  • 11. Data: 2010-04-14 22:09:34
    Temat: Re: Pochówek na Wawelu jest nielegalny
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Artur pisze:

> [...]
    > Kaczyńscy będą pochowani w sarkofagu, a więc grobie murowanym umieszczonym po
    > prostu w podziemnym pomieszczeniu.
    >
    > Rozporządzenie w par. 16 ust. precyzuje trochę nisze katakumbowe:
    >
    > Nisza w katakumbach powinna mieć wymiary w poziomie co najmniej 2,0 m na 1,0 m i
    > nie mniej niż 0,9 m wysokości. Każda nisza powinna być oddzielona od sąsiedniej
    > ścianą o grubości co najmniej 0,06 m i posiadać system odprowadzania gazów i
    > odcieków w sposób nieszkodliwy dla otoczenia oraz uniemożliwiający dostęp do
    > nisz insektom i gryzoniom. Po złożeniu zwłok każdą niszę należy natychmiast

    Tak to jest, jak jajko (prawo) chce być ważniejsze od kury (życie,
    tradycja).

    Z powyższego oczywistym jest wniosek, że należy szybko zmienić prawo,
    ale pewnie wielu będzie krzyczeć, aby Wawel wyburzyć, bo nie odpowiada
    unijnemu prawu.

    I jeszcze tego króla-pedofila, co sobie wziął dwunastolatkę,
    pośmiertnie ukarać!

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-04-14 22:42:21
    Od: a...@p...onet.pl

    > Ustawa nie wymaga, by katakumby musiały mieć nisze w ścianach.

    Par. 2 pkt. 4 rozporządzenia mówi: "należy przez to rozumieć pomieszczenie z
    niszami w ścianie, przeznaczone do pochówku zwłok;"

    > Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do miejsc grzebania zmarłych
    > istniejących przed wejściem w życie rozporządzenia (par. 18
    > rozporządzenia), a nie ulega wątpliwości że katakumby wawelskie
    > powstały przed 2008 r.

    Pełne brzmienie:
    § 18
    1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do cmentarzy, grobów i innych miejsc
    pochówku zwłok i szczątków istniejących w dniu wejścia w życie rozporządzenia.

    I tu powstaje problem, bo samo pojęcie katakumb traci sens. Można za nie uznać
    na dobrą sprawę każde podziemia dowolnego budynku, gdzie kiedyś kogoś pochowano.
    Sensem tego przepisu jest chyba nie stosowanie go do całych katakaumb, ale do
    poszczególnej niszy katakumbowej. Tak jak na starym cmentarzu można pochować
    kogoś tylko pod warunkiem, że nowy grób spełnia warunki obecnego rozporządzenia.
    Chodziło chyba o to, aby nie przerabiać dawnych miejsc pochówków, albo wręcz nie
    tworzyć masowych ekshumacji dawno zmarłych z powodów prawnych. Tak więc pochówek
    w istniejących katakumbach może mieć moim zdaniem miejsce tylko, gdy nisza
    katakumbowa spełnia obecne wymagania. A ponieważ nie mamy żadnej niszy, to nie
    spełnia...

  • 13. Data: 2010-04-15 00:07:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-04-14, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > Prostuje, jest definicja w rozporządzeniu wykonawczym:
    > przez katakumby - należy to rozumieć pomieszczenie z niszami w ścianie,
    > przeznaczone do pochówku zwłok.
    > Więc Wawel jest legalny.

    Tam chyba nie ma nisz w ścianie.

    Katakumby to np. to:
    http://www.rzym.it/wp-content/uploads/katakumby.jpg

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2010-04-15 04:05:26
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    Ustawa nie definiuje pojęcia katakumb, a nie można tłumaczyć pojęć
    ustawowych, stosując definicje z aktów wykonawczych. Musimy uznać, że
    katakumbami w rozumieniu ustawy są katakumby w znaczeniu przyjętym w
    języku literackim.

    > Par. 2 pkt. 4 rozporządzenia mówi: "należy przez to rozumieć pomieszczenie z
    > niszami w ścianie, przeznaczone do pochówku zwłok;"

    "Przepisów rozporządzenia nie stosuje się...", a zatem jakikolwiek
    przepis rozporządzenia nie może być stosowany do miejsc grzebania
    zmarłych istniejących w dniu wejścia w życie rozporządzenia (chyba, że
    z par. 18 ust. 2 wynika inaczej).

  • 15. Data: 2010-04-15 04:35:23
    Od: "jerzyn" <p...@p...eu>

    Użytkownik "Kersten" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3461.0000185e.4bc62667@newsgate.onet.pl...
    > Cały ten pogrzeb na Wawelu to w ogóle skandal i ktoś powinien zażądać
    > ścigania
    > jego organizatorów w związku z popełnieniem wykroczenia. Może wtedy
    > otrzeźwieją.
    >
    > Zgodnie z art. 12 ust 3 Ustawy o cmentarzach:
    >
    > "Groby ziemne, groby murowane i kolumbaria przeznaczone na składanie zwłok
    > szczątków ludzkich mogą znajdować się tylko na cmentarzach".
    To JP II tez będzie miał eksmisje ?
    Jerzy

  • 16. Data: 2010-04-15 07:24:49
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 06:35:23 +0200, jerzyn napisał(a):

    > To JP II tez będzie miał eksmisje ?

    A od kiedy on jest pochowany w Polsce?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 17. Data: 2010-04-15 10:56:17
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Michale Godlewski - strasznie jestes zaciety?
    W czyim interesie działasz i jaki skutek maja odniesc Twoje uszczypliwości.

    PS. Psy szczekaja karawana idzie dalej

  • 18. Data: 2010-04-15 10:56:55
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    MadMan pisze:

    > A od kiedy on jest pochowany w Polsce?

    To pewnie wykształcony elektorat PO sie mądrzy.

  • 19. Data: 2010-04-15 10:58:34
    Od: Jacek <m...@s...pl>

> [...]
    > katakumbowa spełnia obecne wymagania. A ponieważ nie mamy żadnej niszy, to nie

    "Arturze Borat" - strasznie jestes zaciety?

  • 20. Data: 2010-04-15 11:47:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Tam chyba nie ma nisz w ścianie.
    >
    > Katakumby to np. to:
    > http://www.rzym.it/wp-content/uploads/katakumby.jpg

    Z tego co wiem to są nisze w ścianie (zamurowane). Są i sarkofagi ale
    one były używane wcześniej za królestwa.

    --
    @2009 Johnson