  • 11. Data: 2007-09-13 12:29:06
    Temat: Re: PoRD "niedostosowanie prędkości do warunków..."
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...pl>

    neelix pisze:
    > Dlatego powinieneś jechać nie więcej niż 80-85kph. No chyba, że wiesz, że
    > licznik zawyża. :-)

    Jeździłem kilkoma autami z nawigacja GPS zawsze pomiar z licznika był
    wyższy od tego z GPS o 5-10 km/h (przy prędkościach w przedziale 60-140
    km/h). Licznik zawyżał czy GPS zaniżał? Myślę że raczej to pierwsze.

    Myślę że na żadna sprawę nie zostaniesz wezwany. Może się okazać że sąd
    po zapoznaniu się z materiałem jaki dostarczy <R> uniewinni Cię bez
    rozprawy.
    Niech ktoś poprawi jeśli sie mylę.

    p,M

  • 12. Data: 2007-09-14 10:17:14
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Akurat art 60 pkt 1 dotyczy "osoby znajdującej się w pojeździe lub poza
    > nim;" wiec obecność pasażera w pojeździe IMHO nie jest wymagana , ta osobą
    > jest sam kierowca. Poza tym na drodze publicznej są inni jej uzytkownicy ,
    > wątkotwórcva pisze o kilkukrotnym wyprzedzaniu - masz tu osoby znajdujące
    > sie poza pojazdem.

    Z tą osobą to może masz rację. Określenie zbyt ogólne co do zawartości
    wnętrza pojazdu trocę mnie zmyliło. Państwo dba o zdrowie i życie
    kierowcy(hihihi). Z tym zagrożeniem to przesada. Nikt nie jeździ idealnie i
    każdy w jakimś momencie mniej lub więcej zagraża sobie, komuś. Do
    wszystkiego można przyczepić się. Nawet do zbyt późno lub za wcześnie
    włączonego kierunkowskazu. Dajcie tylko człowieka i już można go gotować.
    Jeśli jedzie z prędkością około przepisową i nie ma widocznych przesłanek
    wskazujących na zagrożenie to jest to złośliwość i czepialstwo. PoRD nie
    określa o ile niższa powinna być prędkość w danych warunkach. Nie mogli
    podać jako przyczynę zatrzymania przekroczenia prędkości? To się bardziej
    trzyma kupy.

    neelix