  • 31. Data: 2008-01-26 23:53:59
    Temat: Re: Pobyt w szpitalu - Nie stawienie sie na rozprawie
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > Oj, wyluzuj, bo ci żyłka pęknie ;) To żartobliwe czepnięcie się słówek
    > było ;)

    A no bo dzień z kpk, sen z kpk - za 2 tygodnie egzamin a Ty mnie tu
    stresujesz:)

    > A odpowiedź na swoje pytanie znajdziesz nie w KPK tylko w artykule 13
    > prawa o ustroju sądów powszechnych. Paragraf 2 opisuje, czym się
    > wydziały grodzkie zajmują. M.in. sprawami karnymi w trybie uproszczonym.

    Już obczaiłem. Faktycznie było w zeszłym roku albo dwa lata temu:) Ale
    wiedza ulotną jest:)

    > Formalnie nie (zasadniczo to ten sąd grodzki jest wydziałem sądu
    > rejonowego) ale w praktyce nierzadko części sądu/wydziału grodzkiego są
    > podzielone ze względu na sprawy, którymi się zajmują.

    No właśnie niestety ja narazie tylko teorię ryję. Zanim jakaś praktyka
    będzie to pewnie mi się już dzieci porodzą:)

  • 32. Data: 2008-01-27 05:13:48
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Formalnie nie (zasadniczo to ten sąd grodzki jest wydziałem sądu
    > rejonowego) ale w praktyce nierzadko części sądu/wydziału grodzkiego są
    > podzielone ze względu na sprawy, którymi się zajmują.

    tylko że to są sekcje, a nie wydziały

    KG

  • 33. Data: 2008-01-27 10:12:34
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 26 Sty, 12:07, "Lookaszek" <l...@p...cutit.fm> wrote:
    > zapomniales o 377 par 3 i 4
    >
    > konkluzja... jezli oskarzony odebral osobiscie (np podpisal zwrotke
    > osobiscie) mozna prowadzic bez jego udzialu i uznac za wystarczajace
    > odczytanie jego wyjasnien

    Masz racje. Ale nie zapomniałem o tym przepisie....

    Zwróć uwagę, że wtedy można stawiać łatwo zarzut apelacyjny, iż
    oskarżony został pozbawiony prawa do obrony, nawet gdy wszystko
    formalnie sąd zrobił dobrze. Wszystko oczywiście zależy od konkretnego
    przypadku.

    PZDR

  • 34. Data: 2008-01-27 16:56:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > tylko że to są sekcje, a nie wydziały

    Jedna cholera.

    Precyzja czasem jest ważna, ale jak szukasz grodzkiego od spraw karnych
    to ludzie wskażą ci właściwą drogę niezależnie od tego, czy zapytasz się
    o wydział, sekcję, oddział, departament czy komórkę ;)