  • 31. Data: 2008-02-21 12:35:05
    Temat: Re: Podwójna darowizna - pewne skomplikowanie ;)
    Od: H...@g...com

    Hahaha ludzie to jest normalnie paranoja 1 raz w zyciu mam do
    czynienia z prawem... i wiecej juz chyba nie chce miec dzwonilem teraz
    do 4 urzedu skar. i w kazdym babka od darowizn mi powiedziala ze urzad
    skarbowy tu nic nie ma do tego dziadek moze zrobic z ta darowizna co
    tylko chce nawet w ten sam dzien co mu jego siostra darowala przekazac
    darowizne na mnie i podatku nie zaplace natomiast w "biurze informacji
    podatkowej" babka mi powiedziala ze takie przypadki darowizny kazdy
    akt not. jest w 1 kolejnosci rozpatrywany przez urzad skarbowy i jesli
    oni uznaja ze taka darowizna miala na celu ominiecie podatku to mi go
    dowala co jest prawdopodobne :D to ja mowie tym ze skar. czy jesli
    urzad uzna ze taka darowizna miala na celu "ominiecie prawa" a oni mi
    mowia nie ma takiego czegos jak ominiecie prawa jezeli tak jak pan
    powiedzial chce zrobic.

    Na pismie babka z skar. mowi ze moge sie zwrocic pisemnie do swojego
    urzedu skar. natomist w biurze inf pod. mi mowi ze tylko u nich moge
    sie zwrocic pisemnie z takim pytaniem i oni moga tylko powiedziec czy
    to jest zgodne z prawem ;> czyli tak naprawde napisze ze zgodne z
    prawem ale czy podatek zaplace i tak nie powiedza...

    help :P

  • 32. Data: 2008-02-21 13:07:04
    Od: H...@g...com

    He teraz zadzownilem do urzadu ktory bedzie ta sprawe rozpatrywal i
    wytlumaczylem babce o co chodzi, i powiedziala ze na 200 % tu nie
    bedzie zadnego podatku urzad skarbowy sie nie moze przyczepic bo
    wszystko jest zgodnie z prawem ? to wreszcie kto ma racje ? oni w tych
    urzedach skarbowych sa tak nie kapetetni ze nie wiedza co to jest
    "ominecie prawa" tak jak ktos wyzej pisal "us sie przyczepi bo ta
    darowizna miala na celu ominecie prawa"

    ;) ?

  • 33. Data: 2008-02-21 14:44:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    H...@g...com wrote:
> [...]
    > urzedach skarbowych sa tak nie kapetetni ze nie wiedza co to jest
    > "ominecie prawa" tak jak ktos wyzej pisal "us sie przyczepi bo ta

    to ci już dawno pisałem, że się przyczepi.

  • 34. Data: 2008-02-21 16:07:52
    Od: H...@g...com

    On 21 Lut, 15:44, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > to ci już dawno pisałem, że się przyczepi.

    no dobrze ze mam voipdiscount i moge sobie wydzwaniac za free, takze
    dzwonilem po notariuszach i prawie kazdy mi powiedzial ze tutaj urzad
    sie nie przyczepi nie ma takiego prawa, wiec jak to bedzie ? moze ktos
    z was mial doczynienia z taka sytuacja ? dzieki

  • 35. Data: 2008-02-22 12:59:40
    Od: H...@g...com

    Wiec ktos sie orientuje na 100 % jak bedzie bo nie chciailbym bledu
    zrobic i zabluic 15 tys podatku bo nie mam tyle pieniedzy :(

  • 36. Data: 2008-02-22 18:49:40
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > to ci już dawno pisałem, że się przyczepi.

    Pytanie zasadnicze, czy wykorzystanie przepisów prawnych w celu
    niezapłacenia podatku jest legalne?? Czyli czy legalne jest korzystanie z
    prawa?? Bo to jest taki przypadek.

    Pozdro Przemek

  • 37. Data: 2008-02-24 15:49:06
    Od: H...@g...com

    wiadomościnews:foo33v$6fj$2@inews.gazeta.pl...

    > No tak, żyjemy w państwie "prawa"...
    >
    > Pozdrawiam Przemek

    Hmmm drogi przemku czyli jak mam to rozumiec? ze urzad nie ma prawa
    sie przyczepic, kurde dalej nie wiem co zrobic czy to wyjdzie dobrze
    czy zle ;/ jesli tu ktos w stanie na 100 % to powiedziec, moze mial
    taki przypadek albo jego kolega itp.. ? dzieki

  • 38. Data: 2008-02-25 14:18:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2008, H...@g...com wrote:

    > He teraz zadzownilem do urzadu ktory bedzie ta sprawe rozpatrywal i
    > wytlumaczylem babce o co chodzi, i powiedziala ze na 200 % tu nie
    > bedzie zadnego podatku

    Ty jej powiedz, żeby dała na piśmie, że jak jednak podatek będzie,
    to ona go zapłaci. I sprawdź reakcję, jak na 200%, to powinna
    być tak ze 100% do przodu ;)

    Jest jeszcze jedna rzecz: to że US się (ewentualnie) przyczepi,
    wcale nie znaczy że wygra ew. spór przed NSA.
    Ale poszukaj orzeczeń i sprawdź, że wielokroć US przedstawiał
    dowody z przesłuchań świadków - że ktoś POWIEDZIAŁ, że jakiś
    manewr zrobiono PO TO, żeby nie płacić podatku, a nie dlatego,
    że miał dobre serce.

    Ba, taki dowód *już* istnieje.

    Twój post.
    "Pół świata" (znaczy każdy co ma internet) mogło się z nim zapoznać ;>
    Pytaniem pozostaje, czy komuś zachce sie szukać, czy ty to ty ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-02-25 14:24:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Feb 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Pewną informację uzyskasz tylko w jeden sposób. Kierując pismo do Urzędu
    > Skarbowego. Ich odpowiedź jest wiążąca. To, co my napiszemy, to już
    > niekoniecznie.

    Jeszcze coś mnie naszło, jak tak wątek przeglądam.
    Odpowiedź jest wiążąca, jeśli wydający "wiążącą decyzję" nie podważy
    później stanu faktycznego.
    Przecież jak ktoś spyta, czy może nie płacić podatku, jeśli A podaruje
    B a następnie B podaruje C, to nie znaczy, że może nie płacić, jeśli
    CELEM operacji było ominięcie podatku, bo wtedy mamy "przysporzenie
    majątkowe", czyli nie ma darowizny :)

    Taka rozmówka:
    - dlaczego pani przyjęła darowiznę, żeby zaraz dalej dać komu innemu,
    przecież dziadek mógł się obrazić??
    - a bo on nic przeciw nie miał
    - a to on WIEDZIAŁ że tak naprawdę mieszkanie nie ma być dla Pani,
    a dla kogo innego???"

    :>

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2008-02-25 14:29:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Feb 2008, H...@g...com wrote:

    > On 18 Lut, 21:50, "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    wiadomościnews:foo33v$6fj$2@inews.gazeta.pl...

    [...]
    > Hmmm drogi przemku czyli jak mam to rozumiec? ze urzad nie ma prawa
    > sie przyczepic,

    Witek zwrócił (tylko) uwagę, że nieważne jak jest wg prawa, to samo prawo
    daje USowi prawo wydania decyzji.
    Nawet, jak decyzja okaże się błędna lub bezpodstawna, to podatnik musi
    zapłacić "zaległy podatek", jako że zaskarżenie nie wstrzymuje wykonania.
    Jak wyjdzie że podatnik miał rację (i np. "US nie miał prawa się
    przyczepić") to później mu oczywiście zwrócą. Z odsetkami.
    Tyle, że NAJPIERW MUSI ZAPŁACIĆ.
    I potem jeszcze wygrać przed sądem ;)

    > kurde dalej nie wiem co zrobic

    Tego pewnie NIKT nie wie. A wyciąganie wniosków z tego że "koledze się
    udało" (bądź nie udało) też może być zgubne.
    Jak to pisują? "no risk no fun"? "loteria podatkowa"? ;)

    pzdr, Gtofryd