  • 1. Data: 2003-08-06 07:37:31
    Temat: Podatek od nieruchomości (gruntu) - pytanie
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Moja sprawa wygląda następująco:
    Jest sobie działka, której współwłaścicielami są 4 różne osoby. Raz w roku
    do jednej z osób przychodzi rachunek do zapłaty podatku, teoretycznie
    wszyscy z współwłaścicieli powinni solidarnie ponosić w swojej części kwote
    podatku, ale niestety mają to głęboko w nosie i kończy się to tym że płaci
    całość ta osoba na którą przychodzi rachunek. Kiedy ta osoba która opłaca
    ten rachunek pytała w urzędzie dlaczego rachunek przychodzi na jej adres
    pani urzędniczka z rozbrajającą szczerością powiedziała że rachunek wysyłają
    tam gdzie im płacą.
    I teraz moje pytanie: czy osoba na którą przychodzi ten rachunek może
    zarządać w urzędzie aby rachunek był wysyłany na innego wsółwłaściciela?,
    ewentualnie jak zmusić pozostałych wspólwłaścicieli aby płacili swoją część
    podatku?

    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2003-08-06 13:24:53
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości (gruntu) - pytanie
    Od: "Mihau" <m...@w...pl>

> [...]
    > ten rachunek pytała w urzędzie dlaczego rachunek przychodzi na jej adres
    > pani urzędniczka z rozbrajającą szczerością powiedziała że rachunek

    Na tym także polega współwłasność, że wierzyciel (w tym wypadku podatkowy)
    może skierować swoje roszczenie do któregokolwiek z dłużników, a ten ma
    obowiązek świadczenie spełnić. Logiczne, ze US zależy na tym, by sciagnąć
    podatek należny - ściągają od tego, kto płaci ...

    > I teraz moje pytanie: czy osoba na którą przychodzi ten rachunek może
    > zarządać w urzędzie aby rachunek był wysyłany na innego wsółwłaściciela?,

    Nie może żądać.

    > ewentualnie jak zmusić pozostałych wspólwłaścicieli aby płacili swoją
    część
    > podatku?

    Powinnien zwrócić się z roszczeniem regresowym wobec pozostalych
    współwłaścicieli ...

    Mihau

    ---