  • 41. Data: 2007-10-30 18:28:37
    Temat: Re: Podłaczenie do sieci WiFi bez zabezpieczeń
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Any User wrote:

    > http://bip.krrit.gov.pl/pl/bip/ab_rad_tel/px_aboname
    nt_rtv_bip_2.rtf

    Ale ja pytałem o *podstawę prawną*, a nie jakiś plik w internecie.
    Ułatwię Ci - źródła prawa masz wskazane w art. 87 i następnych
    Konstytucji, a miejscem ich publikacji jest Dziennik Ustaw. Wskaż, w
    którym Dz.U. opublikowano ustawę, w której jest napisane że "karta TV
    nie jest odbiornikiem", albo że "o tym co jest odbiornikiem, a co nie
    jest decyduje KRRiT", albo coś w tym guście.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 42. Data: 2007-10-30 18:30:07
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jan Werbiński wrote:

    > To znaczy, że odbieranie TV bez abonamentu przez głowicę w.cz.
    > magnetowidu też jest legalne.

    Nie jest. Płacić należy za używanie odbiornika. *Każdego*. Wyjątki -
    patrz ustawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 43. Data: 2007-10-30 18:56:55
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > nie jest odbiornikiem", albo że "o tym co jest odbiornikiem, a co nie
    > jest decyduje KRRiT", albo coś w tym guście.

    To nie jest *jakiś* plik w internecie, tylko oficjalna interpretacja
    wydana przez KRRiT. Jakiś czas temu było o tym głośno w mediach i ponoć
    ta interpretacja jest wiążąca.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 44. Data: 2007-10-30 19:13:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał

    > To nie jest *jakiś* plik w internecie, tylko oficjalna interpretacja
    > wydana przez KRRiT. Jakiś czas temu było o tym głośno w mediach i ponoć
    > ta interpretacja jest wiążąca.

    A ta rada ma uprawnienie do dokonywania obowiązującej wykładni prawa?

  • 45. Data: 2007-10-30 19:25:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 30 października 2007 10:49
    (autor Maciej Bebenek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fg6uno$7nc$1@news.onet.pl>):

    > Rozumiem, że programy Polsatu czy TVNu prawem autorskim objęte nie są :-)

    No są... Ale najwyraźniej Polsat czy TVN określili że ich podstawowe kanały
    jako DEMO można oglądać darmo. Pozostałe już są płatne przecież.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 46. Data: 2007-10-30 19:28:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 30 października 2007 16:10
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <c...@n...lechistan.com>):

    > Czyli twierdzisz, że "abonament" RTV to opłata za korzystanie z utworów,

    No za odbiór TV.

    > przy czym takowa jest należna wyłącznie telewizji państwowej?

    Niewyłącznie. Np. HBO państwowe, o ile wiem, nie jest. Podobnie X innych
    kanałów. A że są też kanały free to przecie normalka... Część jest płatna a
    część tylko adware. W końcu PA daje prawo do wynagrodzenia, a nie obowiązek
    jego pobierania.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 47. Data: 2007-10-30 20:02:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Any User wrote:

    > To nie jest *jakiś* plik w internecie, tylko oficjalna interpretacja
    > wydana przez KRRiT. Jakiś czas temu było o tym głośno w mediach i ponoć
    > ta interpretacja jest wiążąca.

    Jedyna znana mi instytucja *wiążacej interpretacji* dotyczy prawa
    podatkowego, z tym że wiąże ona jedynie organy państwa, a nie podatnika.
    Dopóki Sejm nie nada KRRiT uprawnienia do wydawania "wiążących
    interpretacji", to jest to tylko i wyłącznie *plik w internecie*.
    Niezależnie od tego, jak głośno o nim będzie w mediach.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 48. Data: 2007-10-30 20:34:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan wrote:

    > No za odbiór TV.

    Mylisz się. To jest podatek. Od używania odbiorników - a nie za
    oglądanie audycji.

    > Niewyłącznie. Np. HBO państwowe, o ile wiem, nie jest. Podobnie X innych
    > kanałów.

    Ale te opłaty wynikają z KC i umowy, a nie z ustawy o radiofonii i
    telewizji.

    > A że są też kanały free to przecie normalka... Część jest płatna a
    > część tylko adware. W końcu PA daje prawo do wynagrodzenia, a nie obowiązek
    > jego pobierania.

    Drogi ignorancie - ten "abonament" RTV musisz płacić, nawet jeśli
    oglądasz wyłącznie HBO i już płacisz za to HBO abonament.

  • 49. Data: 2007-10-31 03:43:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 30 Oct 2007 19:56:55 +0100, Any User napisał(a):

    > To nie jest *jakiś* plik w internecie, tylko oficjalna interpretacja
    > wydana przez KRRiT. Jakiś czas temu było o tym głośno w mediach i ponoć
    > ta interpretacja jest wiążąca.
    To wskaż podstawę prawną (np. taką jaka daje prawo do interpretacji
    przepisów podatkowych MF) rozstrzygającą czy uprawnienie interpretacyjne
    przysługuje Radzie jako całości, jej przewodniczącemu, każdemu z członków z
    osobna itd.
    PS, durnowatość przepisu ustawy to inna sprawa, durnowatość definicji
    "odbiornika" jeszcze inna, problem z "interpretacją KRRiT" to badziej
    problem z "higieną" stosowania prawa niż z sensownością tego, co Rada
    zinterpretowała.

    --
    pozdro
    poreba

  • 50. Data: 2007-10-31 07:57:12
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Tue, 30 Oct 2007 20:13:00 +0100, Alek napisał(a):

    > A ta rada ma uprawnienie do dokonywania obowiązującej wykładni prawa?

    W zakresie w jakim prawo to sama wykonuje - tak. Podobnie jak każda inna
    jednostka (w tym osoba fizyczna).
    W sposób wiążący może tylko sąd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd