  • 31. Data: 2023-12-06 15:15:01
    Temat: Re: Plyta cd
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 6 Dec 2023 14:52:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mnie wypadła z ręki, to pewnie będzie ~120 cm. Ale spadła na sztorc na
    > twarde.

    Aha; i pękła w środku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 32. Data: 2023-12-06 15:46:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 13:19:11 +0100, nadir wrote:

    > No to nie ma tematu.

    > Dlatego do takich materiałów cyfrowych generuje się sumy kontrolne i
    > potem widać czy coś było zmienione.

    A co szkodzi wygenerować na nowo ?

    J.

  • 33. Data: 2023-12-06 15:52:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 10:18:47 +0100, Olin wrote:

    > To w sumie nic zaskakującego.
    > Mniej niż Zero już za pierwszego ministrowania przypadkowo upuścił laptop
    > podczas przeprowadzki

    Ale to akurat się zdarza.
    Zazwyczaj HDD to przeżywał.

    >i równie przypadkowo zniszczył co najmniej sześć kart
    >SIM.

    A tu juz w zaleznosci od wersji :-)

    J.

  • 34. Data: 2023-12-06 15:55:20
    Temat: Re: Plyta cd [Czyli niewiara PO-Tusków w co technologia potrafi (jak się więcej zapłaci)]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Dec 2023 10:10:35 +0100, A. Filip wrote:
    > [...]
    >
    > Ty masz święte prawo mieć narzucające się _podejrzenie_
    > "premedytacji w mataczeniu". Tyle że nie każdy podejrzany
    > jest winny że aż o skazaniu też powiemy. Zresztą jak nie ma świadków a
    > na płycie nie będzie "dowodów zbrodni stanu" to bardzo bym się zdziwił
    > za skazanie za coś więcej niż "brak należytej staranności/ostrożności"
    > przy obrońcy na poziomi posła KO mecenasa Giertycha.

    Płyta sama raczej nie pękła.
    Wiec będą np slady wyginania. Ale przez kogo ?

    Mozna spróbować zniszczyc płyte bezsladowo ... na pierwszy rzut oka.

    J.

  • 35. Data: 2023-12-06 16:21:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2023 o 15:46, J.F pisze:

    > A co szkodzi wygenerować na nowo ?

    Nie rozumiesz. Przy zabezpieczaniu materiału generuje się sumy, drukuje
    i dołącza do akt papierowych. Trzeba by więc też w aktach podmienić, co
    nie jest niemożliwe. Ale jak ktoś ma kopię akt, wychwyci różnice, to nie
    da się już ukryć, że było mataczone.
    No ale skoro płyty mogą się uszkadzać "samoistnie", to ktoś mógł
    "zapomnieć" wygenerować sumy.

  • 36. Data: 2023-12-06 16:44:33
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > I pękłą?
    >
    > Bo ja jakies złe plyty mam i 200cm nie robi na nich wrazenia.
    >
    > Ale nie mówie nie - płyty różne mogą być.
    >
    > Co ciekawe - płyty sa z poliwęglanu i jak widac - pękają widowiskowo,
    > jak sie przyłoży uczciwie.
    >
    > Z poliwęglanu są też np walizki, i tam tworzywo elestyczne, miekkie,
    > takie gumowate.

    Jak chcesz się bawić w gdybologię: Może na ogrzewaniu oszczędzali w była
    duża różnica temperatur między dniem a nocą przez wiele dni.
    Wiec praktycznie darujmy sobie "gdybologię" bo jak się podniósł szum to
    IMHO już co najmniej płyta trafi do "oglądu" przez przebiegłego sądowego
    i na podstawie jego oszacowania prawdopodobieństwa możliwości celowego
    uszkodzenia prokuratura podejmie decyzje o dalszych badaniach lub ich
    braku.

    --
    A. Filip

  • 37. Data: 2023-12-06 16:52:37
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ja nie wykluczam, ze pęknie.
    > Ale moze Robert ma lepsze płyty :-)

    Jak chcesz się bawić w spiskową teorię dziejów to bądź konsekwentny:
    Temu co nagrał płytę mogło pasować pod pozorem oszczędności wybranie
    płyty "nie najwyższej jakości" a może nawet jej "materiałowe wymęczenie"
    przed przekazaniem. Tylko małe umysły ograniczają swoje podejrzenia
    tylko do momentu pęknięcia.

    Nie ma ludzi zdrowych, są tylko niewystarczająco przebadani :-)

    --
    A. Filip

  • 38. Data: 2023-12-06 17:42:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 06 Dec 2023 16:52:37 +0100, A. Filip wrote:

    > Jak chcesz się bawić w spiskową teorię dziejów to bądź konsekwentny:
    > Temu co nagrał płytę mogło pasować pod pozorem oszczędności wybranie
    > płyty "nie najwyższej jakości"

    Mogło tak być, mogły to nie być oszczednosci - nie masz przy płytach
    napisane "wytrzymuje upadek z 200cm", wiec mógl byc czysty przypadek.
    Mogla byc kwestia przechowywania.

    > a może nawet jej "materiałowe wymęczenie" przed przekazaniem.

    Jak mu zalezało na zniszczeniu, to raczej nie tak.
    Bo dlaczego ktos drugi miałby te płyte maltretowac?

    Chyba, ze np wiadomo, ze ma naped 100x, i wystarczy lekko podpiłować
    :-)

    J.

  • 39. Data: 2023-12-06 17:46:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Dec 2023 16:21:50 +0100, nadir wrote:

> [...]
    > da się już ukryć, że było mataczone.
    > No ale skoro płyty mogą się uszkadzać "samoistnie", to ktoś mógł

    Albo wydrukować. Albo dołączyc do akt.

    Ba - same sumy kontrolne okazały sie mało odporne ...

    J.

  • 40. Data: 2023-12-06 18:00:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.12.2023 o 17:46, J.F pisze:

    > Albo wydrukować. Albo dołączyc do akt.

    Dlaczego albo, albo?

    Zgrywasz na dysk/płytę pliki:
    plik1
    plik2
    plik3
    generujesz sumy kontrolne:
    suma1
    suma2
    suma3
    Wartości tych sum drukujesz na papierze dołączonym razem nośnikiem do akt.

    > Ba - same sumy kontrolne okazały sie mało odporne ...

    Do odtworzenia zawartości "pliku1" tak, ale do stwierdzenia czy ktoś
    przy tym pliku gmerał i coś dodał lub ujął, to już wystarcza.