze ogżewanie.

    > od wilgotności, a ta zależy od temperatury.

    Ja już od paru sezonów placę po ponad 700 zł, a jeszcze co miesiąc w
    czynszu placę zaliczki na c.o i c.w.
    To jest od czasu obecnego kierownika. Już parę lat. Ma on swoje ulubione
    cioteczki, które mu włażą niemalże w tyłek" nasz kochany
    kierownisiu...., a on dumny jak paw. Zupełnie jak w dawnych "Matysiakach".

    --
    animka

  • 62. Data: 2016-09-30 02:27:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 19:57, z pisze:

    > I to trzeba ludziom uświadamiać na przekór nawiedzonym ekologom :-)

    Ludzie mie maja nic do gadania. Kierownictwo Administracji to ustala.

    --
    animka

  • 63. Data: 2016-09-30 08:19:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2016 o 22:19, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup
    >

    > Gdzie jest to w prawie budowlanym?

    Nie wiem czy w prawie budowlanym (raczej w warunkach technicznych jakim
    muszą odpowiadać budynki i tak dalej), ale rzeczywiście gdzieś jest (był
    10 lat temu?) wymóg, że mieszkania trzypokojowe tak mają mieć. Aż tak
    się tym nie interesowałem.

    Shrek

  • 64. Data: 2016-09-30 08:25:28
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-29 o 23:22, Animka pisze:
    > też chyba hydraulicy u nas w piwnicy (jest tam zbiorczy licznik) od
    > ciepłej i zimnej wody. Zdalnych liczników do wody jeszcze u mnie nie
    > zamontowali, a mieli montować u wszystkich te liczniki zdalne- też tej
    > nowej firmy.

    Mam od jakiegoś czasu "zdalne" wodomierze i nie zauważyłem, żeby odczyty
    różniły się od wskazania *analogowego* licznika.

    Z podzielnikami ciepła to zupełnie inna bajka. Są praktycznie
    nieweryfikowalne przez użytkownika. Tylko że kto miałby w tym interes?
    Producent podzielników? Nie.
    Spółdzielnia? Nie - i tak płaci za całe dostarczone ciepło.
    Mogą skorzystać tylko sąsiedzi, jeśli Twój podzielnik zawyża. Oni
    zapłacą wtedy troszeczkę mniej. Zmowa sąsiadów jest jednak mało realna,
    chyba że bardzo, bardzo Cię nie lubią :)

    Jeśli podzielniki nie działają zgodnie z instrukcją - reklamować.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2016-09-30 08:33:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, September 30, 2016 at 12:17:55 AM UTC+2, Animka wrote:
    > Też mam rury w łazience i w kuchni kaloryfer bez licznika, ale całego
    > mieszkania mi nie ogrzeją. Słabo grzeją. Drzwi od łazienki wolę zamykać,

    Nie do tego sluza, a na otwieranie drzwi lazienki to bym nie wpadl ;)

    Jesli faktycznie jestes cieplolubna i masz prawie najwyzsze rachunki w bloku za CO,
    to poczytaj regulamin...
    Sasiad powywalal podzielniki (kilka lat temu to bylo) i wtedy wg naszego regulaminu
    liczyli mu srednia z bloku, a grzal na full (male dziecko itp).

    WS

  • 66. Data: 2016-09-30 08:35:44
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-29 o 16:39, witek pisze:
    > Jesli spoldzielnie mimo podjetej uchwaly nie ocieplila blokow bo nie ma
    > na to jeszcze kasy, dopiero sie zebiera, to musi grzac mocniej.
    > Wiec jesli (z winy spoldzieni) ma dziurawe mieszkanie i musi grzac
    > zdrowo to doplaca spoldzielnia z wypracowanych zyskow.
    >
    > Moim zdaniem rozwiazanie calkiem sprawiedliwe. Bo idealnego nie ma.

    Ale z drugiej strony patrząc pewnie zapłacił za to mieszkanie ze 20-30
    tyś mniej niż za mieszkanie "środkowe" na 1 lub 2 piętrze. Dlaczego
    sąsiedzi mają płacić za jego oszczędności?
    A jeśli nie kupił, tylko mieszka od 30-50 lat - to dlaczego nie
    przypilnował przez tyle lat, żeby blok został ocieplony?

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2016-09-30 08:52:48
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-29 o 18:40, J.F. pisze:

    > A kto ustala tego kierownika ?

    U nas w spółdzielni przy każdym przetargu jest zapis:
    "Zarząd zastrzega się prawo odstąpienia od przetargu bez podania
    przyczyn oraz swobodnego wyboru oferty."

    Wszystko więc zależy od widzimisię prezesa i jego stosunków koleżeńskich.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2016-09-30 08:55:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-30 08:25, Miroo pisze:

    > Mam od jakiegoś czasu "zdalne" wodomierze i nie zauważyłem, żeby odczyty
    > różniły się od wskazania *analogowego* licznika.

    wodomierz ma homologacje oraz musi miec certyfikat, a przed wydaniem
    sprawdzane jest, czy można ingerować w licznik z zewnątrz bez zdjęcia
    plomby.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 69. Data: 2016-09-30 09:02:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-29 16:12, Shrek pisze:

    > Sorry, ale to jak porównanie, że ktoś mieszka w innym kraju i płaci
    > mniejsze/większe podatki, mimo że wiecej zarabia.

    Sorki, ale to jest porównywalne, ta sama spółdzielnia, ten sam dostawca,
    podobny blok.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 70. Data: 2016-09-30 09:04:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-30 02:27, Animka pisze:

    > Ludzie mie maja nic do gadania. Kierownictwo Administracji to ustala.

    Zależy - w naszym bloku to my decydujemy, a spóldzielnia jest tylko
    administratorem i ma robic to co zostało ustalone w granicach prawa.
    Od tego mamy zebrania lokatorskie i tam takie rzeczy sa ustalane,
    dlatego w ramach jednej spółdzielni są bloki z podzielnikami i bez, bo
    to my ustalamy, czy chcemy, czy nie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl