  • 11. Data: 2014-05-05 07:21:42
    Temat: Re: Podatek od wyegzekwowanego przez komornika wynagrodzenia za pracę. Jak żyć? :-(
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-04 22:54, Mruk pisze:
    > tak, jeżeli bank wbrew prawu przelał środki firmy na które miałeś
    > prawomocny wyrok a syndyk był już w tym czasie syndykiem to może się
    > domagać zwrotu.

    Przypadek jest jak zwykle bardziej skomplikowany :-)
    Była upadłość układowa która przerodziła się w likwidacyjną.

    > Ty dostaniesz tyle ile przypadnie Ci po likwidacji masy

    Z tego co wiem co do wstrzymania egzekucji w postępowaniu upadłościowym
    _układowym_ to zdania na temat wstrzymywania egzekucji pracowniczych nie
    wchodzących w skład układu są podzielone.
    Jedni twierdzą że wstrzymane są wszystkie egzekucje a inni (w tym mój
    komornik) że tak może zarządzić tylko sąd. Z automatu nie.
    Popie... przepisy.
    Czy mam na wszelki wypadek wyczyścić konto bo komornik jednak ulegnie
    naciskom syndyka. Jaka jest praktyka komornicza?

  • 12. Data: 2014-05-07 07:32:41
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    > Czy mam na wszelki wypadek wyczyścić konto bo komornik jednak ulegnie
    > naciskom syndyka. Jaka jest praktyka komornicza?

    komornik nie może sobie zabrać czego chce. Musi mieć klauzulę czyli
    syndyk musiałby Cię pozwać o zwrot

    nie ma takiej procedury "komornik się pomylił to sobie zajął konto na
    które wysłał kase"

  • 13. Data: 2014-05-07 08:36:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-07 07:32, Mruk pisze:
    > nie ma takiej procedury "komornik się pomylił to sobie zajął konto na
    > które wysłał kase"

    I zdrowy rozsądek i ja by się z Tobą zgadzały :-)
    Ale doradca w banku nadmienił coś że komornik może działać w toczącej
    się sprawie i nie jest pewny co się wydarzy.

  • 14. Data: 2014-05-08 23:50:04
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2014-05-07 08:36, z pisze:

    > I zdrowy rozsądek i ja by się z Tobą zgadzały :-)
    > Ale doradca w banku nadmienił coś że komornik może działać w toczącej
    > się sprawie i nie jest pewny co się wydarzy.

    wtedy się wydarzy powództwo przeciw egzekucyjne i kasa wróci gdzie ma
    leżeć.

    Bez tytułu nie ma zajęcia. A jak jest to jest na to metoda.
    Czasochłonna, kosztuje 100 zeta ale raczej działa.

  • 15. Data: 2014-05-09 11:02:14
    Od: z <...@...pl>

    ?

  • 16. Data: 2014-05-09 14:18:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2014, z wrote:

    > ?

    Chyba było w następnym zdaniu, nie trzeba było wycinać,
    zaczyna się od "powództwo" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-06-17 18:25:23
    Od: z <...@...pl>

    Sorry za odkopanie tematu ale zaistniały nowe fakty :-)

    Syndyk masy upadłościowej wygrał proces przeciwko komornikowi i komornik
    musi mu zwrócić swoje koszty (to co zarobił) :-)
    Sąd tak zasądził mimo tego że komornik dowiedział się o upadłości firmy
    4 dni po wyegzekwowaniu i przekazaniu kasy mnie i urządowi skarbowemu.
    Sąd powołuje się na wykładnię że nic to że komornik działał zgodnie z
    prawem, w dobrej wierze, sprawnie i szybko... :-)
    Nadchodzi upadłość, zegar atomowy wybija dwunastą i wszystko co się
    dzieje na kuli ziemskiej musi to uwzględniać (kolejne kuriozum)

    Sąd obarczył mnie kosztami sadowymi ;-) 100 zł ponieważ syndyk sprawę
    wygrał choć kasy rozdysponowanej już nie odzyska (absurd goni absurd)

    Ja już na tym "interesie" wystarczająco dużo straciłem i nie widzę
    powodu żeby podarować kolejne 100 zł.
    Pisać sprzeciw? Coś wskóram?

    I jeszcze jedno pytanie.
    Czy taki syndyk teraz da radę wydrzeć 700 zł urzędowi skarbowemu?
    Chyba w kolejnym postępowaniu. Bo niby jak?

    Wiem... Powinienem się cieszyć że wydarłem złodziejom 4 tys. ale dla
    zasady mam chęć utrzeć temu całemu "wymiarowi sprawiedliwości" nosa.

    Gdzie szukać innych wykładni na temat działalności komornika

    PS. Gdyby to nie było straszne to by się można było pośmiać.
    Biurwy sądowe robią sobie z nas jaja udowadniając że ich "praca" jest
    potrzebna. 5 stron A4 wyroku i kolejne pisma doręczane jak wiadomo przez
    szmaciarzy w kioskach.
    I pomyśleć że w pierwszych kontaktach z tym syndykiem odniosłem wrażenie
    że to on będzie po mojej stronie i zadba żeby jakaś kasa tym najsłabszym
    też spłynęła. Obłudnik :-)