  • 71. Data: 2023-12-07 15:24:09
    Temat: Re: Plyta cd
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Dec 2023 12:39:52 +0100, Kviat wrote:

    > JF nie rozumie, że kryptografia/szyfrowanie, to coś innego niż suma
    > kontrolna, pomimo że oba zjawiska mogą korzystać tych samych funkcji
    > skrótów.
    > Nie ma potrzeby "łamania" jakichkolwiek plików, bo one są jawne,
    > niezaszyfrowane.
    >
    > Dodam tylko, że nawet sumy kontrolne można dodatkowo zabezpieczyć np.
    > "mieszając" je z podpisem cyfrowym (w dużym skrócie).
    > I nawet jeśli ktoś chciałby z fałszywką równocześnie podrzucić nowe sumy
    > kontrolne, to od razu byłoby widać, że te sumy kontrolne wygenerowała
    > nieuprawniona osoba.

    No widzisz, czytasz, czytasz i nie rozumiesz.

    Nie ma problemu wygenerować nowe pliki o takiej samej sumie MD5 jak
    stare. I nawet treść może być zbliżona.

    Wolniej pójdzie z SHA-1, ale też się da.

    J.

  • 72. Data: 2023-12-07 15:30:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Dec 2023 10:33:46 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jakby puściło to by puściło. Niewyważenie MZ.

    Strasznie duze te oscylacje.
    A zakładam, ze silnik wyważony, sama płyta wyważona, moze lekko krzywo
    zamocowana.
    Rezonans jakis?

    > Ostawiam, że propaguje się wtórnie od pęknięcia, któ(C)e nie jest przecież
    > głądkie, a siły odśrodkowe nadal działąją.

    Tak to jakoś wygląda, ale jak np zaczniesz rozciągać pręt, to sie
    zerwie w jednym miejscu, a nie kilku naraz.

    Tu jakby pękł materiał na brzegu, to powinno sie propagować pękniecie
    gdzies do srodka, a potem zacząc pękac od srodka po przeciwnej
    stronie.

    plyta-z-pegasusa-7504160

    > Wygląda mi na przegiętą. Od trzpienia spodziewałbym się pojedyńczego
    > pęknięcia.

    Przegieta mocno bedzie wyraźnie wygięta. A ta nie jest wcale.

    Jakos tak - wgrali własny system?
    No bo co innego ?

    J.

  • 73. Data: 2023-12-07 15:34:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Dec 2023 00:36:34 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    >>> plik2
    >>> suma2

    > A dlaczego to musi być md5?

    Bo to kiedys był standard.
    A jak masz stary, ale dobry program do generowania tych sum ...

    ktycznie-zlamany,407487.html
    howania-sha-1-zostal-zlamany

    > No ktoś powinien wprowadzić standard/długość klucza adekwatny do
    > wymaganego poziomu bezpieczeństwa.

    No i wprowadził. MD5. 30 lat temu.

    J.

  • 74. Data: 2023-12-07 15:44:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 07 Dec 2023 00:21:03 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Te płyty są z poliwęglanu (PC). PC jest amorficzny i zasadniczo nie
    > krystalizuje z czasem, ale jednak zdarza się, że potrafi pęknąć, jeśli
    > są tam od początku jakieś naprężenia lub w uzytkowaniu są naprężenia.

    Płyty jak pamietam, to zawsze pękały na kilka kawałków, tzn gdy celowo
    łamane.

    > tym, że to pierwsze zalezy bardzo mocno od kształtu cześci i płyta CD
    > takich napręzeń mieć za dużo nie powinna; a w przypadku drugim to
    > musiałby byc ciągłe, długotrwałe, dość silne naprężenia zewnętrzne.
    >
    > Mam kolekcję około 3tys płyt (wiek ~0-30 lat) i parę lat temu robiłem
    > temu wszystkiemu kopie zapasowe. Pękniete płyty były tam ze 3. ZCP

    Same to raczej nie pękają.

    > peknięcie szło od środka, co ma sens, bo jest to jedyne miejsce, gdzie
    > jest jakieś naprężenie - te płyty były przechowywane w oryginalnych
    > pudełkach, czyli siedziały wciśniete na ten okragły dzyndzel, czy jak to
    > tam nazwać.

    Ale takie pudelka na jedną płytę? Tamten "trzymacz" centralny z
    plastikowych łapek, naprężen tyle co nic.
    A jesli w zbiorczych pudelkach na 10 czy 50 płyt, to tamten trzpien
    centralny z luzem jest.

    Wiec raczej bym napędy podejrzewał, ewentualnie zginanie płyty przy
    wyciąganiu z napędu/pudełka ..

    > Płyty spadały mi pewnie setki razy, a tam gdzie je mam, mam
    > kamienną podłogą. Nie zdarzyło się, żeby z tego powodu pękły. Wierzę, że
    > to mozliwe, jak się trafi pod kątem prostym krawędzią, ale to trzeba
    > mieć jakiegoś kosmicznego pecha.

    Az takiego to nie, ale wczoraj dwie płyty testowałem ... 2m to za mało
    dla nich.

    Nie wiem, pewnie nie ...

    J.

  • 75. Data: 2023-12-07 16:41:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.12.2023 o 15:24, J.F pisze:

    > No widzisz, czytasz, czytasz i nie rozumiesz.
    >
    > Nie ma problemu wygenerować nowe pliki o takiej samej sumie MD5 jak
    > stare. I nawet treść może być zbliżona.
    >
    > Wolniej pójdzie z SHA-1, ale też się da.

    Pokaż jak to robisz.
    Rozumiem, że skoro nie ma problemu, to bez problemu to zrobisz na swoim
    komputerze z którego tu piszesz na usenet.
    Pochwal się też ile ci to zajęło.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 76. Data: 2023-12-07 17:35:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Dec 2023 16:41:38 +0100, Kviat wrote:

    > Pokaż jak to robisz.
    > Rozumiem, że skoro nie ma problemu, to bez problemu to zrobisz na swoim
    > komputerze z którego tu piszesz na usenet.
    > Pochwal się też ile ci to zajęło.

    Ja jak ja.

    https://eprint.iacr.org/2006/105

    J.

  • 77. Data: 2023-12-07 17:46:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2023 o 08:59, J.F pisze:

    > Ale oszczednosci musza byc.

    Nie muszą. A jak już jesteśmy upadłym państwem, to ogłośmy to
    oficjalnie. I wtedy zróbmy sobie opensorsową policję i wymiar
    sprawiedliwosci. Tylko wtedy kulsony zarażą się delirium excited.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2023-12-07 17:47:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.12.2023 o 15:30, J.F pisze:

    > Jakos tak - wgrali własny system?
    > No bo co innego ?

    Zwyczajowo to pornografię dziecięcą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2023-12-07 18:13:21
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Zwyczajowo to pornografię dziecięcą:P

    <ironia> Śmiesz podejrzewać "służby" o coś podobnego? </ironia>

    --
    A. Filip

  • 80. Data: 2023-12-07 18:27:24
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.12.2023 o 17:35, J.F pisze:

    > Ja jak ja.
    >
    > https://eprint.iacr.org/2006/105

    No widzisz, czytasz, czytasz i nie rozumiesz.

    Super, że przyśpiesza szukanie kolizji wykładniczo.
    Super, że tunelowanie MD5 przyśpieszyło wyszukiwanie 500 razy w
    notatniku autora.
    I zajebiście, że znaleźli kolizje dla wiadomości składających się z
    bloków 512 bitowych na procesorze Intel Pentium 1,6 GHz w 31 sek., a na
    Pentium 4 3,2 GHz w 17 sek. Naprawdę szacun.

    Ale miałeś pokazać jak to się robi z plikami audio zgranych na płytę CD.
    Możesz przecież wykorzystać te tunele, w końcu na końcu tego opracowania
    napisali, że działa również dla dowolnej wartości inicjującej...
    Dasz radę, nie poddawaj się.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr