  • 361. Data: 2021-09-02 16:44:26
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > I posiłkujesz się analogią z włamaniem czy wtargnięciem do czyjegoś
    > domu, co kompletnie nie pasuje, bo tego nie reguluje prawo
    > międzynarodowe, do którego przestrzegania zobowiązaliśmy się z własnej woli.

    Wyjaśniłem łopatologicznie obok. Jeśli dalej jest to
    niezrozumiałe to już nie czuję się na siłach tłumaczyć.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 362. Data: 2021-09-02 17:03:05
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.09.2021 o 12:19, Olin pisze:

    > To proste. Chcą zobaczyć łąkę nad Pisią Tuczną, gdzie powstaje Centralny
    > Dworzec Autobusowy, którego cały świat nad zazdrości. A przecież mamy
    > jeszcze wiele innych atrakcji, jak na przykład Pomnik Ofiar Tragedii
    > Smoleńskiej 2010 roku w Warszawie.
    > Pobyt w naszym kraju daję także szansę nauki języka, żeby słuchać
    > przemówień prezydenta Dudy i innych dostojników państwowych w oryginale.

    No ale to wszystko można obecnie zobaczyć i wysłuchać w internetach.

  • 363. Data: 2021-09-02 17:06:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 02 Sep 2021 14:43:04 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

> [...]
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontratyp
    > (jakby kto się chciał czepić Wiki, to jest też stado stron
    > prawniczych z wyjaśnieniami).

    > I teraz:
    > Jakby funkcjonariusz SG widział, że białoruski pogranicznik
    > przepędza kałachem uchodźcę przez granicę, a polski uchodźcę wpuszcza
    > - zachodzi kontratyp stanu wyższej konieczności, przestępstwa nie ma.
    >
    > Jeśli uchodźca przekracza nielegalnie granicę (spełniając warunki
    > określone w Konwencji), to zachodzi okoliczność wyłączająca karalność.
    > Przestępstwo pozostaje przestępstwem, jedynie sprawca nie podlega

    Zaraz zaraz ... a przekroczenie granicy poza przejsciem,
    w celu poproszenia o azyl, to okolicznosc wylaczajaca,
    czy kontratyp, szczegolnie w swietle podpisanej konwencji :-)

    Bo wiki podaje kontratypy kodeksowe, i pozakodeksowe, a tu juz
    zahaczamy o sfere nieuregulowaną :-)

    > Moja teza jest taka (i tylko taka), że funkcjonariusz SG ma prawo
    > i obowiązek zapobiegać popełnieniu czynu zabronionego, choćby i prawo
    > wyłączało karalność sprawcy (czego zresztą nie ma obowiazku analizować).

    Jest to jakies sensowne stanowisko.

    J.

  • 364. Data: 2021-09-02 17:08:19
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.09.2021 o 08:07, Kviat pisze:

    > https://demagog.org.pl/wypowiedzi/czy-osoby-na-grani
    cy-powinny-zglosic-status-uchodzcy-na-bialorusi/

    No widzisz, a mi konstytucja gwarantuje ochronę zdrowia i dostęp do
    niej, i przez kilka miesięcy nie mogłem tego uczynić, bo były jedynie
    jakieś teleporady. Komu mogę się poskarżyć?

  • 365. Data: 2021-09-02 17:32:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.09.2021 o 08:07, Kviat pisze:

    > https://demagog.org.pl/wypowiedzi/czy-osoby-na-grani
    cy-powinny-zglosic-status-uchodzcy-na-bialorusi/

    Żeby nie odbiegać od tematu.
    Mam do Usnarza Górnego jakiś 630 kilometrów w linii prostej. Dziś w
    okolicach mostu granicznego na Odrze partol zatrzymał trzech śniadych
    młodzieńców. Jeden miał paszport iracki, ciul wie czy na prawdziwe dane,
    bo to będzie ustalać SG, dwóch pozostałych nie miało żadnych dokumentów.
    Jeszcze 200-300 metrów i byliby w Niemczech.
    Nie mam pojęcia czy oni w moje okolice przybyli z Usnarza Górnego czy
    Mszany Dolnej, ale skąd by nie przybyli nie wystąpili po drodze o azyl w
    naszym kraju. Teraz po zatrzymaniu przez patrol, pewnie nadrobią to
    niedopatrzenie.
    Takich akcji w mojej okolicy jest kilkanaście w tygodniu.
    Niech demagodzy dalej sobie pierdolą.

  • 366. Data: 2021-09-02 18:00:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2021 o 22:44, A. Filip pisze:

    > Jak nie chcesz się kłócić o detale to się z grubsza zgadzamy
    > inaczej formułując wymóg kiedy nielegalne przekroczenie granicy
    > przestaje być okolicznością którą można (a nawet należy) uznać
    > za bardzo ważną.

    Nie, no jak gość uciekając przed ostrzałem wbiegnie do nas, to nie
    wymagam, by szukał przejścia. No ale na Białorusi mimo wszystko nich nie
    strzelają. Wiele wskazuje na to, ze oni wiedzą, jak jest na Białorusi i
    celowo tam jadą, by dostać się do nas.

    --
    Robert Tomasik

  • 367. Data: 2021-09-02 18:02:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.09.2021 o 11:53, Olin pisze:

    > Jakie to kraje zapraszały Polaków w latach 80. do pracy? Był jakiś program
    > z tym związany?

    Kraje, na przykład RFN, wystawiały wizy/zaproszenia, nie stricte do
    pracy, to były głównie wizy turystyczne. No ale nasi rodacy jak już się
    tam znaleźli, a wracać do kraju nie zamierzali, to występowali o różne
    azyle, częściej powoływali się na niemieckie korzenie, po czym dostawali
    legalną pracę. Wcześniej były jakieś kursy dokształcające i
    j.niemieckiego dla potrzebujących. Tak kilka osób z rodziny i znajomych
    w latach 80-tych i wcześniej dostało w RFN obywatelstwo.

    > Chętni szli po paszport i dostawali go, bo mówili, że jadą
    > do pracy? Trzeba było jeszcze dostać wizę kraju docelowego.

    Nie wiem co oni tam mówili, dostawali po prostu wizy, a wcześniej u nas
    paszporty.

    > Twierdzisz, że cel zarobkowy był mile widziany?

    Przez kogo mile widziany? Przez naszych emigrantów czy władze kraju
    docelowego? Nie znam szczegółów. To znaczy wiem, że Niemcy, po
    zalegalizowaniu pobytu przez Polaka chętnie robotę mu dawali, bo rynek
    meli chłonny. W każdym razie większość Polaków na zachód nie wyjeżdżało
    po socjal, tylko do roboty.

  • 368. Data: 2021-09-02 18:42:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 18:02:08 +0200, nadir wrote:

    > Kraje, na przykład RFN, wystawiały wizy/zaproszenia, nie stricte do
    > pracy, to były głównie wizy turystyczne.

    wizy, bo nie "zaproszenia". Chyba ze na jakas panstwowa posade.

> [...]
    > j.niemieckiego dla potrzebujących. Tak kilka osób z rodziny i znajomych
    > w latach 80-tych i wcześniej dostało w RFN obywatelstwo.

    Ale to chyba wlasnie w trybie azylu ... no chyba ze niemieckie
    korzenie bez znajomosci niemieckiego :-)

    > Nie wiem co oni tam mówili, dostawali po prostu wizy, a wcześniej u nas
    > paszporty.

    O paszport to po 81 nie bylo tak latwo.

    > Przez kogo mile widziany? Przez naszych emigrantów czy władze kraju
    > docelowego? Nie znam szczegółów.

    Przez naszych urzednikow na pewno mile widziany.
    Na sluzbowy czy zarobkowy wyjazd dostales, na turystyczny ... a ma pan
    zaproszenie?

    Przez kraje docelowe ... w wielu przypadkach tolerowany, bo to na
    krotko mialo byc.

    Turcy chyba tez.

    J.

  • 369. Data: 2021-09-02 18:53:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 17:32:52 +0200, nadir wrote:
> [...]
    > okolicach mostu granicznego na Odrze partol zatrzymał trzech śniadych
    > młodzieńców. Jeden miał paszport iracki, ciul wie czy na prawdziwe dane,

    Ale wize czy mial :-)

    > bo to będzie ustalać SG, dwóch pozostałych nie miało żadnych dokumentów.
    > Jeszcze 200-300 metrów i byliby w Niemczech.

    I po ch* bylo zatrzymywac :-)

> [...]
    > niedopatrzenie.
    > Takich akcji w mojej okolicy jest kilkanaście w tygodniu.

    No coz, we Wroclawiu widuje takie bardzo ciemne osoby, rzeklbym
    brazowo-czarne, ale raczej nie afrykanskiego pochodzenia.
    Twarze bardziej pasujace do Europy.

    I nie wiem - Hindusi jacys, innych himalajskich pastw, a moze gdzies
    z Andow ?

    Tylko ze oni tu raczej legalnie sa.
    I co - "legitymujemy sniadych" to dyskryminacja zakazana, czy nie? :-)

    J.

  • 370. Data: 2021-09-02 18:55:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2021 17:08:19 +0200, nadir wrote:
> [...]
    > niej, i przez kilka miesięcy nie mogłem tego uczynić, bo były jedynie
    > jakieś teleporady. Komu mogę się poskarżyć?

    Rzecznikowi Pacjenta.

    Ale nie narzekaj - teleporada tez forma ochrony zdrowia.
    A moze wyslac i do szpitala w razie potrzeby.

    Raczej spojrz np na terminy u specjalistow - czy to nie narusza
    konstytucyjnych praw?

    J.