-
1. Data: 2025-02-06 21:30:17
Temat: Re: Podpis elektroniczny na wydruku
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 06.02.2025 o 21:16, Adam pisze:
> Witajcie.
> Jest swego rodzaju instytucja, która "musi mieć" wszystko na papierze.
> Różne firmy, instytucje i osoby fizyczne mogą podpisywać dokumenty
> elektronicznie i te dokumenty ptzekazują mailem albo innymi metodami, jak
> np. e-Puap.
> Ale ta instycja potrebuje mieć wydruk zarówno takiego podpisanego PDF-a,
> jak i wydruk podpisu elektronicznego.
> Jest jakiś program, który wyekstrahuje i w "ludzki" sposób wydrukuje taki
> podpis?
Dokument bez podpisu odręcznego, do którego dołączysz wydruk podpisu
elektronicznego nie będzie podpisanym dokumentem. Jak zagwarantujesz, że
treści dokumentu nie zmieniono? Jak masz parafkę na dokumencie, to
wiadomo, że podpisano ten dokument.
Jak masz podpisany elektronicznie dokument i sobie go otworzysz, to
widzisz podpis. Żeby taki dokument poświadczyć konieczne jest urzędowe
poświadczenie. Nie piszesz, co to za dokument, to tak trochę trudno
podpowiedzieć, ale na pewno notariusze świadczą usługę poświadczenia -
nie wiem, czy wszyscy.
Napisz, o jakiego rodzaju dokument chodzi, to może ja albo ktoś innych
coś konstruktywnego tu wymyśli.
--
(~) Robert Tomasik
-
2. Data: 2025-02-06 22:40:41
Temat: Re: Podpis elektroniczny na wydruku
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 6 Feb 2025 21:30:17 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> W dniu 06.02.2025 o 21:16, Adam pisze:
>> Witajcie.
>> Jest swego rodzaju instytucja, która "musi mieć" wszystko na papierze.
>> Różne firmy, instytucje i osoby fizyczne mogą podpisywać dokumenty
>> elektronicznie i te dokumenty ptzekazują mailem albo innymi metodami, jak
>> np. e-Puap.
>> Ale ta instycja potrebuje mieć wydruk zarówno takiego podpisanego PDF-a,
>> jak i wydruk podpisu elektronicznego.
>> Jest jakiś program, który wyekstrahuje i w "ludzki" sposób wydrukuje taki
>> podpis?
>
> Dokument bez podpisu odręcznego, do którego dołączysz wydruk podpisu
> elektronicznego nie będzie podpisanym dokumentem. Jak zagwarantujesz, że
> treści dokumentu nie zmieniono? Jak masz parafkę na dokumencie, to
> wiadomo, że podpisano ten dokument.
>
> Jak masz podpisany elektronicznie dokument i sobie go otworzysz, to
> widzisz podpis. Żeby taki dokument poświadczyć konieczne jest urzędowe
> poświadczenie. Nie piszesz, co to za dokument, to tak trochę trudno
> podpowiedzieć, ale na pewno notariusze świadczą usługę poświadczenia -
> nie wiem, czy wszyscy.
Chodzi o włożenie dokumentu do akt - typowych teczek, w jakich np.
przechowywuje się papierowe faktury.
To ma być tylko kopia do celów archiwalnych bez skutków prawnych, czyli
przykadowo bez potwierdzenia notariusza za zgodność czy innych tego typu
dziwadeł.
Czyli tak, jak sobie jeszcze nadal (nie wiadomo po co) niektóre firmy
drukują faktury, które otrzymały mailem albo systemem EDI/ECOD.
>
> Napisz, o jakiego rodzaju dokument chodzi, to może ja albo ktoś innych
> coś konstruktywnego tu wymyśli.
A dokuemnty to najczęściej jakieś umowy w PDF przesyłane pomiędzy stronami
po uprzwdnim podpisaniu którymś z typów podpisów elektronicznych.
Tajemnicza instytucja to Muzeum - budżetówka.
Wymieniają się dokumentami typu umowa, np. z Urzędem Marszałkowskim, z
wystawcą (osobą albo firmą robiącą wystawę czasową), z firmą transportującą
muzealia itp.
Chodzi o wydrukowanie czegoś analogicznego do UPO z ePUAP czy PUE ZUS.
--
Pozdrawiam.
Adam