  • 11. Data: 2009-12-12 14:36:33
    Temat: Re: Pobieranie opłaty za odbiór osobisty przez sklepy internetowe - czy legalne?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Odbiór osobisty - 16 zł
    > Przykładowo pewna nawigacja GPS kosztuje w tym sklepie 500 zł.
    > Czy w jakikolwiek sposób mogę ją kupić w tym sklepie za te 500 zł?
    > Kiedy obowiązuje tylko cena towaru, a więc 500 zł?

    Może spróbuj odebrać przez pełnomocnika. :-)

  • 12. Data: 2009-12-12 16:39:00
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2009 12:14:51 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No i słusznie. Wydanie osobiste wymaga zatrudnienia pracownika oraz
    > wynajęcia powierzchni sklepowej.
    Słusznie, słusznie. Wyprodukowanie wymaga materiałów, energii, paliw. Za
    prace projektowe też trzeba zapłacić lub projekt kupić. Wszystko powinno
    kosztować 0,00 zł + opłata za prąd + zwrot kosztów sprzątaczki + opłata za
    miejsce parkingowe prezesa ...

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2009-12-12 19:11:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    poreba pisze:

> [...]
    > kosztować 0,00 zł + opłata za prąd + zwrot kosztów sprzątaczki + opłata za

    Jeżeli klient mógłby te ,,podzespoły'' wymieniać, to owszem.
    Tutaj może kupić towar za X i dostarczenie w różnych opcjach.
    Gdyby towar kosztował 516zł, a przesyłki wyglądały by tak:

    Przesyłka kurierem za pobraniem - 10 zł
    Przesyłka kurierem, przelew - 5 zł
    Odbiór osobisty - 0 zł

    to klient byłby szczęśliwy?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2009-12-14 15:00:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.12.2009 20:11), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    [...]
    > Tutaj może kupić towar za X i dostarczenie w różnych opcjach.
    > Gdyby towar kosztował 516zł, a przesyłki wyglądały by tak:

> [...]

    Klient który bierze kilka sztuk byłby mniej szczęśliwy.

    p. m.

  • 15. Data: 2009-12-14 15:21:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobisty.
    > I wygląda to przykładowo tak w sklepie Agito

    Masz przeciez jasno opisane co ile kosztuje. Nic nie zatajone jest w tym
    przypadku.
    Szukaj takiego sklepu gdzie owar+odbiór wyjdzie taniej. Klient głosuje
    nogami.

    > Przykładowo pewna nawigacja GPS kosztuje w tym sklepie 500 zł.
    >
    > Czy w jakikolwiek sposób mogę ją kupić w tym sklepie za te 500 zł?
    > Kiedy obowiązuje tylko cena towaru, a więc 500 zł?
    > Czy takie praktyki są zgodne z prawem?

    Pzrecież możesz ja kupić za 500zł tylko musisz opłacić koszty za odbiór
    osobisty 16zł.

  • 16. Data: 2009-12-14 19:31:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    mvoicem pisze:
    > (12.12.2009 20:11), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > [...]
    > Klient który bierze kilka sztuk byłby mniej szczęśliwy.

    Chociażby. Nie ma więc co płakać o oddzielenie ceny towaru od opłaty
    transportowej. Kiedyś zresztą kupiłem towar, zapłaciłem za niego, a nie
    zapłaciłem za przesyłkę. Bo w tzw. międzyczasie doszedłem do wniosku, że
    on mi nie jest potrzebny i kazałem sprzedawcy go wywalić do kosza w moim
    imieniu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2009-12-14 20:42:15
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    r...@m...com pisze:
> [...]
    >
    > Czy w jakikolwiek sposób mogę ją kupić w tym sklepie za te 500 zł?
    > Kiedy obowiązuje tylko cena towaru, a więc 500 zł?

    Moim zdaniem - może to być, ale nie musi, naruszenie ustawy o
    przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym - polecam lekturę art.
    5. W szczególności, gdy oferta jest indeksowana przez strony porównujące
    ceny. Akurat na www tego sklepu informacja o kosztach dostawy podana
    jest dość czytelnie dla przeciętnego konsumenta, jednakże gdyby cena
    była prezentowana w postaci "x złotych + koszty dostawy" (a nie w
    osobnych wierszach, gdzie cena samego towaru jest pisana większą,
    wyróżniającą się czcionką), miałbym mniej wątpliwości.

    Pozdr.!
    (D)

  • 18. Data: 2009-12-15 06:02:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.12.2009 20:31), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > zapłaciłem za przesyłkę. Bo w tzw. międzyczasie doszedłem do wniosku, że
    > on mi nie jest potrzebny i kazałem sprzedawcy go wywalić do kosza w moim

    Zgadzam się w 99%. Żeby się zgodzić w pozostałym 1% taka cena musi być
    widoczna na pierwszy rzut oka tak samo jak cena produktu. Niestety w
    większości sklepów internetowych cena przesyłki jest ukryta gdzieś
    głęboko w regulaminie, albo wręcz klient się dowiaduje o niej po
    "przejściu do kasy", założeniu konta, podaniu danych do wysyłki itd....

    p. m.