-
11. Data: 2010-11-25 09:34:22
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>
W dniu 2010-11-25 09:39, mvoicem pisze:
> (11/25/2010 09:23 AM), Michal Jankowski wrote:
>> witek<w...@g...pl> writes:
>>
>>> no zeby to było takie proste.
>>> sprzedawca towar już wydał. przewoźnikowi.
>>
>>> ach, ale się zaraz flejm zacznie aż miło :)
>>
>> Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?
>>
>> Kto zawarl umowe z przewoznikiem?
>
> Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
> umowy kończy. Więc efektywnie - odbiorca za pośrednictwem nadawcy :).
>
> p. m.
Zwrot kasy dostanie nadawca, ty nawet nie wiesz czy ta przesyłka na
pewno zaginęła i była nadana.
Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania
bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie
z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie. Na przyszłość będzie
podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność
pełnego odszkodowania.
Ariusz
-
12. Data: 2010-11-25 09:35:46
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
mvoicem <m...@g...com> writes:
>> Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?
>>
>> Kto zawarl umowe z przewoznikiem?
>
> Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
> umowy kończy.
Podstawa prawna do tego jest?
MJ
-
13. Data: 2010-11-25 10:19:42
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2010-11-25 10:34, Ariusz pisze:
> Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania
> bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie
> z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie.
> Na przyszłość będzie
> podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność
> pełnego odszkodowania.
Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)
--
spp
-
14. Data: 2010-11-25 10:42:45
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
spp pisze:
> W dniu 2010-11-25 10:34, Ariusz pisze:
>
>> Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania
>> bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie
>> z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie.
>> Na przyszłość będzie
>> podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność
>> pełnego odszkodowania.
>
>
> Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)
>
I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy nie.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
-
15. Data: 2010-11-25 10:52:17
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: mvoicem <m...@g...com>
(11/25/2010 10:35 AM), Michal Jankowski wrote:
> mvoicem<m...@g...com> writes:
>
>>> Ryzyko niewypelnienia umowy przewozu obciaza nadawce czy odbiorce?
>>>
>>> Kto zawarl umowe z przewoznikiem?
>>
>> Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
>> umowy kończy.
>
> Podstawa prawna do tego jest?
>
Art. 544 KC.
"
Art. 544. [Chwila wydania] § 1. JeSeli rzecz sprzedana ma być przesłana
przez sprzedawcę do
miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w
razie wątpliwości, Se wydanie
zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce
przeznaczenia sprzedawca
powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
§ 2. JednakSe kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po
nadejściu rzeczy na miejsce
przeznaczenia i po umoSliwieniu mu zbadania rzeczy."
Sorry za pliterki, ale jakoś dziwnie mi się wklejają z pdfów z ISAPu
p. m.
-
16. Data: 2010-11-25 10:55:23
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>
W dniu 2010-11-25 11:42, Tomasz Kaczanowski pisze:
> spp pisze:
>> W dniu 2010-11-25 10:34, Ariusz pisze:
>>
>>> Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania
>>> bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie
>>> z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie.
>>> Na przyszłość będzie
>>> podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność
>>> pełnego odszkodowania.
>>
>>
>> Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)
>>
>
> I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy
> nie.
To ciekawe, co Państwo piszecie, a co do ubezpieczenia, to wiem tylko
tyle, ze przy reklamacji nadawca zgłosił wartość 200 zł, bez wiary, że
to coś da, natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.
Pozdrawiam
Roman Rumian
-
17. Data: 2010-11-25 11:06:34
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>
W dniu 2010-11-25 11:55, Roman Rumian pisze:
(...) natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
> pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.
Ups ! Moga mieć zadeklarowana wartość:
http://www.poczta-polska.pl/listyf_wartosciowe.htm
Zatem, to wina nadawcy, jeśli nie podał wartości. :-)
RR
-
18. Data: 2010-11-25 11:07:35
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2010-11-25 11:42, Tomasz Kaczanowski pisze:
>> Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)
>>
>
> I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy
> nie.
Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
końca się nad tym zastanowił.
--
spp
-
19. Data: 2010-11-25 11:13:30
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>
W dniu 2010-11-25 12:06, Roman Rumian pisze:
> W dniu 2010-11-25 11:55, Roman Rumian pisze:
> (...) natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
>> pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.
>
> Ups ! Moga mieć zadeklarowana wartość:
> http://www.poczta-polska.pl/listyf_wartosciowe.htm
>
> Zatem, to wina nadawcy, jeśli nie podał wartości. :-)
Jednak nie: listo wartościowy to INNA usługa niż polecony priorytetowy. :-(
RR
-
20. Data: 2010-11-25 11:18:26
Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
spp pisze:
> W dniu 2010-11-25 11:42, Tomasz Kaczanowski pisze:
>
>>> Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)
>>>
>>
>> I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy
>> nie.
>
> Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
> końca się nad tym zastanowił.
>
przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl