  • 131. Data: 2019-08-28 21:37:19
    Temat: Re: Podejrzany piorun
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.08.2019 o 21:18, Trefniś pisze:

    > Na podobnej zasadzie jak światło - d o k ł a d n i e   tak!

    Nie - światło w dwóch takich samych układach pójdzie identycznie -
    piorun niekoniecznie.

    > Zapewnij dwa   i d e n t y c z n e   układy.

    A to jakiś poważny problem? Na laborce z wysokich napięć to robiliśmy.
    Raz poszedł tak, raz inaczej. W zasadzie nigdy dwa razy tak samo.

    > A to zwyczajnie niemożliwe, sam to przyznajesz w swoich kombinacjach!
    > Jeśli układy będą absolutnie (sic!) identyczne - piorun uderzy dokładnie
    > tak samo. Dokładnie tak, jak dzieje się to z falą świetlną.

    No właśnie nie.

    > Kombinujesz jak koń Biedronia pod górkę (czyli bezsensownie i bezpłodnie).

    Nie - to ty napisałeś, że piorun nie jest losowy. Jest. Albo niech ci
    będzie - jest pseudolosowy.

    > zamiast uczyć się postępowania
    > w burzy,

    Z kimś mnie mylisz;)

    > Apeluję - zasady postępowania (pisałem i podlinkowałem odpowiednie
    > materiały) są proste, choć nie zawsze pewne na 100%. Ale przy naszym
    > stanie wiedzy nie podlegają negocjacjom - EOT.

    No i super.

    --
    Shrek

  • 132. Data: 2019-08-29 01:07:43
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-08-28 o 21:18, Trefniś pisze:
    > A Animki czytają i pewnie nadal nie wiedzą, co z burzą. Będą się modlić!

    Ech, Ty dzbanie porąbany :-(

    --
    animka

  • 133. Data: 2019-08-29 02:15:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie - światło w dwóch takich samych układach pójdzie identycznie -
    > piorun niekoniecznie.

    Już niekoniecznie? :) Swiatło tez nb. nie pójdzie identycznie :)

    > A to jakiś poważny problem? Na laborce z wysokich napięć to robiliśmy.

    No niestety ale dość.

    > Raz poszedł tak, raz inaczej. W zasadzie nigdy dwa razy tak samo.

    Ale dobra, tak to jest czepianie się (pamiętasz dyskusję o porażeniu
    prądem o napięciu? :) bo wiadomo, że chciałeś powiedzieć, iż w typowych
    warunkach prawdopodobieństwo wyładowania tą samą drogą jest praktycznie
    zerowe w dowolnym skończonym przedziale czasu.

    --
    Marcin

  • 134. Data: 2019-08-29 07:20:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Już niekoniecznie? :)

    No bo z zerowym prawdopodobieństwem, ale jednak może się zdarzyć:)

    > Swiatło tez nb. nie pójdzie identycznie :)

    W sumie na poziomie kwantowym masz rację.

    > No niestety ale dość.

    Na tej zasadzie to nie ma zdarzeń losowych w ogóle.

    > Ale dobra, tak to jest czepianie się (pamiętasz dyskusję o porażeniu
    > prądem o napięciu?

    Nie/.

    > :) bo wiadomo, że chciałeś powiedzieć, iż w typowych
    > warunkach prawdopodobieństwo wyładowania tą samą drogą jest praktycznie
    > zerowe w dowolnym skończonym przedziale czasu.

    Ty wiesz. Trefnś najwyraźniej nie.

    --
    Shrek

  • 135. Data: 2019-08-29 07:47:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2019 o 07:20, Shrek pisze:

    > Nie/.

    Ok - po kawie przypomniałem sobie;)

    --
    Shrek

  • 136. Data: 2019-08-29 09:27:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I tak ją mogli zwolnić natychmiast, gdyby wróciła po macierzyńskim, nawet dodając
    "likwidację stanowiska".
    Jak biorą 7/8 to jest szczątkowa ochrona.

    -----
    > Po kilku perypetiach w końcu tak.
    > Znaczy przez trzy miechy nie dostawała, bo byli zbyt zajęci, zeby papiery wysłać do
    zusu.

  • 137. Data: 2019-08-29 12:11:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 24.08.2019 o 08:18, ąćęłńóśźż pisze:

    >A to kiedy zamarzło? Bo myślałem, że mówisz o przypadku z lawiną.

    Zamarzly swego czasu gdzies w Beskidach.
    Dorwala sniezyca, nauczyciel/trener zabladzil.
    Wyprowadzil na Slowacje, granice jeszcze byly, slowacki lesnik
    przepedzil ... a moze sie tylko nie zrozumieli.

    J.

  • 138. Data: 2019-08-29 12:22:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    >Pamiętam, że jako 16 latka wchodziłam z grupą ludzi i naszym
    >wczasowym przewodnikiem na Śnieżkę. Lunął wielki deszcz,wiał wiatr,
    >ja w klapkach motylkach (podobne trochę do japonek) i z torebeczką.
    >Nie było zadnych ogrodzeń, zeby nie spaść w doł. Fakt, że wszyscy
    >byłismy pozytywnie nastawieni, mnie i siostrę ochraniał swoimi
    >ramionami mój kolega. Dotarliśmu do tego schroniska, ale cholerstwo
    >(to jeszcze stare) było zamkniete na cztery spusty.

    Czasy sie zmienily, a schronisko/restauracje zamykaja gdzies miedzy 16
    a 17.
    Nawet latem, gdy to jeszcze srodek dnia :-(

    >W czeskim schronisku odmówili nam nawet herbaty, bo nie mieliśmy
    >koron do zapłacenia. Znieczulica normalnie.

    W czeskim przyjmuja korony, zlotowki, karty ... ale zamykaja cos pol
    godziny pozniej.

    Slaski Dom u podnozy Sniezki tez jakos wczesnie zamykaja ...

    J.

  • 139. Data: 2019-08-29 13:13:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.08.2019 o 09:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > I tak ją mogli zwolnić natychmiast, gdyby wróciła po macierzyńskim,
    > nawet dodając "likwidację stanowiska".

    Tylko musieliby to stanowisko zlikwidować. A tu nie chodziło o to, żeby
    ją zwolnić, a o to żeby wywalić nie pisich i zatrudnić pisich. Nawet się
    z tym specjalnie nie kryli (bo aż w ustawie napisali wprost), że
    kryterium jest staż pracy. Oczywiście można sobie w chuja lecieć, że
    staż pracy nie ma nic wspólnego z okresem zatrudnienia (przed czy po
    kaczorze;).

    --
    Shrek

  • 140. Data: 2019-08-29 13:23:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >wprost), że kryterium jest staż pracy. Oczywiście można sobie w chuja
    >lecieć, że staż pracy nie ma nic wspólnego z okresem zatrudnienia

    a agencja utworzona akurat przez Kaczorow ?

    J.