  • 1. Data: 2008-08-09 04:43:38
    Temat: Pobicie ??
    Od: "NofX" <n...@p...one.pl>

    Witam
    Kumpel mnie prosil zebym sie zapytal czy mu moga cos zrobic. A wiec.
    Szedl z kumplem na przystanek wieczorem.Kumpel jego troche podpity, a on
    trzezwy.Obok przystanku stal jakis samochod, a na przystanku siedzialo 4
    młode osoby ktorzy pili alkohol.Jego kumpel wyrzucil torebke i przez
    przypadek zatrzymala sie na lusterku tego samochodu. Te osoby ktore
    siedzialy na przystanku zaczeły sie rzucac do bicia do tego jego kolegi.Ale
    on z charakteru jest spokojny i nie chcial sie bic.Pozniej podeszli do
    mojego kumpla i jeden chcial wyskoczyc z nim na "solowke:, noi kumpel mu
    wpieprzyl.(dostal 3 razy z reki). Noi poszli, bo nie chcieli dalej
    uczestniczyc w tym zajsciu. Zeby bylo smieszniej moj kumpel ma 17 lat, a ten
    ktory chcial sie z nim bic ok 25.
    I teraz ten koles co dostal podobno zrobil sobie obdukcje( w szpitalu nie
    lezal) i chce zgloscic cala sprawe do sadu.
    I teraz mam pytanie, czy jak dojdzie do sprawy to moga mu cos zrobic? Acha
    zeby byl wiarygodny to tam jest kamera, wiec powinno cale zajscie widac. Bo
    moze tamten sciemniac ze go pobil itp.
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2008-08-09 05:36:30
    Temat: Re: Pobicie ??
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

    ten ktory wpieprzył 1 jest winny,
    sad moze go skazac za pobicie
    niewiele mu zrobia
    pare tysiakow grzywny i o ok

    pzdr

  • 3. Data: 2008-08-09 06:06:54
    Od: "NofX" <n...@p...one.pl>

    > ten ktory wpieprzył 1 jest winny,

    No tak tylko tamten sam pierwszy chcial sie z nim zmierzyc. I niestety
    przegral. Rozumiem jakby on nic nie robil, a on by go pobil to rozumiem.

  • 4. Data: 2008-08-09 06:12:47
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

    takie prawo
    jak na wojnie
    kto 1 zaatakowal winny jest jej wybuchowi

    pzdr

  • 5. Data: 2008-08-09 11:44:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NofX" <n...@p...one.pl> napisał w wiadomości

    Wiele zależy od tego, co się uda udowodnić w sądzie. Bo znamy opis tylko z
    jednej strony. Co do zasady niezłym argumentem jest fakt, że tamtych było
    czterech. Czyli Twój kumpel rzucił się na czterech i jednego pobił - bez
    sensu. Co robiło trzech pozostałych? Czemu ich również nie pobił? To są
    pytania, na które sąd będzie chciał znać odpowiedź, gdyby ten drugi gość
    utrzymywał, ze został zaatakowany.

    Jeśli pozostanie wersja, że jeden z tamtych chciał się bić z Twoim kumplem
    i się starli, to moim zdaniem sprawa się rozmyje. Od trzech uderzeń ręką,
    to raczej ciężkich obrażeń się nie doznaje. Naruszenie nietykalności
    cielesnej nie przejdzie, skoro zostało spowodowane wyzywający zachowaniem
    pokrzywdzonego. Poza tym w tej sytuacji można uznać, że była to obrona
    konieczna, skoro to tamten chciał się bić.

    Do czasu zawiadomienia spał bym spokojnie. Potem może się przydać adwokat -
    średnio dobry, ale specjalizujący się w prawie karnym.

  • 6. Data: 2008-08-09 12:05:25
    Od: "NofX" <n...@p...one.pl>

> [...]
    > sensu. Co robiło trzech pozostałych? Czemu ich również nie pobił? To są
    > pytania, na które sąd będzie chciał znać odpowiedź, gdyby ten drugi gość

    No własnie o to chodzi ze to byla tzw"solowka" ze ten pokrzywdzony chcial
    sie bic, a ze dostal to podobno zglosil sprawe.
    Tez mysle ze nie bedzie nic mial. Moze myslal ze jak trafil na mlodszego to
    go pobije czy cos.
    Jakby do czegos doszlo to mam nadzieje ze Policja udostepni tasme z kamery,
    bo chyba obejmuje to miejsce i zobaczy jak bylo naprawde, ze pierwszy z
    rekami wyskoczyl.

  • 7. Data: 2008-08-09 12:51:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Jakby do czegos doszlo to mam nadzieje ze Policja udostepni tasme z
    > kamery, bo chyba obejmuje to miejsce i zobaczy jak bylo naprawde, ze

    Nie ma znaczenia, kto pierwszy uderzył. Jak ktoś ma mnie zamiar zaatakować
    i do tego zmierza, to nie musze czekać na peirwszy cios, by się bronić. Sąd
    Najwyższy kilkukrotnie w tej sprawie zajmował stanowisko.

  • 8. Data: 2008-08-09 13:45:20
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > ten ktory wpieprzył 1 jest winny,

    nie dokonca, moze to bycpotraktowane jako obrona jezlei ta osoba
    przygotowywala sie do ataku.

    P.

  • 9. Data: 2008-08-09 13:45:43
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > witam
    >
    > takie prawo
    > jak na wojnie
    > kto 1 zaatakowal winny jest jej wybuchowi

    nieprawda

    p.

  • 10. Data: 2008-08-09 13:49:30
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

> [...]
    > i do tego zmierza, to nie musze czekać na peirwszy cios, by się bronić.
    > Sąd Najwyższy kilkukrotnie w tej sprawie zajmował stanowisko.

    DOKLADNIE

    Wyrok z dnia 5 II 1925 r., 337/24, RpiS 1925, z.4, s.1203
    "Napad jest obecny, gdy już sie rozpoczął lub bezpośrednio zagraża."

    Wyrok z dnia 8 X 1934 r., 1K 637/32, Zb.O. 1935, z. 4, poz. 149
    " 1. Bezpośredniość zamachu (...) istnieje od chwili rozpoczęcia ataku.
    Podnoszenie płyty, jak i nachylanie się celem podniesienia jej, może
    stanowić początek ataku, jeżeli sąd przyjąłby za uzasadnione, że spełniający
    tę czynność zamierzał, podniósłszy tę płytę, rzucić nią w oskarżonego, aby
    go uszkodzić na ciele. Jeżeli takiego zamiaru nie było, lecz obawa w tym
    kierunku byłaby uzasadnioną, należałoby zastosować przepisy o błędzie, co
    również może usprawiedliwić obronę konieczną dokonaną przez oskarżonego."

    Wyrok z dnia 2 XI 1956 r., III K 480/56, RPiE 1958, z. 1, s. 320
    "Obrona konieczna zachodzi od momentu, gdy niebezpieczeństwo napaści zagraża
    bezpośrednio, gdy z zachowania sie napastnika wynika, że napad nastąpi w
    najbliższym czasie. Napadnięty w takich okolicznościach użyć może wszelkich
    środków do odparcia napaści. Oczywiście rzeczą sądu jest zbadać, czy użyte
    przez napadniętego środki do odparcia napaści były współmierne oraz czy nie
    zachodziła niewspółczesność czasowa polegająca na przedwczesności obrony."

    Wyrok z dnia 11 XII 1978 r., II KR 266/78, OSNKW 1979, nr 6, poz. 65
    "Działanie w obronie koniecznej polega na podjęciu takiej akcji obronnej,
    jaka niezbędna jest do odparcia ataku w momencie bezpośredniego zagrożenia
    ze strony napastnika. Bezpośredniość zagrożenia wchodzi w grę również
    wówczas, gdy istnieje wysoki stopień prawdopodobieństwa, że zagrożone
    atakiem dobro zostanie zaatakowane natychmiast, w najbliższej chwili."

    Wyrok z dnia 31 III 1988 r., I KR 60/88, OSNKW 1988, nr 9-10, poz. 64
    "decyduje zachowanie się osoby atakującej w całym przebiegu zdarzenia, nie
    tylko ten fragment, który odnosi sie do momentu podjęcia akcji obronnej
    przez osobę zaatakowana."

    Wyrok z dnia 24 VII 1997 r., III KN 261/96, OSNPK 1998, nr 11, poz. 1
    "Nie sposób jednak przyjąć, jak to czyni Sąd Wojewódzki, że wtargnięcie
    pokrzywdzonych na pole uzbrojonych w widły i sprężynę przystosowaną do bicia
    nastąpiło jedynie po to, aby odeprzeć ewentualny zamach oskarżonych. Jest w
    świetle poczynionych w sprawie ustaleń faktycznych oczywiste, że zachowanie
    pokrzywdzonych nie tylko wzbudziło u oskarżonych uzasadniony w tej sytuacji
    stan zagrożenia, ale też faktycznie tego rodzaju zagrożenie stanowiło. Nie
    można zatem na tle okoliczności odmawiać oskarżonym jakiegokolwiek prawa do
    przeciwstawienia sie oczekiwanej w najbliższym czasie agresji. Tego rodzaju
    ocena prawna ich zachowania musiałaby się bowiem opierać na założeniu, że
    prawo do odparcia ataku powstaje dopiero wówczas, gdy na osobę zaatakowaną
    spadną pierwsze ciosy. Zachowanie pokrzywdzonych zostało zatem prawidłowo
    uznane przez Sąd Rejonowy za bezpośredni i bezprawny zamach w rozumieniu
    art. 22 § 1 k.k."

    http://www.zbigniewziobro.org/content/view/11/15/1/5
    /
    tu jest duzo wiecej fragmentow