  • 11. Data: 2010-12-27 19:00:38
    Temat: Re: Play kaucja 1tys.. blokada polaczen
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-27 19:53, Liwiusz pisze:

    > A w regulaminie czy innej umowie nie są zapisane reguły z kaucją? Jeśli
    > nie, to faktycznie Play może spadać na drzewo.

    Zapisy o kaucji sa zarowno w umowie jak i regulaminie. Nie widze podstaw
    do wzburzenia wobec czegos, co sie podpisalo.

    Na szybko znalezione w Regulaminie swiadczenia uslug

    http://www.playmobile.pl/pl/obsluga-klienta/dokument
    y/umowy-i-regulaminy-uslug/index.html#umowy

    "§ 7. Zasady pobierania Kaucji oraz Limit Kredytowy
    1. Operator ma prawo uzaleSnic podpisanie Umowy lub jej wykonywanie od
    wpłacenia Kaucji.

    2. W szczegolnosci Operator moSe wezwac do wpłacenia Kaucji w przypadku:
    a) powziecia przez Operatora uzasadnionych watpliwosci dotyczacych
    moSliwosci wykonania przez Abonenta lub osobe ubiegajaca sie o zawarcie
    Umowy zobowiazan wobec Operatora, w szczegolnosci w sytuacjach opisanych
    w § 4 ust. 4 lub § 5 ust. 1 pkt. f) Regulaminu; b) aktywacji lub
    korzystania z usług o podwySszonym ryzyku kredytowym, w szczegolnosci
    usług roamingu, usług premium; c) przekroczenia przez Abonenta
    przyznanego Limitu Kredytowego w trakcie obowiazywania Umowy.

    3. Wysokosc Kaucji jest okreslona w Cenniku lub w Ofercie Promocyjnej.

    4. Operator dokona rozliczenia Kaucji najpozniej w dniu ostatecznego
    rozliczenia z Abonentem w zwiazku z rozwiazaniem lub wygasnieciem Umowy,
    po potraceniu wymagalnych wierzytelnosci wynikajacych z Umowy.

    5. Kaucja nie ma charakteru zaliczki ani przedpłaty z tytułu
    jakichkolwiek naleSnosci Operatora i jest zdeponowana na odrebnym,
    nieoprocentowanym rachunku bankowym Operatora.

    6. Osoba ubiegajaca sie o zawarcie Umowy lub Abonent zobowiazani sa
    wpłacic Kaucje na Sadanie Operatora w wyznaczonym przez Operatora terminie.

    7. W czasie obowiazywania Umowy Operator jest uprawniony do potracenia
    swojej wymagalnej wierzytelnosci z tytułu swiadczenia Usług
    Telekomunikacyjnych i innych usług swiadczonych na podstawie Umowy z
    kwota Kaucji złoSona przez Abonenta. W takim przypadku Abonent jest
    zobowiazany do uzupełnienia Kaucji do jej pierwotnej wysokosci w
    terminie 7 dni od daty otrzymania od Operatora pisemnego wezwania do
    uzupełnienia Kaucji.

    8. Operator zastrzega sobie prawo do ustalenia, w chwili zawarcia Umowy
    lub w trakcie jej wykonywania, Limitu Kredytowego. Wysokosc Limitu
    Kredytowego okresla Cennik albo Oferta Promocyjna, chyba Se kwota Limitu
    Kredytowego została okreslona w Umowie.

    9. W przypadku przekroczenia przez Abonenta przyznanego Limitu
    Kredytowego Operator w szczegolnosci ma prawo, do czasu złoSenia Kaucji,
    do zablokowania moSliwosci inicjowania wszystkich lub niektorych Usług
    Telekomunikacyjnych."

  • 12. Data: 2010-12-27 19:01:56
    Od: z <z...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale jeśli tak, a podejrzewam, że tak, skoro tka sytuacja nastąpiła,
    > to... kapitalizm - widziały gały co brały czy nie? :-)

    Hmm... Dziwne to.
    Elektrownia, gazownia, tak nie robi, banki tak nie robią, organizatorzy
    konkursów sms też nie.... O co im chodzi? Wyższa kultura gsm ;-)

  • 13. Data: 2010-12-27 19:06:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-27 20:01, z pisze:

    > Hmm... Dziwne to.
    > Elektrownia, gazownia, tak nie robi, banki tak nie robią, organizatorzy
    > konkursów sms też nie.... O co im chodzi? Wyższa kultura gsm ;-)

    Elektrownia i gazownia może i nie, ale banki? Zdziwiłbyś się :-)

  • 14. Data: 2010-12-27 19:07:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-27 20:00, neoniusz pisze:

> [...]
    > usług roamingu, usług premium; c) przekroczenia przez Abonenta
    > przyznanego Limitu Kredytowego w trakcie obowiazywania Umowy.

    Czyli tu było przekroczenie limitu kredytowego.

  • 15. Data: 2010-12-27 19:08:38
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pn 27 12 2010 20:01, z pisze:

    > Hmm... Dziwne to.
    > Elektrownia, gazownia,

    Podpisz z nimi umowę na usługi telekomunikacyjne, w czym problem?
    :-P

    --
    ALEX CloneTrooper
    Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

  • 16. Data: 2010-12-27 19:22:32
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Kris pisze:
    > kupilem kolejna aktywacje i poszelalem z internetem
    > trudno wyszlo nabilo do zaplaty ponad 1 tys
    >
    > ale play zablokowal mi moje 2 numery i niemoge z nich kozystac
    > malo tego chca odemnie kaucji na 1tys zlotych ktore pewnie odzyskam po
    > zakonczeniu umowy

    a spróbowałeś najprostszej rzeczy? zadzwonić, poprosić o pół faktury na
    wspomniane 1000 zł i odblokowanie? Po pierwszym takim "numerze" nie
    powinni robić problemów. nie Ty jeden płacisz ponad 1000zł za GSM.
    (chociaż za internet gsm - masz miejsce na podium)

    ToMasz

  • 17. Data: 2010-12-27 19:32:43
    Od: Adam <e...@g...com>

    Ile MB ściągnąłeś?

  • 18. Data: 2010-12-27 19:34:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2010 18:09), neoniusz wrote:

    > I to moze swiadczyc o tym, ze cos "niehalo" z glowa. Jak sie kupuje nowy
    > telefon to warto przeczytac instrukcje, albo przynajmniej zapytac
    > sprzedawcy czy jest potrzebny pakiet internetowy. Ja place jakies grosze
    > i mam 500MB na miesiac, bo jest wystarczajace - nawet na youtube.

    Nie przesadzajmy. Kupiłem smartfona (android), włożyłem kartę, w ciągu
    bodajże kilku minut zżarło mi całe saldo karty (ok. 50zł). Zaraz potem
    nauczyłem się jak wyłaczyć internet via gsm :).

    Ale gdyby to nie był prepaid bym nawet nie zauważył i pewnie by się na
    jakimś tysiącu skończyło zanim bym się zorientował że jest coś niehalo.

    p. m.

  • 19. Data: 2010-12-27 19:55:11
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > jak tak traktuja kilentow to dziekuje bogu ze mam jeszcze orange
    > a chcialem przeniesc cala firme do nich
    >
    > a tu ciach zamykaja mi firme, gdyz zablokowali polaczenia wychodzace
    > niezykly standart relacji zaufania klienta do operatora
    > no bardzo dziekuje

    Tez mam orange.. w umowie deklaruje sie mniejwiecej kwotę taką "awaryjną" -
    zeby operatorowi zapaliła się lampka jak ktoś trochę "przegnie" z
    rachunkiem...
    czasem konsultanci nie pytają sie i wpisują jakąś standardową kwotę...

    Pzdr.
    marcin W.

  • 20. Data: 2010-12-27 20:38:07
    Od: z <z...@g...pl>

    ALEX pisze:

    > Podpisz z nimi umowę na usługi telekomunikacyjne, w czym problem?
    > :-P

    Też mają mój podpis i dane. Tak samo mogę magle przestać płacić a
    spotkają się razem z panami z play u tego samego komornika.
    Co za różnica?