  • 21. Data: 2009-11-21 17:48:21
    Temat: Re: Podwójny przelew za jedną fakturę - a potem WINDYKACJA!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Nov 2009, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Hmm, co robi firma, gdy dostanie przelew (nadany np. na poczcie) od "Jan
    > Kowalski" na jakas kwote?
    > Zakladam, ze "Jan Kowalski" nie byl i nie jest klientem danej firmy.

    Wyjaśnia za co Jan Kowalski wpłacił, a jak Kowalski nie chce wyjaśnić,
    składa do depozytu sądowego, na koszt Kowalskiego. Art. 463 i 467 KC :)

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-11-21 20:56:52
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Wyjaśnia za co Jan Kowalski wpłacił, a jak Kowalski nie chce wyjaśnić,
    > składa do depozytu sądowego, na koszt Kowalskiego. Art. 463 i 467 KC :)

    Czyli chcac pognebic jakas firme, wystarczy jej przelewac 1 gr?

    Poza tym, w powyzszych artykulach widze magiczne slowo "moze", np.:

    "dłużnik może złożyć przedmiot świadczenia do depozytu sądowego".

    Czy "moze" to juz obowiazek, czy jeszcze nie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 23. Data: 2009-11-21 22:31:05
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 20 Nov 2009 23:49:00 +0100, Tomek napisał(a):

    > Nie to chodzi, chodzi o monitoring konta.
    > Chociaż jeśli ktoś się nie spodziewa zaliczek,
    > to nie musi monitorować i nie ma w tym nic dziwnego.
    A jest jakiś przepis zakazujący posiadanie przez tych najmniejszych jednego
    konta /np. ROR/ na które przychodzą wpływy z najróżnieszych źródeł /np. z
    zatrudnienia/?

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2009-11-22 11:37:20
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org>

    > Hmm, co robi firma, gdy dostanie przelew (nadany np. na poczcie) od "Jan
    > Kowalski" na jakas kwote?
    > Zakladam, ze "Jan Kowalski" nie byl i nie jest klientem danej firmy.

    Podatek musi zapłacić i tyle.

  • 25. Data: 2009-11-23 20:53:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    op23 wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org>

    > Podatek musi zapłacić i tyle.

    ale za co i jaki?

    7%, 22%, 3% a moze zwolnione, albo nie podlega

  • 26. Data: 2009-11-28 14:03:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Czyli chcac pognebic jakas firme, wystarczy jej przelewac 1 gr?

    Na czym miałoby polegać "pognębienie", bo nie widzę?
    "W związku z wysokością przelewu pieniądze zostały w całości
    potraktowane jako opłata za rozpoznanie za co one są" :P

    > Poza tym, w powyzszych artykulach widze magiczne slowo "moze", np.:
    >
    > "dłużnik może złożyć przedmiot świadczenia do depozytu sądowego".
    >

    > Czy "moze" to juz obowiazek, czy jeszcze nie?

    Oczywiście, że NIE.
    Pytałeś "co robi firma", kiedy dostaje jakieś "nieznane" pieniądze.
    Zakładałem więc, że "firma" jest na tyle rozsądna, że nie ma
    zamiaru sprowokować podejrzenia US o to że nie chce zapłacić
    podatku od jakiejś należności.
    I rzecz jasna założyłem, że są to "rozsądne" pieniadze, a nie
    jedna wpłata o wysokości 15 zł!

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-11-28 14:06:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Nov 2009, op23 wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org>

    > Podatek musi zapłacić i tyle.

    Skąd to wziąłeś?
    Co firma powinna zrobić (we własnym interesie), aby nie narazić się
    na zarzut niezapłacenia podatku, oczywiscie przy warunku że są
    to "istotne pieniądze" (żeby znowy kto z 1 gr nie wyskoczył)
    napisałem wcześniej.
    Przy "małośredniej kwocie" pewnie pofatygowałbym się napisaniem
    na kopercie (albo założeniem konta z nazwą) "depozyty".

    pzdr, Gotfryd