  • 1. Data: 2002-07-15 06:14:49
    Temat: Podatek od darowizny z ulgą mieszkaniową
    Od: "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl>

    Witam.
    Jest następująca sytuacja: moja żona wraz z siostrą dostaną w darowiźnie od
    rodziców dom w stanie surowym. Powierzchnia domu to około 260 m2. Obie
    spełniają warunki do skorzystania z ulgi mieszkaniowej wynikającej z art. 16
    ustawy o podatku od spadków i darowizn. I tutaj następuje różnica zdań z US,
    w którym byłem po informacje. Wg pani z US ulga 110m2 przysługuje _na_dom_,
    w związku z tym obie obdarowane mogą sobie odliczyć po 55m2. Natomiast wg
    mnie w ustawie nie ma takiego ograniczenia. Proszę o zajęcie stanowiska
    przez praktyków. Czy faktycznie US ma rację, czy próbują nas wprowadzić w
    błąd.

    Pozdrawiam

    Piotr Chudzicki

  • 2. Data: 2002-07-15 23:31:46
    Temat: Re: Podatek od darowizny z ulgą mieszkaniową
    Od: "MAGISTER" <w...@p...fm>

> [...]
    > mnie w ustawie nie ma takiego ograniczenia. Proszę o zajęcie stanowiska
    > przez praktyków. Czy faktycznie US ma rację, czy próbują nas wprowadzić w

    witam
    no niestety...
    ja mam podobny problem spadkowy, dziedzicze 1/2 domu 200m, czyli 100 m i
    ulga jest proporcjonalna do udzialu czyli 55m.
    w twoim przypadku dziedzicza 2 osoby po 1/2 wiec tak samo. sa na to
    orzeczenia SN i jakies wytyczne ministra z 86 r bodajrze.
    nagrzebalem sie w tym dosc duzo...
    pozdrawiam marcin

  • 3. Data: 2002-07-18 08:58:52
    Od: "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl>

    Użytkownik "MAGISTER" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > w twoim przypadku dziedzicza 2 osoby po 1/2 wiec tak samo. sa na to
    > orzeczenia SN i jakies wytyczne ministra z 86 r bodajrze.

    Witam
    No to tym razem naprawdę mamy zgryz, bo przy drugiej wizycie w US i rozmowie
    z inną panią (starszą, uznawaną ogólnie za bardziej kompetentną,
    specjalizującą się w darowiznach i spadkach) uzyskałem informację, że 110 m2
    przysługuje na 1 szt. podatnika, a nie na 1 szt. budynku.
    Mógłbyś podać jakieś konkrety co do tych orzeczeń SN i wytycznych Min.Fin.

    Pozdrawiam
    Piotr Chudzicki