  • 51. Data: 2016-09-29 23:53:36
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 16:20, Shrek pisze:

    > A w zasadzie czemu jeśli ktoś ma mieszkanie narożne, to mu sąsiędzi do
    > ogrzewania powinni dopłacać?
    >
    > Shrek
    Mialam mieć naliczane niższym współczynnikiem, bo mam szczytowe (bardzo
    wietrzne) mieszkanie, ale kierownictwo administracji (i ich paczka
    pracowników) się zmienilo i teraz za darmo, z nadplatami mają ci co
    mieszkają w mieszkaniach środkowych w bloku.
    Nic człowiek nie wskóra, bo kierownik administracji ma chyba
    przywidzenie, że on jest jak prezydent, jak król.

    --
    animka

  • 52. Data: 2016-09-29 23:58:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 17:37, Shrek pisze:

    > mury.
    >
    > Za to ci narożni, korzystają bo fajniej mieć okna na dwóch ścianach;)
    >
    > Shrek
    Chętnie to okno na jednej ścianie bym zamurowała. Co mi z tego widoku
    jak okno zabrało kawał ściany i jedną część skręcanego do całości-
    fajnego funkcjonalnego regału musiałam komuś oddać ?

    --
    animka

  • 53. Data: 2016-09-30 00:08:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 18:31, WS pisze:

    > w tym miejscu "komuna" dotyczyla bloku, wspolne koszty sprzatania, remontow,
    czesciowo ogrzewania...

    > sorry, tak wysylaja google :(
    W takim razie Wiesiaczku zawijaj jego wiersze w swoim czytniku, tak jak
    ja czasami muszę to robić.
    > BTW na ten sezon zamontowali mi takie same podzielniki elektroniczne,
    > ciekawe jaki bedzie wynik, bo jesli nie bedzie prawdziwej zimy, to pokaza zero ;)
    > Po prostu nie cierpie temp. powyzej 20 i w zimie mam wszystkie grzejniki zakrecone
    + rozszczelnione 2 okna, jak zamykam je na weekendy, to wracajac jest 22-23 i musze
    chlodzic wietrzeniem... Grzeja sasiedzi + (chyba wiecej) 4 piony z rurkami + piaty
    lazienkowy - rury ~setki jako grzejniki, niezakrecalne i nie opodzielnikowane, bo
    sensu nie ma...
    Też mam rury w łazience i w kuchni kaloryfer bez licznika, ale całego
    mieszkania mi nie ogrzeją. Słabo grzeją. Drzwi od łazienki wolę zamykać,
    żeby dym z papierosów z jednego pokoju mi tam nie leciał :-(
    Pokoje wietrzę. Jak mam kaloryfery odkręcone to zakręcam i wietrzę
    pokoje. Jak zamkne okna i jest zimno to kaloryfer, czy kaloryfery trzeba
    odkręcić. Jak człowiek jest w ruchu, coś się robi, np. sprzta to zimna
    się nie odczuwa, ale jak się usiądzie to zimno już dokucza.

    --
    animka

  • 54. Data: 2016-09-30 00:11:12
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 18:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    /podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-og
    rzewania-e-itn-30-5

    > W jakim sensie ?

    > Chyba nie mialy.
    > To ma byc tani, zgrubny miernik ciepla.
    > Porzadny miernik ciepla jest niestety drogi.

    > Byc moze.
    > Ale to byc musiala porownac z sasiadami, albo poswiecic troche czasu
    > na przemierzenie.
    > Po czym i tak wyniki bylyby niewiazace ... choc lepiej protestowac na
    > poczatku sezonu, niz na koncu :-)

    > A niekoniecznie. Przeczytaj, na ile lacznosc jest dwukierunkowa.

    > A kto ustala tego kierownika ?
    >
    > J.

    Prezes Spółdzielni.

    --
    animka

  • 55. Data: 2016-09-30 00:17:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 18:47, J.F. pisze:

> [...]
    > starczyc na kilka lat.

    > Ale ciagle bedziesz mial takich, ktorzy okno otworza, jak im jest za
    > goraco.

    > Patrz wyzej.
    > Cos tam licza, dawne cieczowe nawet chyba z sensem, nowe elektroniczne
    > ... ogolnie tez z sensem, tylko jesli jakis liczy bez sensu, to
    > mozliwosci reklamacji nie ma ...
    >
    > No i w sumie w miare sprawieldliwie, ze polowe ciepla sie rozlicza w/g
    > podzielnika, a polowe w/g sprawiedliwej rownosci.

    > Sa jeszcze zawory termostatyczne, ale kiepsko dzialaja.

    To taki zawór, gdzie można ustawić poziom ciepła kaloryfera od * do 5?
    Nie chcieli mi jednego właśnie oszukańczego zepsutego wymienić.
    Powiedzieli: to niech pani nie odkręca tego kaloryfera. Jak tu nie
    odkręcić kiedy zimnisko z mroziskiem wieje przez ściany (niby ocieplone
    styropianem) po nogach nawet w łóżku.

    --
    animka

  • 56. Data: 2016-09-30 00:21:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 18:51, Stokrotka pisze:

    > Bzdura, w znanym mi mieszkaniu wiele lat było około 20 st C, a
    > liczniki wciąż "nabijały",
    > oczywiście właściciela mieszkania w butelkę.

    W moim mieszkaniu kaloryfery nawet ledwo letnie (w tamtym roku grzały
    tylko 4 żeberka z ośmiu i ciągle je odpowietrzali) nabijały jednostki
    tak jak przy bardzo gorących kaloryferach. Przy tych zdalnych jest tak samo.

    --
    animka

  • 57. Data: 2016-09-30 00:23:34
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 18:55, Stokrotka pisze:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Idealnym jest płacenie od metra i pilnowanie by temperatura wody w
    > kaloryferku spełniała normy.

    I tak powinno być. Bez oszustwa.

    --
    animka

  • 58. Data: 2016-09-30 00:25:33
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 18:57, Stokrotka pisze:

    > Według wspułczesnego prawodastwa KAŻDE mieszkanie musi mieć okna na
    > conajmniej 2 strony,
    > by możliwe było wietszenie pszez pszeciąg.

    Ja nie mogę być w przeciągach, bo potem cierpię z bólu przez kręgosłup
    szyjny.

    --
    animka

  • 59. Data: 2016-09-30 00:35:17
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 19:35, WS pisze:
    > hm... nigdy tak nie bylo u mnie, chyba, ze przez uniemozliwienie rozumiesz nie
    dzialajace zawory otwarte na full
    Jak przykręcę na 3 to kaloryfery już nie grzeją. Administracja ma to
    gdzieś. Zdaje się na kolegów hydraulików.

    Pomarzyć dobra rzecz :-( Rządzącym Administracją i Spółdzielnią byłoby
    to nie na rekę. To tak jak zabranie chleba.

    --
    animka

  • 60. Data: 2016-09-30 00:45:49
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-09-29 o 19:46, z pisze:
    /podzielnik-kosztow-ogrzewania/podzielnik-kosztow-og
    rzewania-e-itn-30-5

    > Bo podzielniki w polskich warunkach z natury rzeczy są niesprawiedliwe
    > i służą tylko nabijaniu kabzy znajomym królika. I piszę to ja który od
    > kilku lat dostawał kilkaset zwrotu rocznie za niegrzanie bo mam
    > mieszkanie od południowej strony na 6 piętrze (całkiem zakręcone
    > kaloryfery przez cały rok).
    Tak jak moja koleżanka. Ma zakręcone kaloryfery, bo u nich jest ciepło.
    Wkurza mnie tylko to, że jak zaprosiła gości to miała caly czas otwarte
    drzwi do łazienki (grube grzewcze rury w pionie). Łazienka niebrzydka,
    ale z kiblem na widoku.

    --
    animka