  • 51. Data: 2007-10-31 08:26:21
    Temat: Re: Podłaczenie do sieci WiFi bez zabezpieczeń
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@o...com> napisał

    > W zakresie w jakim prawo to sama wykonuje - tak. Podobnie jak każda inna
    > jednostka (w tym osoba fizyczna).

    Nie bardzo rozumiem. Rada działa na podstawie przepisów i sama sobie
    te przepisy interpretuje, czyli sama sobie dookreśla swoje uprawnienia
    i obowiązki?

    > W sposób wiążący może tylko sąd.

    To jaka jest waga interpretacji w wykonaiu Rady?

  • 52. Data: 2007-10-31 09:04:52
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 09:26:21 +0100, Alek napisał(a):

    > Nie bardzo rozumiem. Rada działa na podstawie przepisów i sama sobie te
    > przepisy interpretuje, czyli sama sobie dookreśla swoje uprawnienia i
    > obowiązki?

    Chyba nie rozumiesz pojęcia "wykładnia". Otóż nie jest to żaden zabieg
    magiczny wymagający szczególnych uprawnień czy kwalifikacji, lecz proces
    "zrozumienia" normy prawnej.
    Wykładni przepisu dokonuje np. pracodawca załatwiając jakieś sprawy z
    pracownikiem, policjant wlepiający mandat kierowcy bądź grupowicz piszący
    innemu grupowiczowi "bredzisz, jest tak i tak".

    > To jaka jest waga interpretacji w wykonaiu Rady?

    Rada wyraziła swój pogląd na sprawę, należy przypuszczać, że w
    indywidualnych sprawach podtrzyma wyrażone stanowisko.
    Jeśli jest jakiś organ, który przepis ten stosuje (bo nawet nie wiem kto
    się tym zajmuje), może sobie zinterpretować go inaczej. Ale biorąc pod
    uwagę także świeże postanowienie SN "w sprawie rejestracji stron www" -
    obywatel może raczej spać spokojnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 53. Data: 2007-10-31 21:16:35
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > Rada wyraziła swój pogląd na sprawę, należy przypuszczać, że w
    > indywidualnych sprawach podtrzyma wyrażone stanowisko.

    Tyle, że w tym wypadku ma jeszcze zastosowanie art. 217 Konstytucji.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 54. Data: 2007-10-31 21:40:39
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 22:16:35 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > Tyle, że w tym wypadku ma jeszcze zastosowanie art. 217 Konstytucji.

    No i co z tego? Ten przepis jest tylko i wyłącznie powtórzeniem zasady,
    iż ograniczanie praw obywatelskich może nastąpić wyłącznie w ustawie.
    Poniekąd identyczna sytuacja była właśnie w sprawie tego "Szycia po
    przemysku".

  • 55. Data: 2007-10-31 22:09:40
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:

    > No i co z tego?

    A no to, że Rada swoją ,,interpretacją'' zawęża ustawowy obowiązek
    płacenia abonamentu (daniny publicznej), czego Radzie robić nie wolno.

    A tak swoją drogą, to w owej interpretacji nie ma ani słowa o tunerze
    TV. Jest tylko o komputerze jako takim, który sam z siebie odbiornikiem
    nie jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 56. Data: 2007-10-31 22:13:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 30 października 2007 21:34
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <5...@n...lechistan.com>):

    > Mylisz się. To jest podatek. Od używania odbiorników - a nie za
    > oglądanie audycji.

    Podatek to nie jest, bo podatek jest odprowadzany do kasy państwowej.
    Aczkolwiek pewnie i masz rację, bo z uwagi na specjalny charakter TVP i PR w
    pewnym stopniu jest to również składka na rozwój kraju.

    > Ale te opłaty wynikają z KC i umowy, a nie z ustawy o radiofonii i
    > telewizji.

    Pewnie dlatego, że państwowe radio i telewizja mają specyficzny charakter i
    nieco inne zadania.

    > Drogi ignorancie

    Drogi chamie

    > - ten "abonament" RTV musisz płacić, nawet jeśli
    > oglądasz wyłącznie HBO i już płacisz za to HBO abonament.

    Owszem, co zresztą jest praktyką stosowaną nie tylko w Polsce, z uwagi na
    specjalny charakter tejże TVP/PR

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 57. Data: 2007-10-31 23:39:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan wrote:

    > Podatek to nie jest, bo podatek jest odprowadzany do kasy państwowej.

    I w ten sposób skasowałeś podatki lokalne, które są odprowadzane do kasy
    samorządowej ;->

    [ciach]

    > Pewnie dlatego, że państwowe radio i telewizja mają specyficzny charakter i
    > nieco inne zadania.

    I także ten "abonament" ma specyficzny charakter - jest podatkiem.

    > Owszem, co zresztą jest praktyką stosowaną nie tylko w Polsce, z uwagi na
    > specjalny charakter tejże TVP/PR

    Czyli płacisz nie za oglądanie TVP/PR. Tylko podatek za "luksus"
    posiadania urządzenia do odbioru audycji. Nawet gdybyś miał głowicę TV
    zablokowaną wyłącznie na np. Polsat - i tak ten płatek byś płacił.

    Swoją szosą w tych innych krajach nazywa się to opłatą licencyjną za
    użytkowanie odbiornika.

  • 58. Data: 2007-10-31 23:48:37
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 23:09:40 +0100, Piotr Kubiak napisał(a):

    > A no to, że Rada swoją ,,interpretacją'' zawęża ustawowy obowiązek
    > płacenia abonamentu (daniny publicznej), czego Radzie robić nie wolno.

    Przepis mówi o nakładaniu podatków. Nie o ich nienakładaniu. Radzie nie
    wolno takiego obowiązku nakładać, ale może powiedzieć, że jej zdaniem
    jakieś działanie jest z punktu widzenia ustawy indyferentne.
    To samo robią urzędy skarbowe - codziennie.

    Jak sądzę konfuzja wynika zasadniczo z tego, że przyzwyczajeni jesteśmy
    do sytuacji, w której organy państwowe dowalają nam do pieca. A tu taka
    miła niespodzianka.

    > A tak swoją drogą, to w owej interpretacji nie ma ani słowa o tunerze
    > TV. Jest tylko o komputerze jako takim, który sam z siebie odbiornikiem
    > nie jest.

    No to o co chodzi? Nakłada czy zwalnia? Bo sam sobie przeczysz.

  • 59. Data: 2007-10-31 23:49:09
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 23:13:17 +0100, Tristan napisał(a):

    > Drogi chamie

    Przestań go pieścić.

  • 60. Data: 2007-11-01 01:00:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>