  • 211. Data: 2016-10-17 18:17:09
    Temat: Re: Podzielnik ciepła - dane wysyłane zdalnie
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"

    > Chyba z ciekawości podejde do tego tematu.
    > Kojarze, ze kiedys czytałem taka ulotke i tam było tez napisane, ze te
    > elektroniczne podzielniki zapamietuja tez temperature w pokoju i potem
    > jest
    > to przyrównywane do temperatury na dworze.
    > Jeżeli w mieszkaniu jest cieplej to to tez liczy jako ogrzewanie przez
    > sciany.

    Żeby zapamiętać temperaturę w pokoju, musiałby mierzyć ją w pokoju, a
    urządzenie jest na kaloryferze więc przy teoretycznym źródle ciepła...
    ---
    Można użyć lampy alladyna do przeniesienia temperatury

  • 212. Data: 2016-10-17 18:17:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Ale to ze dodaje jednostki jak kaloryfer zakrecony ale ciepły to nic w tym
    >dziwnego nie ma - skąd podzielnik ma wiedziec ze kaloryfer jest zakrecony,
    >skoro jest ciepły?

    To sie wyrownuje - potem po odkreceniu, przez chwile nie liczy, bo
    kaloryfer jeszcze zimny.
    ---
    Brawo, wygrał pan lampę alladyna :-)

  • 213. Data: 2016-10-17 19:51:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 17, 2016 at 8:18:11 AM UTC+2, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Żeby zapamiętać temperaturę w pokoju, musiałby mierzyć ją w pokoju, a
    > urządzenie jest na kaloryferze więc przy teoretycznym źródle ciepła...

    ale wg instrukcji ma 2 czujniki temp. (grzejnika i powietrza), wiec jesli ich
    wskazania sa rowne (czyli grzejnik jest aktualnie zimny), to raczej odczytuje temp.
    pomieszczenia i moze ja zapamitac

    WS

  • 214. Data: 2016-10-17 20:16:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    wrote:
    >ale wg instrukcji ma 2 czujniki temp. (grzejnika i powietrza), wiec
    >jesli ich wskazania sa rowne (czyli grzejnik jest aktualnie zimny),
    >to raczej odczytuje temp. pomieszczenia i moze ja zapamitac

    Na nic sie to zda, bo potem grzejnik moze sie zrobic goracy na 3
    miesiace.
    Owszem - moze sie przydac w lipcu, gdy grzejnik bedzie mial 35C,
    podobnie jak i powietrze :-)

    Ale ... zuzycie ciepla bardziej zalezy od temperatury grzejnika...

    J.

  • 215. Data: 2016-10-17 20:18:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości
    >Faktury z wyliczeniem Administracji będą w przyszłym roku w wtedy
    >dopiero się okaże jakie współczynniki, jak i na ile wyliczyli.

    O razu popros o dane i algorytm.
    Lepiej znac z gory, zobaczy sie czy na koniec te same uzyli :-)

    J.

  • 216. Data: 2016-10-17 21:00:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-10-16 o 18:17, re pisze:

    > Brawo, wygrał pan lampę alladyna :-)

    Podzielnik nie jest urządzeniem pomiarowym. Nie jest, bo uznano, że
    mierzenie tego nie ma żadnego sensu.

  • 217. Data: 2016-10-17 21:30:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 17, 2016 at 8:16:33 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Na nic sie to zda, bo potem grzejnik moze sie zrobic goracy na 3
    > miesiace.
    > Owszem - moze sie przydac w lipcu, gdy grzejnik bedzie mial 35C,
    > podobnie jak i powietrze :-)

    teoretycznie tak, ale w praktyce jednak instalacja CO jest w stanie ogrzac mieszkanie
    do temp. dobrze ponad 25 (jesli na zewnatrz sa srednie temp rzedu zera), wiec
    termostat jednak odcina grzejniki...

    > Ale ... zuzycie ciepla bardziej zalezy od temperatury grzejnika...

    niby tak, ale jesli idea jest taka, zeby placic po ~rowno, a podzielnik robil za
    straszak ;) czyli wymuszal jakies tam oszczednosci to srednia temp. w mieszkaniu
    mozna by jakos uwzglednic w rozliczeniach

    np. u mnie rachunek za ogrzewanie ma szanse wyjsc wiecej niz zero ;)

    WS

  • 218. Data: 2016-10-17 22:27:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-10-16 o 21:30, WS pisze:

> [...]
    > podzielnik robil za straszak ;) czyli wymuszal jakies tam
    > oszczednosci to srednia temp. w mieszkaniu mozna by jakos uwzglednic

    I tu doszedłem do wniosku, że ów podzielnik powinien mierzyć temperaturę
    w mieszkaniu,anie grzejniku.

  • 219. Data: 2016-10-18 00:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I tu doszedłem do wniosku, że ów podzielnik powinien mierzyć temperaturę
    > w mieszkaniu,anie grzejniku.

    ZTCW mierzy jedno i drugie - nie pamietam jakie sa wagi ale wydaje mi się,
    ze grzanie grzejnika jest wazniejsze, niemniej temperatura mieszkania to
    całkiem sporo procentów.

  • 220. Data: 2016-10-18 00:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > podobnie jak i powietrze :-)
    >
    > Ale ... zuzycie ciepla bardziej zalezy od temperatury grzejnika...

    Przeciez zuzycie jest liczone tylko w okresie grzewczym...