  • 21. Data: 2008-07-14 14:08:29
    Temat: Re: Poczta nie chce wydac przesylki poleconej
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Tak? to wyrób okrągłą czerwoną z orłem i napisem wokoło np. Prezydent
    > Polski :D I opowiedz jak bez problemu tego dokonałeś :D

    Z okrągłą to jest inna historia, ale zwykłą pieczątkę można wyrobić bez
    okazania jakichkolwiek dokumentów, po prostu przynosząc do zakładu treść
    na kartce. W cywilizowanych zakładach można też przynieść dokładny opis
    czcionek w poszczególnych liniach, albo wręcz odbitkę wzoru do
    skopiowania. Testowane - przyjmują i prywatne, i firmowe. No chyba, że
    się jakiś przeczulony pojeb trafi, co będzie chciał dokumentów.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 22. Data: 2008-07-14 14:16:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Any User wrote:

    > Nie chodzi o to, po co. Chodzi o to, że poważna firma obraca poważnymi
    > pieniędzmi i może sobie bez najmniejszego problemu na takie duperele
    > pozwolić. A firma, która ma problem z kasą na pieczątkę (czy cokolwiek
    > innego), poważna nie jest.

    Poważna firma zazwyczaj jest duża, a duża firma może sobie pozwolić na
    postawę "nie bo nie, a jak się komuś nie podoba to ...".

    p. m.

  • 23. Data: 2008-07-14 14:20:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jul 2008 16:08:29 +0200, Any User napisał(a):

    > Z okrągłą to jest inna historia, ale zwykłą pieczątkę można wyrobić bez
    > okazania jakichkolwiek dokumentów,

    A propos przeczulonych: właśnie mi kumpela sprzedała newsa, u niej w
    pracy przeleją wynagrodzenie na rachunek bankowy, jeśli... przedstawi
    ksero pierwszej strony umowy.

    Co do pieczątek to odsyłam do kodeksu wykroczeń, a tam

    Art. 68. § 1. Kto bez właściwego zamówienia wyrabia pieczęć, godło lub
    znak *instytucji państwowej, samorządowej albo organizacji społecznej*
    lub też taką pieczęć, godło lub znak wydaje osobie nieupoważnionej do
    odbioru,
    podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bezprawnie posiada, zamawia lub nabywa
    taką pieczęć.
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 pieczęć,
    godło lub znak podlegają przepadkowi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2008-07-14 14:20:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 16:16
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5fn6b$4u0$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Poważna firma zazwyczaj jest duża,

    No ja mam przeciwne odczucia. Duża zazwyczaj bywa niepoważna. Np. małe mi
    płacą od razu, a od jednej dużej, co ma obroty w milionach grubych nie
    umiem już od miesiąca 1000zł dostać.

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-07-14 14:24:51
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > No ja mam przeciwne odczucia. Duża zazwyczaj bywa niepoważna. Np. małe mi
    > płacą od razu, a od jednej dużej, co ma obroty w milionach grubych nie
    > umiem już od miesiąca 1000zł dostać.

    Poważna nie w sensie traktowania byle kurdupli, jak Ty czy ja, tylko:
    a) obracająca poważnymi pieniędzmi
    b) mająca poważne siły prawne, aby byle kurdupla w sądzie zniszczyć
    itd.

  • 26. Data: 2008-07-14 14:24:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > No ja mam przeciwne odczucia. Duża zazwyczaj bywa niepoważna. Np. małe mi
    > płacą od razu, a od jednej dużej, co ma obroty w milionach grubych nie
    > umiem już od miesiąca 1000zł dostać.

    Sprzedaj mi to za 900 ;)

    L.

  • 27. Data: 2008-07-14 14:27:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 16:24
    (autor Any User
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5fnjj$1sqr$1@opal.icpnet.pl>):

    > Poważna nie w sensie traktowania byle kurdupli, jak Ty czy ja, tylko:
    > a) obracająca poważnymi pieniędzmi
    > b) mająca poważne siły prawne, aby byle kurdupla w sądzie zniszczyć
    > itd.

    No teraz to już naprawdę przeszedłeś nawet siebie :D Poważność mierzyć
    debilizmem....

    --
    Tristan

  • 28. Data: 2008-07-14 14:42:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    >
    > No ja mam przeciwne odczucia. Duża zazwyczaj bywa niepoważna. Np. małe mi
    > płacą od razu, a od jednej dużej, co ma obroty w milionach grubych nie

    Ty nie stosuj logiki baby od ścierki z "Misia". Ja nie napisałem że duża
    firma jest zazwyczaj poważna, tylko że poważna firma zazwyczaj jest duża.

    A poza tym, za poważną firmę uważa się zazwyczaj firmę która ma znaczącą
    pozycję na rynku, poważnego przeciwnika (np. w sporze, negocjacjach
    itd...).

    Jeżeli się np. o bokserze mówi że jest poważnym przeciwnikiem, to nie
    dlatego że jest bez poczucia humory, ani dlatego że zapłaci ci od razu,
    tylko dlatego że potrafi porządnie przywalić ;)

    p. m.

  • 29. Data: 2008-07-14 15:16:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 lipiec 2008 16:42
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g5fp1i$qfr$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Ty nie stosuj logiki baby od ścierki z "Misia". Ja nie napisałem że duża
    > firma jest zazwyczaj poważna, tylko że poważna firma zazwyczaj jest duża.

    Ale dlaczego? Znam mnóstwo poważnych, a małych. Wręcz właśnie im mniejsza
    tym poważniejsza, bo wtedy właściciel jest najbliżej pracownika i pilnuje
    porzadku. A im większa, tym więcej takich po drodze, co mają alles w dupie.

    > Jeżeli się np. o bokserze mówi że jest poważnym przeciwnikiem, to nie
    > dlatego że jest bez poczucia humory, ani dlatego że zapłaci ci od razu,
    > tylko dlatego że potrafi porządnie przywalić ;)

    No tak, to faktycznie świetny biznes i ideały Enego...

    --
    Tristan

  • 30. Data: 2008-07-14 15:58:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > tym poważniejsza, bo wtedy właściciel jest najbliżej pracownika i pilnuje
    > porzadku. A im większa, tym więcej takich po drodze, co mają alles w

    Nie przeczę że istnieją firmy jednocześnie małe i poważne. Ale upieram się
    że powszechnie rozumiana "powaga" firmy oznacza jej siłę, a nie czy
    poważnie traktuje klienta , czy też czy szef tej firmy jest jajusem czy
    ponurakiem.

    > No tak, to faktycznie świetny biznes i ideały Enego...

    No co ja ci poradzę że słowa znaczą to co znaczą, a nie to co ty byś chciał
    żeby znaczyły ;)

    p. m.