  • 1. Data: 2006-12-13 08:20:41
    Temat: Podwykonawcy ktore przepisy reguluja dlug
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    chodzi o taka sytuacje:
    jest Wykonawaca->podwykonawcaA->podwykonawcaB
    podwykonawcaB boi sie ze podwykonawcaA nie zaplaci mu (ma podstawy tak
    twierdzic gdyz A nie zaplacil mu za poprzednie uslugi, jest mu winien
    pieniadze, podwykonawcaA sie tego nie wypiera wie ze jest mu winien)
    czy jest mozliwosc by B zwrocil sie do Wykonawcy o zaplate bezposrednio
    do niego z pominieciem A lub nawet jakos zabloowal platnosc dla A jezeli
    ten uparcie nie bedzie regulowal swego dlugu i robil problemy
    A ma ciezka sytuacje finansowa(liczne dlugi) B boi sie ze A bedzie w
    pierwszej kolejnosci zaspokajal jakichs tam innych wierzycieli, a swoje
    pieniadze zobaczy za kilka lat jesli wogole zopbaczy
    jakie przepisy reguluja ta kwestie?
    ponadto B boi sie ze A ulotni sie z pieniedzmi wiec zalezy na czasie
    Jakie dzialania moze podjac B by wybrnac z takiej sytuacji
    czy jesli by sie dowiedzial ze A chce po prostu uciec z kasa czyli z
    premedytacja chce dazyc do niesplacenia dlugu to moze np. wezwac policje?

  • 2. Data: 2006-12-13 11:23:03
    Temat: Re: Podwykonawcy ktore przepisy reguluja dlug
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > twierdzic gdyz A nie zaplacil mu za poprzednie uslugi, jest mu winien
    > pieniadze, podwykonawcaA sie tego nie wypiera wie ze jest mu winien)

    Wstrzymać świadczenie usług ala podw.A

    > czy jest mozliwosc by B zwrocil sie do Wykonawcy o zaplate bezposrednio
    > do niego z pominieciem A lub nawet jakos zabloowal platnosc dla A jezeli
    > ten uparcie nie bedzie regulowal swego dlugu i robil problemy

    Nie sądzę. A jakie są zapisy w umowie?

> [...]
    > czy jesli by sie dowiedzial ze A chce po prostu uciec z kasa czyli z
    > premedytacja chce dazyc do niesplacenia dlugu to moze np. wezwac policje?

    Wezwać policję? No co Ty? Nie ta instytucja.

  • 3. Data: 2006-12-13 13:23:39
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Wstrzymać świadczenie usług ala podw.A

    > Nie sądzę. A jakie są zapisy w umowie?

    > Wezwać policję? No co Ty? Nie ta instytucja.

    Dzieki za rady ale:
    wstrzymac swiadczenia uslugi juz nie ma po co bo praktycznie zostala
    skonczona (robota budowlana), a zeby smieszniej bylo, aby mowic o
    wyrwaniu wogole jakichs pieniedzy to ona powinna byc skonczona, wtedy
    wykonawca glowny wyplaci
    zapisow w umowie takich nie ma , ale tu wszystkie przeslanki wskazuja na
    to ze podw.A nie bedzie chcial wyplacic, bedzie kombinowal albo bedzie
    wiec probowal ulotnic sie z kasa
    jak realnie przeciwdzialac takiej sytuacji
    czyli co podwB wykona robote dla podwA ten moze wziasc kase zasmiac mu
    sie w nos i powiedziec ze kasy mu nie da, a podwB musi np zaplacic za
    ludzi, sprzet i materialy i z czego podwB zaplaci to?
    pytam sie wiec, jakie LEGALNE metody wchodza w gre aby przeciwdzialc
    takiej sytuacji

  • 4. Data: 2006-12-13 14:18:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 13 Dec 2006 14:23:39 +0100, Sebcio napisał(a):

    > wstrzymac swiadczenia uslugi juz nie ma po co bo praktycznie zostala
    > skonczona (robota budowlana), a zeby smieszniej bylo, aby mowic o

    I dopiero teraz zdecydowałeś się napisać, że chodzi o roboty budowlane.
    Ano nie jestem specjalistą od tej dziedziny, ale wiem, że dla robót
    budowlanych istnieją przepisy szczególne. Podobno wynika z nich, że w
    razie niewypłacenia nalezności dla podwykonawców odpowiada za nie
    inwestor. Pzrypominam sobie artukuły w prasie, ż ektoś miał zamiar
    zaskarżyć (zaskarżył???) ten przepis do Trybunału Konstytucyjnego. Może
    ktoś ci napisze bardziej szczegółowo.

    Poczytaj Kodeks Cywilny od artykułu 647.

  • 5. Data: 2006-12-13 14:41:21
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > ktoś ci napisze bardziej szczegółowo.
    >
    > Poczytaj Kodeks Cywilny od artykułu 647.
    wlasnie na to zwrocilem uwage
    kiedy konczylem prawo tego przepisu (konkretnie 6471 $ 5 jesli sie nie
    myle) nie bylo, sprobuje walnac z tego artykulu, sprawa konkretnie
    dotyczy mego ojca, dzieki za pomoc

  • 6. Data: 2006-12-13 18:17:41
    Od: "don ki chot" <d...@k...pl>

    > Dnia Wed, 13 Dec 2006 14:23:39 +0100, Sebcio napisał(a):

    > Poczytaj Kodeks Cywilny od artykułu 647.

    Nie mam KC przed soba ale czy tam jest mowa (w tym art) o solidarnej
    odpowiedzialosci?
    Aby Inwestor mial obowiazek zaplaty na rzecz Podwykonawcy B, Podwykonawca A
    winien go zgloscic do zaakceptowania, jesli tego nie zrobil to Inwestor nie
    zdecyduje sie komplikowac sobie sytuacji.

    Chyba pozostaje tylko sprawa sadowa.