  • 1. Data: 2007-12-17 13:07:39
    Temat: Plomba na komputerze
    Od: r...@g...com

    Witam.
    Mam następujące pytanie. Czy prawdą jest, iż istnieje dyrektywa UE,
    która zabrania plombowania komputerów?? Jeśli tak, to czy ktoś mógłby
    podać jej numer, oraz co można zrobić firmie, która dostarczyła
    komputer zaplombowany??

    --
    Pozdrowienia
    Radek "Buster" Dobrowolski

  • 2. Data: 2007-12-17 14:33:00
    Temat: Re: Plomba na komputerze
    Od: darw <d...@g...com>

    On 17 Gru, 14:07, r...@g...com wrote:
> [...]
    > która zabrania plombowania komputerów?? Jeśli tak, to czy ktoś mógłby
    > podać jej numer, oraz co można zrobić firmie, która dostarczyła

    Można go nie kupić...
    Możesz kupić zestaw z gwarancją na całość i zaplombowany - Twój wybór.
    Możesz kupić komp jako x komponentów (na każdy osobna gwarancja lub
    jedna wspólna).

    DarW

  • 3. Data: 2007-12-17 17:43:39
    Od: "Andy" <g...@d...de>

    <r...@g...com> schrieb im Newsbeitrag
    c.googlegroups.com...
[...]

    Zaplombowany to on sobie moze byc, ale ta plomba na pewno nie moze byc
    warunkiem gwarancji. Komputer stacjonarny z zasady jest urzadzeniem, ktore
    mozna sobie dowolnie rozszerzac i taka plomba ogranicza uzytkowanie
    komputera przez Ciebie. Chyba, ze podpisujesz odpowiednia umowe, gdzie firma
    zastrzega sobie, ze wszelkie rozszerzenia komputera wykonuje tylko i
    wylacznie ona. Bardzo czesto sa plombowane komputery w przypadku tak zwanej
    gwarancji zawartosci. Plomba taka zabezpiecza producenta przed cwaniaczkami,
    co to kupuja komputer i po dwoch godzinach reklamuja, ze w srodku nie bylo
    twardziela i karty graficznej.

    A Twoje "co mozna zrobic firmie" jest dla mnie niezrozumiale. Albo taka
    plomba nie ma zadnego znaczenia, to po co cos robic, albo jest zawarta w
    umowie, wiec nikt Cie nie zmuszal do podpisania takowej, albo jak mowie,
    jest to tylko plomba gwarancji zawartosci, wiec tez nie ma zadnego wiekszego
    znaczenia dla uczciwego uzytkownika.

    Andy

  • 4. Data: 2007-12-17 19:24:20
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Andy pisze:
> [...]
    > jest to tylko plomba gwarancji zawartosci, wiec tez nie ma zadnego wiekszego

    Pytanie o "co można zrobić" było w kontekście pytania o dyrektywę
    zabraniającą, czyli, jeśli taka dyrektywa jest, znaczy to jest jakieś
    prawo, a zatem umieszczając taką plombę firma złamało prawo, więc
    powinna ponieść jakieś konsekwencje. Ponawiam więc pytanie o dyrektywę UE?

    --
    Pozdrowienia
    Radek "Buster" Dobrowolski

  • 5. Data: 2007-12-18 07:27:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Buster napisał(a):

> [...]
    > prawo, a zatem umieszczając taką plombę firma złamało prawo, więc
    > powinna ponieść jakieś konsekwencje. Ponawiam więc pytanie o dyrektywę UE?

    Oczywiście, że nie ma... Zacznij od tego, żeby sprawdzić co konkretnie
    oznacza pojęcie "dyrektywa"... Jeżeli Ci się to uda, to następnym razem
    nie będziesz marnował sobie czasu na zadawanie niepotrzebnych pytań :)

    j.

  • 6. Data: 2007-12-18 07:36:28
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Andy pisze:
> [...]
    > warunkiem gwarancji. Komputer stacjonarny z zasady jest urzadzeniem, ktore
    > mozna sobie dowolnie rozszerzac i taka plomba ogranicza uzytkowanie

    Komuputer nie jest urzadzeniem z definicji przeznaczonym do grzebania w
    srodku. Firma dostarcza ci sprawne, dzialajace urzadzenie i ma pelne
    prawo chronic zawartosc wnetrza, podobnie jak w przypadku innych
    urzadzen elektroniczych.
    A mowienie tu o ograniczaniu uzytkowania jest co najmniej
    bezprzedmiotowe, poniewaz podstawowa funkcja komputera jest dzialac, a
    nie sluzyc jako puzzle do zabawy.

    Wiele firm nie plombuje, nawet markowego sprzetu, ale nie oznacza to, ze
    nie maja do tego prawa!

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 7. Data: 2007-12-18 08:19:09
    Od: "Michał K." <k...@w...pl>

    On 18 Gru, 08:36, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

    > Komuputer nie jest urzadzeniem z definicji przeznaczonym do grzebania w
    > srodku.

    Oooo, a to ciekawe. Dlaczego niby? :)

  • 8. Data: 2007-12-18 10:28:19
    Od: "Matello" <m...@o...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Komuputer nie jest urzadzeniem z definicji przeznaczonym do grzebania w
    > srodku. Firma dostarcza ci sprawne, dzialajace urzadzenie i ma pelne prawo
    > chronic zawartosc wnetrza, (..)

    A przy okazji "monopolizować" swoje prawo do usług dodatkowych, tak? :)
    Dajmy na to, że po 2 miesiącach stwierdzisz, że chcesz dokupić sobie blu-ray
    ( ^^ ), ale już w innym sklepie, bo tam taniej mają. I co? Musisz wieźć
    sprzęcik do firmy-matki, żeby łaskawie "włożyli" nowy zakup do środka, za co
    oczywiście policzą sobie odpowiednio (a jak będą złośliwi to po pytaniu
    typu: "a czemu nie kupił Pan u nas??" powiedzą, że jeszcze muszą zatrzymać
    kompa na 2 tygodnie do testów - zdarzyło się tak znajomemu, ale po awanturze
    odpuścili).
    Wniosek : w prawie czy nie, na plombę nigdy zgadzać się nie wolno. Sklepów w
    końcu do wyboru wiele...

    MaT

  • 9. Data: 2007-12-18 12:56:24
    Od: "Andy" <g...@d...de>

    "MarcinJM"

> [...]
    > A mowienie tu o ograniczaniu uzytkowania jest co najmniej bezprzedmiotowe,
    > poniewaz podstawowa funkcja komputera jest dzialac, a nie sluzyc jako

    Ale dowaliles z grubej rury. Przeczytaj jeszcze raz to co napisales, to sam
    stwierdzisz, ze to kompletna bzdura.
    Tak mozna argumentowac w przypadku Telewizora, wzmacniacza, magnetofonu i
    inynch urzadzen elektroniki domowej. Ale komputer stacjonarny (nie mylic z
    laptopem), tylko dlatego stal sie taki popularny, bo mozna go dowolnie
    sprzetowo konfigurowac. Jego podstawowa funkcja jest mozliwosc dostosowania
    go do Twoich potrzeb. I to dostosowywanie nie ma absolutnie nic wspolnego z
    zabawa. Wiec to Twoja uwaga jest bezprzedmiotowa.

    Andy

  • 10. Data: 2007-12-18 21:05:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 18 grudzień 2007 11:28
    (autor Matello
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk87c7$95q$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > wieźć sprzęcik do firmy-matki, żeby łaskawie "włożyli" nowy zakup do
    > środka, za co oczywiście policzą sobie odpowiednio

    No i? Spróbuj se rozbudować telewizor. BA! Spróbuj założyć radio do auta. Tu
    dopiero się zdziwisz.... Za założenie radia cię skasują pewnie z 500+

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl