  • 1. Data: 2009-05-05 19:52:55
    Temat: Podatek ze sprzedazy mieszkania
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Jestem w tej chwili razem z matką włascielem mieszkania. Moja mama ma 75%, ja
    25%. Chcemy sprzedać te mieszkanie i kupić nowe. Z tym że nowe kupie razem z
    moją dziewczyną. Jak to jest wtedy z podatkiem od sprzedaży nieruchomości?
    Gdy w picie zaznaczy się że pieniądze z nieruchomości przeznaczy się na zakup
    nowego mieszkania, nie płaci się podatku. A co z moja mamą? Ona nie będzie
    kupować mieszkania, czy wiec będzie musiała zapłacić podatek od sprzedaży?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 2. Data: 2009-05-05 20:17:18
    Temat: Re: Podatek ze sprzedazy mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adramelech wrote:
    > Witam
    >
    > Jestem w tej chwili razem z matką włascielem mieszkania. Moja mama ma 75%, ja
    > 25%. Chcemy sprzedać te mieszkanie i kupić nowe.

    No OK.
    Teraz jest mi potrzebna historia w jaki sposób staliscie sie
    wlasicicleme tego mieszkania i od kiedy.

    > Z tym że nowe kupie razem z moją dziewczyną.

    Po ile teraz dziewczyny chodzą? Rynek wtórny, czy pierwotny?

    > Jak to jest wtedy z podatkiem od sprzedaży nieruchomości?
    Ulgi na zakup dziewczyny nie ma, co do mieszkania, to zalezy kiedy i w
    jaki posob zostało nabyte, bo obowiazuje przepisy z chwili nabycia
    mieszkania. Stad moje pytanie u góry.

    > Gdy w picie zaznaczy się że pieniądze z nieruchomości przeznaczy się na zakup
    > nowego mieszkania, nie płaci się podatku.

    j.w. zalezy.

    A co z moja mamą?
    A co ma byc. Dalej bedzie.

    > Ona nie będzie
    > kupować mieszkania, czy wiec będzie musiała zapłacić podatek od sprzedaży?

    j.w. za malo danych

  • 3. Data: 2009-05-06 13:27:46
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    witek <w...@g...pl.invalid> Odpowiedz na

    > No OK.
    > Teraz jest mi potrzebna historia w jaki sposób staliscie sie
    > wlasicicleme tego mieszkania i od kiedy.

    Mieszkanie jest w starej kamienicy. Mój ojciec dostał je za mienie
    pozostawione za bugiem w wieczyste użytkowanie(za komuny jakoś). Potem w 2002
    było postępowanie spadkowe w efekcie tego jest podział 25/75 między moją
    matką a mną. Jest wpis w księdze wieczystej.

    Co jeszcze mam podać?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 4. Data: 2009-05-06 14:37:26
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Adramelech wrote:
> [...]
    > było postępowanie spadkowe w efekcie tego jest podział 25/75 między moją
    > matką a mną. Jest wpis w księdze wieczystej.

    Skoro nabyto mieszkanie >5lat temu, to podatku sie nie placi.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2009-05-06 14:38:27
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Maverick wrote:

    > Skoro nabyto mieszkanie >5lat temu, to podatku sie nie placi.

    Ofc kupujacy placi PCC, ale sprzedajacy nie placi zadnego podatku.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2009-05-06 14:52:25
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Maverick <m...@p...fm> Odpowiedz na

    > Skoro nabyto mieszkanie >5lat temu, to podatku sie nie placi.

    W ogóle? Bo to ma być tak. Jak kupuje za całość nowe mieszkanie. Moja matka
    miała 75% warotości, ja 25%. Ja te moje 25% i 75% chce przeznaczyć na zakupu
    nowego mieszkania. Ale czy moja matka, która nie kupuje nowego mieszkania,
    nie będzie musiała zapłacić podatku?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 7. Data: 2009-05-06 15:24:49
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Adramelech wrote:
> [...]
    > nowego mieszkania. Ale czy moja matka, która nie kupuje nowego mieszkania,

    To ty nie mowisz o podatku za sprzedaz mieszkania, tylko o podatku od
    darowizny. Bo jak rozumiem sprzedajesz mieszkanie, a za ta sume kupujesz
    inne. Przy sprzedazy mieszkania 255 idzie na twoje konto, 75% na matki,
    potem matka przelewa kase na twoje konto i kupujesz nowe mieszkanie za
    calosc.

    Jelsi tak, to nie placicie podatku - ale trzeba to zglosic do US (spisac
    umowe darowizny i isc do US, tam pewnie zaplacisz 17 pln za podbicie
    umowy darowizny) i po sprawie - kasa jest twoja - mozesz ja nawet przepic.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2009-05-06 15:30:07
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 6, 4:37 pm, Maverick <m...@p...fm>
    wrote:

    > Skoro nabyto mieszkanie >5lat temu, to podatku sie nie placi.
    > --
    > Regards,
    > Maverick

    Oki pytanie za 3,5 punkta ale czy PIT 23 musze zlozyc? Czy mieszkanie
    nabyte np. w 2003 poprostu sprzedaje i luz?

  • 9. Data: 2009-05-06 15:30:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Adramelech pisze:
> [...]
    > nowego mieszkania. Ale czy moja matka, która nie kupuje nowego mieszkania,
    Dobrze kombinuejsz ale nie do końca ;)
    Ja tu widzę 3 czynności:
    - sprzedaż mieszkania (które było >5lat własnością) przez 2
    współwłaścicieli, oboje nie płacą (z powodu >5 lat) podatku z tej operacji.
    - darowizna _kwoty_ (tych 75% wartości mieszkania) przez matkę ... tobie
    (dobrze, bo w 1szej grupie podatkowej) lub dziewczynie twojej (gorzej,
    bo to obca osoba) i konieczność (zależnie od tego komu i ile się daruje)
    zapłacenia podatku z darowizny...
    - zakup mieszkania - tu może US się spytać "zyskałeś te 25% w gotówce za
    sprzedaż poprzedniego, a skąd reszte kasy miałeś/miała
    współwłaścicielka? (twoja dziewczyna)". Jeśli nie będzie opodatkowanej
    darowizny itd z punktu poprzedniego, to może być cienko z tłumaczeniem się

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2009-05-06 15:33:53
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Maverick <m...@p...fm> Odpowiedz na

> [...]
    > umowe darowizny i isc do US, tam pewnie zaplacisz 17 pln za podbicie
    > umowy darowizny) i po sprawie - kasa jest twoja - mozesz ja nawet

    No to świetnie. Dziękuje bardzo za informacje!

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski