  • 231. Data: 2016-10-18 17:43:40
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Budzik"

    >ZTCW mierzy jedno i drugie - nie pamietam jakie sa wagi ale wydaje mi
    >się,
    >ze grzanie grzejnika jest wazniejsze, niemniej temperatura mieszkania
    >całkiem sporo procentów.

    Zakladajac, ze spozycie ciepla liniowo zalezy od roznicy temperatur w
    mieszkaniu i na zewnatrz ... teraz, jak srednia dobowa jest powiedzmy
    12C, to roznica miedzy 19 a 23C w srodku jest istotna.
    Ale jak przyjdzie zima i zrobi sie -10, to juz nie tak bardzo ...

    >---
    >Tak, waga termometru na kaloryferze jest dodatnia a termometru
    >pomieszczenia ujemna. W ten sposób podzielnik na podstawie różnicy
    >temperatur określa ile ciepła grzejnik oddaje w danym momencie i
    >całkując przez cały sezon grzewczy ile oddał w sezonie, czyli
    >ciepłomierz :-)
    >A lampa alladyna ....

    Byloby to moze i nieglupie, ale podzielnik nie jest w stanie zmierzyc
    temperatury pomieszczenia.
    Za maly jest i caly goracy. Choc nierownomiernie.

    J.

  • 232. Data: 2016-10-18 19:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Owszem ... o ile podzielnik taka funkcje ma.
    > Wyparkowe np nie maja.

    Ja o wyparkowych nic tu nie pisze.

    > I jest dobrze ustawiony zegar i kalendarz, zeby wiedzial kiedy ten
    > sezon naprawde sie konczy.

    To juz pomine bo o cym tu gadac.

  • 233. Data: 2016-10-18 20:50:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Animka"

    > Przeciez zuzycie jest liczone tylko w okresie grzewczym...
    Tak na wiosnę spuszczają wodę z kaloryferów.
    ---
    Do lampy alladyna

  • 234. Data: 2016-10-18 21:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > Tak na wiosnę spuszczają wodę z kaloryferów.

    Byc moze u ciebie...
    ale przypominam ze mowa o podzielnikach elektronicznych.

  • 235. Data: 2016-10-18 21:06:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >Ja o wyparkowych nic tu nie pisze.

    >To juz pomine bo o cym tu gadac.

    No np nie sprawdziles jak sa ustawione zaraz po instalacji.

    J.

  • 236. Data: 2016-10-18 22:06:28
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-18 o 20:50, re pisze:

    > Użytkownik "Animka"

    > Tak na wiosnę spuszczają wodę z kaloryferów.
    > ---
    > Do lampy alladyna
    Do Twojej debilskiej d*

    --
    animka

  • 237. Data: 2016-10-18 22:12:48
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-18 o 21:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > Byc moze u ciebie...
    > ale przypominam ze mowa o podzielnikach elektronicznych.
    Zawsze jak się już robi zimno,pod koniec jesieni, pogoda z 10 st C
    nawadniaja kaloryfery.
    Po zakończeniu sezonu grzewczego wodę spuszczają. Tak jest tu, a jak
    gdzie indziej to nie wiem.
    Ciekawa jestem czy w lecie przy upałach licznik stanie się aktywny :D.
    To się jeszcze zobaczy-jak dożyję.

    --
    animka

  • 238. Data: 2016-10-18 23:11:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-10-16 o 17:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bylby to jakis pomysl ... ale nie realizuje podstawowego zadania -
    > wystarczy otworzyc okno, temperatura spadnie, rachunek tez, a kaloryfery
    > moga sobie byc otwarte na maksa :-)

    Fakt. O tym nie pomyślałem.

  • 239. Data: 2016-10-19 00:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Animka a...@t...wp.pl ...

    > Zawsze jak się już robi zimno,pod koniec jesieni, pogoda z 10 st C
    > nawadniaja kaloryfery.

    Nawadniaja... A moze uzupełniają wode?

    > Po zakończeniu sezonu grzewczego wodę spuszczają. Tak jest tu, a jak
    > gdzie indziej to nie wiem.

    Naprawde?
    to byłoby bardzo dziwne ale poniewaz pisze to Animka to zapewne to tylko
    trzeci rodzaj prawdy - gówno prawda.

    > Ciekawa jestem czy w lecie przy upałach licznik stanie się aktywny :D.
    > To się jeszcze zobaczy-jak dożyję.

    Zapewniam cie, ze to sie robi "po dacie" a nie "po temperaturze".

  • 240. Data: 2016-10-19 00:18:02
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-19 o 00:00, Budzik pisze:
> [...]
    > trzeci rodzaj prawdy - gówno prawda.

    > Zapewniam cie, ze to sie robi "po dacie" a nie "po temperaturze".
    Pokazuje się na liczniku data zamknięcia sezonu grzewczego?

    --
    animka