  • 21. Data: 2012-08-14 14:15:26
    Temat: Re: PlusGSM + dobry kolega = komornik
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Nie trzeba podpisywać z datą wstecz. Kolega jest winien 3000zł? No to
    > niech teraz spłaci to zobowiązanie wekslem. Kiedy płatnym? No to się jakoś
    > dogadacie. Może być i kilka weksli, jeśli chcecie ustalić płatność w
    > ratach. Oczywiście weksel pieniędzy w terminie nie gwarantuje, ale
    > przynajmniej ułatwia ewentualną sprawę pod względem dowodowym oraz pod
    > względem szybkości procesu.

    Taki weksel mozna wreczyc komornikowi?

    Pytam, bo pewnie nawet ten kolega przyzna sie przed sadem do winy
    (widze i tak by sprawe przegral), ale nim sciagnie sie od niego kase,
    to wiele lat minie.

  • 22. Data: 2012-08-14 14:22:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 14:15, Q pisze:

    > Taki weksel mozna wreczyc komornikowi?

    Najpierw pozew.

    > Pytam, bo pewnie nawet ten kolega przyzna sie przed sadem do winy
    > (widze i tak by sprawe przegral), ale nim sciagnie sie od niego kase,
    > to wiele lat minie.

    Cóż, na to być trzeba przygotowanym. Lepszy rydz niż nic itp.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2012-08-14 14:30:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 13:10:20 UTC+2 użytkownik Q napisał:

    > (600zl zalegle rachunki + 1500zl za zerwanie umowy przez PlusGSM).
    >
    > Okazalo sie, ze pare miesiecy temu ow kolega
    >
    > nic nikomu nie mowiac przestal oplacac rachunki.

    Sprawdż dobrze umowy które podpisywałes z Plusem. Raczej na 4-5 lat kontraktów w
    Plusie nie było. Musiałes więc przedłużyc kilka/kilkanascie mieisęcy temu umowe z
    Plusem i stąd kara za zerwanie.

    > Czy jest jakas szansa aby (uzywajac wylacznie srodkow prawniczych :)
    >
    > odzyskac kase od owego kolegi, tzn. przeniesc to zobowiazanie na niego?

    Myśle że jak kolega Tobie dobrowolnie nie zapłaci to większych szans na odzyskanie
    kasy nie masz.
    2100zł to i tak mało kosztowna nauczka;)

  • 24. Data: 2012-08-14 14:35:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 14:30, Kris pisze:
    > Myśle że jak kolega Tobie dobrowolnie nie zapłaci to większych szans na odzyskanie
    kasy nie masz.
    > 2100zł to i tak mało kosztowna nauczka;)

    Uważam, że to bardzo droga nauczka, dlaczego uważasz że to tanio? :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2012-08-14 14:45:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 14:35:04 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Uwa�am, �e to bardzo droga nauczka, dlaczego uwa�asz �e to tanio? :)

    Bo znam osby-małżeństwo emerytów którzy zerwali w marcu lokaty bankowe i przelali
    134tys na "lokate w złoto".
    Teraz komunikat:
    "W związku z zerwaniem lokat przez Amber Gold wszystkim Klientom należy się zwrot
    pełnej kwoty kapitału wraz z odsetkami naliczonymi do dnia wypowiedzenia umowy. O
    wypłacie środków będziemy informować listownie."
    znaja juz na pamięć.
    Jak zrywali lokaty to ostrzegałem że ryzykuja, odradzałem itp- zrobili co zrobili;)
    Sa to ludzie tego pokroju co grosz do grosza składaja, z życia nie korzystają, na
    wycieczkę nie pojadę, w restauracji nie zjedza tylko grosz do grosza i przerzucanie
    między bankami bo gdzies tam 0,25% więcej dają.
    No i przerzucili połowe swojej kasy tam gdzie obiecywali 15%;)

  • 26. Data: 2012-08-14 14:58:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 14:45, Kris pisze:

    > Bo znam osby-małżeństwo emerytów którzy zerwali w marcu lokaty bankowe i przelali
    134tys na "lokate w złoto".

    I to jest już drogo? A może tanio, bo ktoś inny gdzieś stracił milion? :)

    2100zł za nauczkę to drogo. Tanio byłoby, gdyby to były dwie stówki.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2012-08-14 15:03:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 14:58:53 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > 2100z� za nauczk� to drogo. Tanio by�oby, gdyby to by�y dwie st�wki.

    Dwie stówki to tanio?
    200zł to 35% miesięcznej pensji mojej teściowej;)
    Ale też np tylko 0,2% wynagrodzenia Pana Plichty;)
    Masz rację: punkt widzenia zalezy od od punktu siedzenia;))

  • 28. Data: 2012-08-14 15:32:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 15:03, Kris pisze:

    > Dwie stówki to tanio?
    > 200zł to 35% miesięcznej pensji mojej teściowej;)
    > Ale też np tylko 0,2% wynagrodzenia Pana Plichty;)
    > Masz rację: punkt widzenia zalezy od od punktu siedzenia;))

    Litości, jeśli 2100 to tanio, to i 200 to tanio :)

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2012-08-14 16:01:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Czy jest jakas szansa aby (uzywajac wylacznie srodkow prawniczych :)
    > odzyskac kase od owego kolegi, tzn. przeniesc to zobowiazanie na niego?

    Przeniesienie wymagałoby zgody wierzyciela - na którą raczej bym nie
    liczył., Natomiast można na drodze cywilnej po zapłaceniu zobowiazania
    dochodzić roszczenia tzw. zwrotnie.

  • 30. Data: 2012-08-14 17:16:43
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Q pisze:

    > nawet i ponad 5 lat (dlaczego cesji nie zrobili? -nie wiem).

    Mysle, ze z tego samego powodu, dla ktorego od razu nie zawarto umowy
    miedzy Plusem a "kolega", czyli z powodu braku wiarygodnosci kredytowej
    niedoszlego cesjonariusza.

    Pozdrawiam
    SDD