  • 1. Data: 2006-09-04 12:29:23
    Temat: Podstawa prawna opłat za przedszkole
    Od: "YARO" <j...@s...net2000.pl>

    Witam

    Czy możecie poradzić w takiej sytuacji ?
    Puściłem dziecko do "zerówki" jako że podlega obowiązkowi szkolnemu.
    Wszystko OK, tyle tylko że publiczne przedszkole żąda opłat za pobyt dziecka
    w przedszkolu co jest kompletnym absurdem moim zdaniem, gdyż ustawa o
    szkolnictwie wyraźnie mówi, że każde dziecko w wieku od 3 do 6 lat ma prawo
    do bezpłatnego pobytu w przedszkolu do 5 godzin dziennie.
    Zgodzę się, że trzeba płacić za posiłki, jesli dziecko z nich korzysta.
    Jestem w tej sytuacji, że żona nie pracuje i może dziecko odbierać po 5
    godzinach. Jak się dowiedziałem u Dyrekcji przedszkola, koszt posiłków do
    2,68 z dziennie. Więc koszt miesięczny to jakieś 70zł zależnie od ilości dni
    w m-cu. Natomiast przedszkole woła 138 zł. Jak dowiedziałem się w UM w
    Wydziale Oświaty te dodatkowe opłaty są przeznaczane na opłacenie prądu,
    węgla i pracowników "prywatnych" przedszkola, co jest kolejnym absurdem,
    gdyż jeśli jest to przedszkole publiczne (a jest) to koszty utrzymania
    ponosi Urząd Miasta (lub Gminy).
    Poradźcie, co mam robić bo chcę już napisać do Pana Cebuli do programu
    UWAGA. Czy ma to sens, czy dać sobie spokój i płacić ? Nie stać mnie na tak
    wysokie opłaty.

    YARO

  • 2. Data: 2006-09-04 12:35:30
    Temat: Re: Podstawa prawna opłat za przedszkole
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Przerabiałem to w zesłym roku u siebie. Przedszkole powiedziało, że
    burmistrz o tym decyduje czy oni moga przyjąć takie dziecko - burmistrz
    powiedział ze nie ma kasy ;)
    Napisałem do rzecznika praw obywatelskich, iż łamie sie moje prawo i
    opisałem sytuację. Rzecznik odpisał, iż w związku z trudnościami finansowymi
    powinienem zrozumieć Burmistrza.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-04 12:46:50
    Od: "YARO" <j...@s...net2000.pl>

    Dzięki za odpowiedź.

    W takim razie chyba jednak napiszę do programu UWAGA.

    YARO

  • 4. Data: 2006-09-04 13:49:07
    Od: stern <s...@0...pl>

    YARO napisał(a):
    > Dzięki za odpowiedź.
    >
    > W takim razie chyba jednak napiszę do programu UWAGA.

    i przemyśl kwestię bezpłatnej nauki przy następnych wyborach ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2006-09-04 18:37:56
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    YARO wrote:
    > Witam
    >
    > Czy możecie poradzić w takiej sytuacji ?

    Aby nie płacić:
    - zrezygnuj z wyżywienia dziecka w "zerówce"
    - zrób dziecku kanapkę przed pójściem do "zerówki" - koniecznie musi ją
    zabrać do "zerówki" - skład bliżej nie określony
    - odbierz dziecko nie póżniej niż po pięciu godzinach

    --
    marfi

  • 6. Data: 2006-09-05 05:06:32
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zabrać do "zerówki" - skład bliżej nie określony
    > - odbierz dziecko nie póżniej niż po pięciu godzinach

    moje dziecko nie chodzi do zerówki a do 4 latków

  • 7. Data: 2006-09-05 05:29:46
    Od: "Darek" <d...@c...interia.pl>

    Użytkownik "YARO" <j...@s...net2000.pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki za odpowiedź.
    >
    > W takim razie chyba jednak napiszę do programu UWAGA.
    >
    > YARO

    Napisz, napisz napewno UWAGA zainteresuje sie tym problemem ROTFL

    Darek

  • 8. Data: 2006-09-05 07:11:23
    Temat: Re: Podstawa prawna opłat za przedszkole[OT]
    Od: IYIS <m...@o...pl>

    > i przemyśl kwestię bezpłatnej nauki przy następnych wyborach ;)

    i.. głosuj na kosmitów....

    IYIS

  • 9. Data: 2006-09-05 10:19:50
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    "zerówki" - skład bliżej nie określony

    Nawet u 4-o latków dziecko kóre jest <= 5h dziennie i nie ma wyżywienia ani zajęć
    dodatkowych (rymika/angieslki etc) powinno
    przebywać bezpłatnie. Być może nie w każdym przedszkolu, ale Burmistrz powinien
    wskazać takie z odpowiednimi oddziałami na
    terenie miasta/gminy. Kiedyś (2-3 lata temu) była akcja Wybiórczej na ten temat.
    Inna sprawa że gminy regularnie lekceważą
    swoje obowiązki w tym zakresie.

    A.

  • 10. Data: 2006-09-05 19:50:28
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    zmarekz wrote:
    > moje dziecko nie chodzi do zerówki a do 4 latków

    Hmm... dlaczego informujesz o tym cytując mój list, który nie odnosił się
    do Twojego dziecka :)

    --
    marfi