  • 61. Data: 2017-04-17 15:34:19
    Temat: Re: PoRD pytanie
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Wiem - ale rzeczywiście ten bialy wan z pierszego postu nie miał nigdzie
    > znaku pierwszeństwa.

    Ale pod A-7 miał żółtą tabliczkę T-6 z której wynikało, że wjeżdża na
    drogę z pierwszeństwem. Tak samo jak byłby sam znak A-7, kiedy
    wyjeżdżasz z podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem.

  • 62. Data: 2017-04-17 15:42:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2017 o 15:34, Uncle Pete pisze:

    > Ale pod A-7 miał żółtą tabliczkę T-6 z której wynikało, że wjeżdża na
    > drogę z pierwszeństwem. Tak samo jak byłby sam znak A-7, kiedy
    > wyjeżdżasz z podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem.

    W sumie racja - niby nic by nie stało na przeszkodzie dać A-7 przed tym
    ogryzkiem, z drugiej to jest dowód na upadek cywilizacji białego
    człowieka. Bez lasu znaków na skrzyżowaniu będą wymyślać pierwszeństwo
    Schrodingera, a jak nastawiają to płacz, że znakami nasrali i kto by się
    w tym połapał;)

    A jak widać spory udział maja w tym instruktorzy i metodycy od egzaminów
    na prawa jazdy - kto głupszą teorię wysra, robiąc dwójkę na kiblu i
    czytając PoRD i rozporządzenie od ługiej nazwie ten dumniejszy z siebie;)

    Shrek

  • 63. Data: 2017-04-17 19:13:37
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/17/2017 2:20 AM, Shrek wrote:

    > Żartujesz, prawda?

    Nie.

    > Zwykle z tabliczki T-6 (nie ma znaczenia czy tam jest stop czy ustąp
    > pierwszeństwa).

    A jak jej nie ma?

  • 64. Data: 2017-04-17 19:15:48
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/17/2017 2:24 AM, Shrek wrote:

    > I na tabliczce t-6 jest narysowane którego skrzyżowania to dotyczy.
    > Widzisz na tej tabliczce prawoskręt? Widzisz tabliczkę pod znkiem ustąp
    > na prawoskręcie?

    A jakie znaczenie dla pierwszenstwa ma wysepka pomiedzy pasem do skretu
    w prawo a pasem do jazdy na wprost?

    Tym jadącym prosto ma ustąpić czy nie?

  • 65. Data: 2017-04-17 19:18:31
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/17/2017 2:25 AM, Shrek wrote:

    > Praktycznie każde skrzyżowanie z wydzielonymi skrętami tak wygląda - u
    > jakoś wszyscy żyją.

    zwykle są mniejsze,
    wysepka oddzielająca pas do skrętu w prawo jest mniejsza, lub jej nie
    lub jest tylko w postaci powierzchni wylączonej z ruchu.

    Tu jest zdradliwie bo ten pas do skrętu w prawo jest dosyć daleko i tam
    jeszcze jest górka.

  • 66. Data: 2017-04-17 19:29:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2017 o 19:13, witek pisze:

    > Nie.

    To gdzie jest haczyk?

    > A jak jej nie ma?

    Dobre pytanie - co robisz jak widzisz znak "ustąp pierwszeństwa", bez
    tabliczki T-6? Co to jest - ukryta kamera?

    Shrek

  • 67. Data: 2017-04-17 19:31:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2017 o 19:15, witek pisze:

    > A jakie znaczenie dla pierwszenstwa ma wysepka pomiedzy pasem do skretu
    > w prawo a pasem do jazdy na wprost?

    Oddziela różne jezdnie - i dla tych różnych jezdni są inne znaki?

    > Tym jadącym prosto ma ustąpić czy nie?

    Jeśli myślimy o tym BMW jadąc białym dostawczakiem to tak. Masz PJ?

    Shrek

  • 68. Data: 2017-04-17 20:48:36
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/17/2017 12:31 PM, Shrek wrote:

    > Jeśli myślimy o tym BMW jadąc białym dostawczakiem to tak. Masz PJ?

    To dlaczego nie ma ustąpić temu skręcającemu w prawo?

  • 69. Data: 2017-04-17 21:07:10
    Od: Michał <n...@n...pl>

    On 17.04.2017 19:18, witek wrote:

> [...]
    > lub jest tylko w postaci powierzchni wylączonej z ruchu.
    >
    > Tu jest zdradliwie bo ten pas do skrętu w prawo jest dosyć daleko i tam

    Więc jeszcze raz napiszę, że wszystko się rozbija o rozmiar
    wysepki. Gdyby miała 1m2 nikt by nie miał wątpliwości, że
    dostawczak mi ustępuje. Gdyby miała kilometr nikt by
    nie twierdził, że dalej stanowi jedno skrzyżowanie i dostawczak
    ma mi ustąpić. I pytanie jest takie czy da się wywieść prawnie
    czy dana wysepka jest jedynie wysepką, czy też jest już na tyle
    duża, że przestaje być częścią skrzyżowania. Dlatego pisałem o
    tym, że w definicji drogi jest min. 20m i można by się tego
    uczepić, ale nikt nie pociągnął tego wątku.

    Pozdr.
    Michał

  • 70. Data: 2017-04-17 21:32:32
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/17/2017 2:07 PM, Michał wrote:
    > Więc jeszcze raz napiszę, że wszystko się rozbija o rozmiar
    > wysepki

    I nic więcej nie wymyślisz.

    Jak popatrzysz na to z tej perspektywy to wygląda to jak zwykłe skrzyżowanie
    https://www.google.pl/maps/@52.4349391,16.9064282,71
    1a,35y,90h/data=!3m1!1e3

    Zresztą dokładnie taki sam dylemat mają ci z drugiej strony

    https://www.google.pl/maps/@52.4350075,16.9074651,25
    0a,35y,270h/data=!3m1!1e3

    tam nie ma żadnego znaku.
    I wjeżdżając na tą rampę nie mają pojęcia czy ten który jedzie po ich
    lewej ma pierwszeństwo czy nie.
    I cz ten znak ustąp widoczny do tyłu majączący daleko daleko po lewej
    stronie jeszcze ich dotyczy czy nie.

    Głupie skrzyżowanie i po porstu trzeba uważać.