  • 41. Data: 2023-12-06 18:05:54
    Temat: Re: Plyta cd
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    > Mnie raz upadła i poszła w drobny mak na takie strzępy po prostu. Fakt,
    > że płytami się zajmuję kilkanaście lat. Ale nie rzucam nimi jakoś często.

    To chyba była czarna płyta z szelaku a nie CD/DVD.

    --

    P.

  • 42. Data: 2023-12-06 18:37:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zrób po mojemu i zdaj relację. Weź płytę. Stań na twardym (beton, marmur
    > itp) upuść pionowo płytę na ziemię, tak, jakby Ci wypadła z koperty w
    > aktach.

    Próbowałeś kiedyś złamać płytę CD?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-12-06 18:38:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To teraz oszacujmy jeszcze prawdopodobieństwo, że upada tak na twarde
    > podłoże i do tego pęka.

    I potem niepostrzeżenie się schował z powrotem do akt w dwóch połówkach:P

    > Albo możemy nawet nie szacować, spróbujmy za to pospekulować jak
    > powszechne jest to zjawisko pękania płyt nośników optycznych. Tych co
    > nie mają kopii zapasowej najlepiej.

    Mi się w sumie udało złamać jedną płytę - w chuj trudne i się przy
    okazji skaleczyłem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2023-12-06 18:41:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mnie raz upadła i poszła w drobny mak na takie strzępy po prostu. Fakt,
    > że płytami się zajmuję kilkanaście lat. Ale nie rzucam nimi jakoś często.

    Tobie to bez przerwy przydarzają się nieprawdopodobne sytuacje...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 45. Data: 2023-12-06 19:48:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 16:44, A. Filip pisze:

    > Jak chcesz się bawić w gdybologię: Może na ogrzewaniu oszczędzali w była
    > duża różnica temperatur między dniem a nocą przez wiele dni.
    > Wiec praktycznie darujmy sobie "gdybologię" bo jak się podniósł szum to
    > IMHO już co najmniej płyta trafi do "oglądu" przez przebiegłego sądowego
    > i na podstawie jego oszacowania prawdopodobieństwa możliwości celowego
    > uszkodzenia prokuratura podejmie decyzje o dalszych badaniach lub ich
    > braku.

    Przecież sprawa już umorzona...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2023-12-06 19:49:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 18:37:00 +0100, Shrek wrote:

    > Próbowałeś kiedyś złamać płytę CD?

    Wlasnie kilka polamalem.

    Ostatnia w miare latwo - zginam płyte do kąta 180 stopni, odleglosc
    miedzy krawędziami ze 3 cm.
    Nastepnie robimy to w przeciwną strone - i płyta pęka.

    Inna pekła za pierwszym zginaniem przy rozwarciu ok 7cm.

    Kolejna nie wytrzymała upadku na twardą posadzke z wysokosci ok 3m.

    Fakt, ze to nie sa działania nieumyślne :-)

    J.

  • 47. Data: 2023-12-06 19:53:17
    Temat: Re: Plyta cd [Czyli niewiara PO-Tusków w co technologia potrafi (jak się więcej zapłaci)]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 09:26, A. Filip pisze:

    > Wiec może do kurwy nędzy nie rżnijmy głupa. " *Tylko* przełamanie" ma
    > jakiś sens jeśli na płycie były niewygodne "duperele" albo jako taktyka
    > spowalniająca. Jeśli jest spora szansa że są na niej "dowody
    > zbrodni stanu" to ja na >99% jestem przekonany że odtworzenie
    > _większości_ danych będzie upierdliwe, kosztowne+ ale technicznie
    > gdzieś (po świecie) wykonalne.

    I co z tego, że wykonalne skoro nikt tego nie zrobi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2023-12-06 19:59:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 18:00:37 +0100, nadir wrote:

    > Dlaczego albo, albo?
    >
    > Zgrywasz na dysk/płytę pliki:
    > plik1
    > plik2
    > plik3
    > generujesz sumy kontrolne:
    > suma1
    > suma2
    > suma3
    > Wartości tych sum drukujesz na papierze dołączonym razem nośnikiem do akt.

    > Do odtworzenia zawartości "pliku1" tak, ale do stwierdzenia czy ktoś
    > przy tym pliku gmerał i coś dodał lub ujął, to już wystarcza.

    nie.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/MD5

    https://www.computerworld.pl/news/Algorytm-SHA-1-pra
    ktycznie-zlamany,407487.html
    https://bulldogjob.pl/readme/wieloletni-standard-has
    howania-sha-1-zostal-zlamany

    ewentulanie - wystarczy, jak sie wie, co sie robi, i akta nie są zbyt
    stare ...

    J.

  • 49. Data: 2023-12-06 20:00:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 10:10, A. Filip pisze:

    > Na grupie prawo różnica między "narzucające się podejrzenie" a
    > "dowód sam w sobie" _powinna być kluczowa_ .

    Dlatego w takich sytuacjach albo na przykład stachowiakopodobnych
    powinien powstać opensorcowy seryjny samobójca. Było by uczciwie. Na
    przykład stachowiaka zabiło delirium excided, a to że to nie jest
    pojedynczy przypadek potwierdzałoby że wszyscy oskrarżeni i jeden biegły
    też zarazili się delirium excited;)

    A tak poważnie, to na serio doszliśmy już chyba do etapu gdzie
    pojawienie się ludowego seryjnego samobójcy, lecącego w chuja z układami
    tak samo jak owe układy z ludzmi, czyli na bezczela i w blasku kamer
    byłoby chyba już przyjęte z entuzjazmem. Albo przynajmniej z życzliwą
    obojętnoscią, na zasadzie "na niewinnego nie trafiło".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 50. Data: 2023-12-06 20:06:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.12.2023 o 12:52, J.F pisze:

    > sama jak sama.
    > Się zdarza. Byla w aktach, akta ktos zgiął, płyta pękła.

    Eeee. Nie bardzo. Próbowałeś kiedyś złamać płytę?

    > Na dobrą sprawe wystarczy spróbować odczytać.

    Jak masz na myśli rozpadnięcie jej w odtwarzaczu, to raczej szufelką
    trzeba by ją z powrotem do akt włożyć;)

    > Ale to polityk PO.

    Ale przecież nie przeciwko niemu się sprawa toczy a tym co go
    podsłuchiwali. A raczej w sprawie, bo przecvież pisie chuje sobie
    zarzutow nie postawią, bo potem ludzie będą marudzili że po znajomości
    dostali;)

    > W sumie i tak nieźle, bo sie przyznali, ze "podsluchiwali" Pegassusem,
    > a przeciez mogli twierdzic, że nie wiadomo kto, nie wiadomo w ogole
    > czy ..

    W sumie to się nie przyznali...

    > Monitoringi tak ogolnie też sie psują, jak wszystko.
    > Trzeba kontrolować.

    No ba. Wszystko trzeba konserwować i serwisować.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!