  • 21. Data: 2010-11-25 11:24:10
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Roman Rumian pisze:

    > Jednak nie: listo wartościowy to INNA usługa niż polecony priorytetowy. :-(

    Cytat z cennika:

    "W zależności od Państwa preferencji, każdą przesyłkę listową tj.
    nierejestrowaną (list zwykły, kartka pocztowa) lub rejestrowaną
    (przesyłka listowa polecona, _przesyłka listowa z zadeklarowaną
    wartością_ ) możecie nadać jako:

    Przesyłka priorytetowa "

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 22. Data: 2010-11-25 11:56:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 12:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....

    Może. Odbiorca decydował. :)

    --
    spp

  • 23. Data: 2010-11-25 11:59:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Może. Odbiorca decydował. :)

    A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
    Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
    wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 24. Data: 2010-11-25 12:01:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 12:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
    > Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
    > wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.

    Mimo to decydował odbiorca. :(
    (Przynajmniej tak wynika z postu otwierającego wątek). :(

    --
    spp

  • 25. Data: 2010-11-25 12:58:27
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/25/2010 3:35 AM, Michal Jankowski wrote:

    > Podstawa prawna do tego jest?

    ano jest
    a mowlem, ze bedzie flejm

    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na
    kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo
    przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

  • 26. Data: 2010-11-25 13:00:11
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/25/2010 4:55 AM, Roman Rumian wrote:
    > natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest pozycja
    > 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.

    bo jest w uregulaminie poczty.

    zdaje sie 10 krotność opłaty za przewóz. i tylko tyle.

  • 27. Data: 2010-11-25 14:43:02
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    > A tego nie wiemy. Nie wiemy, jak była przedstawiona oferta przesyłki.
    > Więc to jednak decydował wysyłający, zapewne przedstawił ze 2-3 opcje do
    > wyboru, bez informacji o ubezpieczeniu przesyłki.

    "List priorytetowy" - tylko tyle na temat wybranej opcji.

    RR

  • 28. Data: 2010-11-25 14:51:01
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłkę
    Od: "Papuso Smerfo" <ryży@kominiasz.eu>

    Órzytkownik "Roman Rumian" napisał:
    > koleżanka ma problem: kupiła rzecz za 160 zł na Allegro i wybrała
    > przesyłkę litem poleconym priorytetowym.
    > Sprzedawca wysłał towar, ale Poczta Polska 'zgubiła' go.
    > Podpisując dzisiaj oświadczenie na reklamacji dowiedziała się, że będzie
    > odszkodowanie, ale tylko około 100 zł. Co można w tej sytuacji zrobić ?
    > Do kogo się zwrócić ?

    jesteś pewien że przesyłka została wysłana?:O)
    może najpierw zażądaj od sprzedawcy wysłania ksera dowodu nadania paczki,
    jeśli sprzedawca odmówi to znaczy że nie wysłał i kłamał i zgłoś oszustwo na
    policję:O)

  • 29. Data: 2010-11-25 17:08:29
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Papuso Smerfo napisał:

> [...]
    > może najpierw zażądaj od sprzedawcy wysłania ksera dowodu nadania paczki,
    > jeśli sprzedawca odmówi to znaczy że nie wysłał i kłamał i zgłoś

    Skoro podpisała oświadczenie na reklamacji, to jest pewna że przesyłka
    została wysłana i reklamowano jej niedoręczenie i poczta tą reklamację
    rozpatruje co byłoby niemożliwe bez wysłania tej przesyłki.

    Oczywiście ma prawo zażądać dowodu nadania paczki - ale jak już
    napisałem samo postępowanie reklamacyjne stanowi ten dowód.

  • 30. Data: 2010-11-25 19:46:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 15:43, Roman Rumian pisze:

    > "List priorytetowy" - tylko tyle na temat wybranej opcji.

    Czyli wszystko. Ani słowa o ubezpieczaniu.

    --
    spp