  • 1. Data: 2008-10-26 03:27:09
    Temat: Podsłuch ....
    Od: "kuguar" <k...@w...pl>

    Mam pytanie do grupy ....
    Otóż w pewnej instytucji okazało się , że jeden z pracowników zostawiał w
    płaszczu włączony dyktafon który rejestrował wszystkie rozmowy z tego
    pomieszczenia . Nie wiadomo do czego te nagrania miały posłużyć , ale po
    wyryciu tego faktu została wezwana policja .
    Tak więc co może grozić takiemu delikwentowi , działał legalnie , czy nie ,
    jakie zarzuty można postawić takiej osobie . -tak jak wcześniej nie wiadomo
    jest do czego te nagrania miały posłużyć

    kuguar

  • 2. Data: 2008-10-26 05:53:56
    Temat: Re: Podsłuch ....
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "kuguar" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakie zarzuty można postawić takiej osobie . -tak jak wcześniej nie wiadomo
    > jest do czego te nagrania miały posłużyć

    Zostawiał w płaszczu i wychodził, czy zostawał w pomieszczeniu?

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-10-26 06:17:37
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kuguar" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Otóż w pewnej instytucji

    a coz to za instytucja?
    czy na trenie tej instytucji obowiazuje pracownikow dochowanie jakiejs
    tajemnicy?
    jesli nie, to..
    > Nie wiadomo do czego te nagrania miały posłużyć , ale po
    > wyryciu tego faktu została wezwana policja .

    ... nie wysmiali was?

    a czy w polsce posiadanie i uzywanie dyktafou jest zabronione/karalne?

> [...]
    > jakie zarzuty można postawić takiej osobie . -tak jak wcześniej nie
    > wiadomo
    > jest do czego te nagrania miały posłużyć

    za malo danych, najprawdopodobniej nic mu nie grozi, bo nie polelnil
    zadnaego wykroczenia, ani tym bardziej przestepstwa, chyba ze sie nagle
    okaze, ze to jakas "specyficzna" instytucja i jeszcze bardziej "specyficzne"
    pomieszczenie w ktorym zostail ten plaszcz, i/lub w jakis cudowny sposob
    dowiada umyslnosci i celowosci jego dzialania

  • 4. Data: 2008-10-26 06:24:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Szerszen pisze:
> [...]
    > pomieszczenie w ktorym zostail ten plaszcz, i/lub w jakis cudowny sposob
    > dowiada umyslnosci i celowosci jego dzialania

    Jeśli nagrywający ma płaszcz na sobie - i generalnie nagrywa rozmowę,
    w której bierze udział - to wolno mu. Jeśli nagrywa rozmowę innych osób,
    bez ich wiedzy i bez udziału w tej rozmowie, to zastanawiałbym się nad
    art. 267kk. par. 2.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-10-26 07:18:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.10.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > w której bierze udział - to wolno mu. Jeśli nagrywa rozmowę innych osób,
    > bez ich wiedzy i bez udziału w tej rozmowie, to zastanawiałbym się nad

    Pewnie będzie trudno wykazać celowość.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-10-26 09:14:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Pewnie będzie trudno wykazać celowość.

    A odrobina logiki nie wystarczy ...
    Ktoś włącza dyktafon, wkłada go do płaszcza i wychodzi.
    możliwe odpowiedzi:
    1. oczywistym jest że chciał nagrać rozmowy pod swoją nieobecność;
    2. nie jest człowiekiem, tylko bezmyślnym taboretem.
    I która odpowiedź jest prawdziwa ?

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 7. Data: 2008-10-26 09:51:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.10.2008 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > A odrobina logiki nie wystarczy ...

    Czasem przydaje się też odrobina wyobraźni...

> [...]
    > 1. oczywistym jest że chciał nagrać rozmowy pod swoją nieobecność;
    > 2. nie jest człowiekiem, tylko bezmyślnym taboretem.

    Nie znamy dokładnych okoliczności ale:
    - nagrywał coś wcześniej i zapomniał wyłączyć
    - jw. ale zapomniał o funkcji aktywacji głosem
    - chciał się przekonać, kto mu grzebie po kieszeniach
    - bawił się w drodze do pracy i bezwiednie włączył

    Podobno wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego, tak że można
    mnożyć.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2008-10-26 10:26:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Nie znamy dokładnych okoliczności ale:
    > - nagrywał coś wcześniej i zapomniał wyłączyć

    I dziwnym zbiegiem okoliczności nagrane zostało tylko rozmowa po tym jak
    wyszedł ...

    > - jw. ale zapomniał o funkcji aktywacji głosem

    j.w.

    > - chciał się przekonać, kto mu grzebie po kieszeniach

    To chyba kamerę sobie powinien włożyć :)

    > - bawił się w drodze do pracy i bezwiednie włączył

    I dziwnym zbiegiem ....

    > Podobno wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego, tak że można
    > mnożyć.

    Mnożyć to można, ale nikt rozsądny w to nie uwierzy.
    Ustalenie faktyczne będzie łatwe.

  • 9. Data: 2008-10-26 10:31:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kuguar" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli nie uda się dowieść, że uczynił to celowo i będzie utrzymywał, że po
    prostu przypadkowo włączył się dyktafon, to mu nic nie grozi. W innym
    wypadku jest to przestępstwo.

  • 10. Data: 2008-10-26 11:42:31
    Od: "kuguar" <k...@w...pl>

    Faktycznie za mało szczegółów dałem .
    Otóż pomieszczenie w którym zostawiał płaszcz to sekretariat dyrektora
    instytucji publicznej ... nie będę pisał jakiej bo to i tak nie wniesie za
    dużo do sprawy .
    Dyktafon przez przypadek nie został włączony ponieważ w nagraniu z dnia
    wykrycia był tekst " ... włącz i zablokuj tak aby się czasem nie wyłączył
    ...." . Na karcie pamięci nie było tylko nagranie z dnia obecnego , ale były
    zarejestrowane również wcześniejsze dni... duża karta pamięci .
    Dyktafon został odkryty przez przypadek , płaszcz spadł z wieszaka i podczas
    podnoszenia go z kieszeni wyleciało urządzenie .
    I dla jeszcze dokładniejszego wyjaśnienia to nie był dyrektor który
    podsłuchiwał , tylko jeden z pracowników podlegający dyrektorowi .
    Właściciel dyktafonu podczas nagrania nie przebywał w pomieszczeniu ponieważ
    w tym czasie wykonywał swoja pracę całkowicie na innym pietrze .
    Chyba odpowiedziałem teraz na te dodatkowe pytania , które wyjaśniają
    jeszcze bardziej sprawę .
    W razie jeszcze jakis dodatkowych pytań to prosze pisać .

    kuguar