-
11. Data: 2002-12-26 13:26:29
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>
Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisal w wiadomosci
news:atuuk6$oa6$1@news.tpi.pl...
> "sa sprawy priorytetowe jak glosi reklama..."
>
> Zrezygnowalem z uslug jednej z firm telekomunikacyjnych. Na umowie jest
> zapis o 30-to dniowym okresie wypowiedzenia.
>
> Wyslalem list polceony priorytetem (pani na poczcie powiedziala ze dojdzie
> nastepnego dnia). Mialem 2 dni zapasu, wiec spokojnie wiedzialem ze nawet
> jak dojdzie za 2 dni to zdazy minac okres 30dni i nie bede musial placic
> 100zl abonamentu za kolejny miesiac.
>
> Jedna faktura przyszla jak zwykle, w informacji dowiedzialem sie ze list
> dotarl do adresata po 7-miu dniach.
>
> Wyciagne z poczty zwrotke - sprawdze kiedy list doszedl.
>
>
> No i teraz mam kilka watpliwosci:
>
> Po pierwsze to jak sie maja zobowiazania poczty co do terminowosci (ma
ktos
> jakis reglulamin/oferte tego proirytetu)?
>
> Po drugie jezeli nawet list doszedl do nich 3 dni po rozpoczeciu okresu
> rozliczeniowego to co reguluje to ze mam zaplacic abonamenty za caly okres
> a nie tylko za 3 dni?
>
>
Jesli nie ma konkretnie powiedziane kiedy ma byc wypowiedzenie
to obowiazuje cie data wyslania listu - tak jest np. w Sadach - mozesz
ostatniego 7-go dnia wyslac polecony z odpowiedzia i to uznaja.
Piotr
-
12. Data: 2002-12-26 19:01:10
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>
PiotrR napisa_(a):
> Jesli nie ma konkretnie powiedziane kiedy ma byc wypowiedzenie
> to obowiazuje cie data wyslania listu - tak jest np. w Sadach - mozesz
> ostatniego 7-go dnia wyslac polecony z odpowiedzia i to uznaja.
W sadach tak jest, bo przewiduje to odpowiedni przepis.
KG
-
13. Data: 2002-12-27 22:03:13
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>
Tomasz Pyra napisał:
> "sa sprawy priorytetowe jak glosi reklama..."
> Wyslalem list polceony priorytetem (pani na poczcie powiedziala ze dojdzie
> nastepnego dnia).
> Po pierwsze to jak sie maja zobowiazania poczty co do terminowosci?
Od 1 lipca PPUP Poczta Polska dzieli przesyłki listowe na ekonomiczne i
priorytetowe. Przesyłki priorytetowe to przesyłki kierowane najszybszą drogą.
Poczta Polska dokłada starań, by przesyłki w obrocie krajowym nadane w dzień
roboczy do godziny:
- 17:00 na terenach miast wojewódzkich,
- 16:00 na terenach miast powiatowych,
- 15:00 w pozostałych miejscowościach w placówkach pocztowych,
były doręczone adrestowi w następnym dniu roboczym po dniu nadania.
Poczta założyła sobie cel, by co najmniej 80 procent przesyłek
priorytetowych spełniało powyższą normę (unijne regulacje wskazują, że
poczty powinny dostarczać przynajmniej 80 procent przesyłek priorytetowych w
terminie. Np. w Belgii normy doręczenia przesyłek wynoszą 90% w terminie, we
Francji 84%, w Niemczech 80%, w Szwecji 85%, Hiszpanii 90%, a w Holandii
95%).
Zarówno badania prowadzone przez samą Pocztę jak i przez niezależny od niej
Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) potwierdzają, iż Poczta
Polska realizuje ten cel.
O badaniach przeprowadzonych przez Pocztę można przeczytać tutaj:
http://arch.rp.pl/a/rz/2002/10/20021014/200210140033
.html?
k=on;t=2002070120021227
Z badań Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty wynika, ze w terminie
doręczono 93,25 proc. krajowych przesyłek priorytetowych (badanie
przeprowadzono od końca września do drugiego tygodnia października, wykonało
je 94 respondentów, którzy wysłali 10 009 listów kontrolnych).
Jednak warto zwrócić uwagę na fakt, o którym wielu klientów zapomina -
Poczta Polska _nie_gwarantuje_ terminu doręczenia przesyłek priorytetowych.
Oznacza to, że jeśli przesyłka priorytetowa nie dojdzie do adresata w
zakładanym terminie nadawcy ani adresatowi nie przysługuje roszczenie
względem Poczty.
Poczta Polska gwarantuje natomiast doręczenie w terminie listów poleconych
(zarówno ekonomicznych jak i priorytetowych), listów wartościowych oraz
paczek pocztowych i przekazów pocztowych nadanych jako ekspresowe. Wynika to
bezpośrednio z Rozporządzenia Ministra Łączności z dnia 15 marca 1996 r. w
sprawie warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym.
Traktowanie ww. przesyłek i przekazów pocztowych jako ekspresowych oznacza
ich przewiezienie i doręczenie w nastepujących terminach:
-dla przesyłek lub przekazów przeznaczonych do doręczenia w tej samej
miejscowości oraz nadanych i przeznaczonych do doręczenia na obszarze tego
samego województwa - następnego dnia po dniu nadania,
-dla przesyłek lub przekazów przeznaczonych do doręczenia na obszarze innego
województwa niż województwo, w którym zostały nadane - w drugim dniu po dniu
nadania,
przy czym: przesyłki i przekazy nadane po godz. 16:00 uważa się za nadane w
dniu następnym; niedziel i świąt będących ustawowo dniami wolnymi od pracy
oraz ustalonych odrębnie dni wolnych od pracy nie wlicza się do podanych
wyżej terminów.
Jeżeli doręczenie przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego,
traktowanych jako ekspresowe, albo zawiadomienia o ich nadejściu nastąpiło
później niż wynika to z podanych wyżej terminów nadawcy przesyłki
przysługuje stosowne odszkodowanie.
> Na umowie jest
> zapis o 30-to dniowym okresie wypowiedzenia.
Jeśli wypowiedzenie umowy wymagało formy pisemnej nie jest ważne czy pismo
wypowiadające umowę zostało złożone drugiej stronie osobiście, czy przesłane
pocztą (nie ważne jaką przesyłką). Dla celów dowodowych warto jednak takie
pismo przesyłać przesyłką poleconą z potwierdzeniem odbioru. Po pierwsze
oprzecznictwo SN wskazuje, że wysłanie pisma przesyłką poleconą to
zachowanie należytej staranności (domniemywa się, że przesyłka dojdzie), ma
się też potwierdzenie nadania. Po drugie skorzystanie ze świadczenia
dodatkowego "potwierdzenie odbioru" pozwala na otrzymanie przez nadawcę
przesyłki dokumentu z podpisem adresata lub odbiorcy przesyłki oraz z
urzędowo stwierdzoną datą doręczenia/wydania przesyłki adresatowi (data
uwidoczniona na odcisku datownika pocztowego ma charakter daty pewnej).
> Po drugie jezeli nawet list doszedl do nich 3 dni po rozpoczeciu okresu
> rozliczeniowego to co reguluje to ze mam zaplacic abonamenty za caly okres
> a nie tylko za 3 dni?
Kwestię tę reguluje umowa.
Jak sądzę opóźnione doręczenie listu z wypowiedzeniem nie wchodzi w stosunki
z tej umowy.
Jarosław Łysio
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2002-12-27 22:15:04
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>
Artur <a...@j...net> napisał:
> W przypadku listu zwyklego nie ma mozliwosci reklamacji. Zwiazane jest
> to z faktem braku potwierdzenia nadania listu. Jeżeli zas chodzi o
> priorytet-polecony to jak najbardziej można reklamowac usluge.
List zwykły nie jest przesyłką rejestrowaną, w przeciwieństwie do listu
poleconego który przesyłką rejestrowaną jest (znaczy to, że nadanie, przewóz
i doręczenie/wydanie takiej przesyłki jest dokumentowane na poszczególnych
etapach).
Poczta Polska odpowiada materialnie za utratę, ubytek lub uszkodzenie
przesyłek rejestrowanych oraz za opóźnienione doreczenie przesyłek
rejstrowanych nadanych jako ekspresowe.
W przypadku priorytetowego listu poleconego można jednie reklamować jego
utratę, ubytek lub uszkodzenie, nie można natomiast reklamować jego
opóźnionego doreczenia (gdyż Poczta nie gwarantuje terminów doręczenia
przesyłek priorytetowych), chyba że list taki został nadany jako ekspresowy.
Jarosław Łysio
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
15. Data: 2002-12-27 22:15:51
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>
Artur <a...@j...net> napisał:
> W przypadku listu zwyklego nie ma mozliwosci reklamacji. Zwiazane jest
> to z faktem braku potwierdzenia nadania listu. Jeżeli zas chodzi o
> priorytet-polecony to jak najbardziej można reklamowac usluge.
List zwykły nie jest przesyłką rejestrowaną, w przeciwieństwie do listu
poleconego, który przesyłką rejestrowaną jest (znaczy to, że nadanie,
przewóz i doręczenie/wydanie takiej przesyłki jest dokumentowane na
poszczególnych etapach).
Poczta Polska odpowiada materialnie za utratę, ubytek lub uszkodzenie
przesyłek rejestrowanych oraz za opóźnione doreczenie przesyłek
rejstrowanych nadanych jako ekspresowe.
W przypadku priorytetowego listu poleconego można jednie reklamować jego
utratę, ubytek lub uszkodzenie, nie można natomiast reklamować jego
opóźnionego doreczenia (gdyż Poczta nie gwarantuje terminów doręczenia
przesyłek priorytetowych), chyba że list taki został nadany jako ekspresowy.
Jarosław Łysio
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
16. Data: 2002-12-27 22:27:48
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>
b...@g...pl (Tomas) napisał(a):
> Na pocztach baby w okienkach
> robią mi problemy jak chce wysłać normalną najtańszą pocztą,
W to nie uwierzę, każdy może wysłać przesyłkę ekonomiczną, jeśli tylko ma na
to ochotę.
> Za granicą nie ma żadnych priorytetów, dalej jest normalna i AirMail.
Zdecydowana większość zarządów pocztowych zrzeszonych w Światowym Związku
Pocztowym (UPU) dzieli przesyłki na priorytetowe i ekonomiczne
/często ten podział ma troszkę inny charakter - podział na przesyłki
priorytetowe i ekonomiczne wiązał się w wielu krajach z zaprzestaniem
dodatkowego podziału na przesyłki listowe i paczki pocztowe/.
Podział na przewóz przesyłek w obrocie zagranicznym na przewożone drogą
ladowo-morską i lotniczą od wielu lat nie przystawał do rzeczywistości (w
niektórych relacjach droga lądowo-morska była szybsza od lotniczej).
Obecnie Poczta Polska zachowała ten podział jedynie dla paczek pocztowych.
Jarosław Łysio
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
17. Data: 2002-12-27 23:04:14
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>
Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:auiin1$sp9$1@news.gazeta.pl...
> Poczta Polska gwarantuje natomiast doręczenie w terminie listów poleconych
> (zarówno ekonomicznych jak i priorytetowych), listów wartościowych oraz
> paczek pocztowych i przekazów pocztowych nadanych jako ekspresowe.
Czy w takim razie list priorytetowy nadany jako ekspresowy
różni się czymś (poza opłatą) do listu ekonomicznego nadanego
jako ekspresowy? Czy jest jakikolwiek sens nadawać listy
priorytetowe ekspresowe?
Pozdrawiam
--
PiotRek
mailto:b...@w...pl
-
18. Data: 2002-12-27 23:53:08
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: b...@g...pl (Tomas)
>
> Od 1 lipca PPUP Poczta Polska dzieli przesyłki listowe na ekonomiczne i
> priorytetowe. Przesyłki priorytetowe to przesyłki kierowane najszybszą
drogą.
> Poczta Polska dokłada starań, by przesyłki w obrocie krajowym nadane w
dzień
> roboczy do godziny:
A w praktyce wygląda to tak, liczymy kaske a liściki do jednego wora i
jazda,,,.
Ha ha ha
Tom
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo
-
19. Data: 2002-12-28 00:03:54
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: b...@g...pl (Tomas)
> > Na pocztach baby w okienkach
> > robią mi problemy jak chce wysłać normalną najtańszą pocztą,
>
> W to nie uwierzę, każdy może wysłać przesyłkę ekonomiczną, jeśli tylko ma
na
> to ochotę.
Nagram ci na wideo taką babę w okienku ukrytą kamerą wideo, sam zobaczysz.
> > Za granicą nie ma żadnych priorytetów, dalej jest normalna i AirMail.
>
> Zdecydowana większość zarządów pocztowych zrzeszonych w Światowym Związku
> Pocztowym (UPU) dzieli przesyłki na priorytetowe i ekonomiczne
> /często ten podział ma troszkę inny charakter - podział na przesyłki
> priorytetowe i ekonomiczne wiązał się w wielu krajach z zaprzestaniem
> dodatkowego podziału na przesyłki listowe i paczki pocztowe/.
>
> Podział na przewóz przesyłek w obrocie zagranicznym na przewożone drogą
> ladowo-morską i lotniczą od wielu lat nie przystawał do rzeczywistości (w
> niektórych relacjach droga lądowo-morska była szybsza od lotniczej).
> Obecnie Poczta Polska zachowała ten podział jedynie dla paczek pocztowych.
Facet, chyba jesteś opłacany przez Polską Pocztę aby propagować i nabijać
złodziejowi w kabze szmal,,,
Będziesz mi mówił bzdury,,,, osobiście wysyłam paczki z krajów Unii
Europejskiej, USA i krajów Azji i wiem jak jest, priorytety, srety a kaska
wam spływa na konta, żadne tłumaczenia że to od niedawana i musi potrwać
zaczym będzie jak w Uni, nie, jeżeli sobie eksperymentujecie i sewis nie
działa cena za bubel powinna być nawet niższa od ceny przesyłki normalnej.
Tom
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo
-
20. Data: 2002-12-28 08:22:25
Temat: Re: Poczta Polska i piorytet
Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>
PiotRek <b...@W...wp.pl.invalid> napisał:
> Czy w takim razie list priorytetowy nadany jako ekspresowy
> różni się czymś (poza opłatą) do listu ekonomicznego nadanego
> jako ekspresowy?
Tylko tym, iż mimo dłuższego terminu na doręczenie (na obszarze innego
województwa) wynikającego z Rozporządzenia, ponad 80% listów priorytetowych
dochodzi następnego dnia po dniu nadania.
> Czy jest jakikolwiek sens nadawać listy
> priorytetowe ekspresowe?
Jeśli są przeznaczone do doręczenia na obszarze innego województwa to tak,
bedą wtedy doręczone następnego dnia po dniu nadania.
Ta sprawa nie została należycie przemyślana przez Pocztę.
Jak sądzę, Poczcie zależałoby na zlikwidowaniu świadczenia "ekspres", jednak
jako, że sama nie może tego zrobić (ma ustawowy obowiązek świadczenia tej
usługi), wygasza popyt na usługę (ludzie korzystali by wtedy z usługi EMS
Pocztex), podobnie jak Telekomunikacja Polska przez kilka lat wygaszała
popyt na telegramy (brak reklam, ulotek, brak słowa o usłudze na stronie www
Telekomunikacji).
Jarosław Łysio
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/