  • 71. Data: 2010-07-26 09:01:24
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Krzysztof pisze:

    > No właśnie, zatem powinen też być zakaz pobierania dodatkowej opłaty za
    > obsługę kartą płatniczą.
    > Kupowałem kiedyś pewien towar w promocji. Gdy doszło do płacenia kartą,
    > sprzedawca powiedział, że jeśli płacę kartą, to promocji nie ma ;-)
    > Udało mi się go jednak przekonać, że ta propozycja jest nie do przyjęcia.

    No cóż, jedyne co sklepy mogą zrobic (zgodnie z tym jakie są umowy), to
    dawać rabat na któryś rodzaj transakcji. Z czymś takim się można
    spotkać, ale rzadko przy zakupach detalicznych.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 72. Data: 2010-07-26 09:04:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Konrad pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i2jgl4$2ds$2@news.onet.pl...

    > Natomiast nie ma absolutnie żadnego zakazu wprowadzenia rabatu przy płatności
    gotówką w dowolnej wysokości.
    > Nawet defaultowo.

    Zgadza się, tylko cena musi być podana t, która obowiązuje każdego, może
    być co najwyżej zapisane, że rabat jest, gdy ktoś zapłaci całą kwotę
    monetami jednogroszowymi (czy w jaki inny wymyślny sposób).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 73. Data: 2010-07-26 09:09:08
    Od: <s...@a...pl>

    > No właśnie, zatem powinen też być zakaz pobierania dodatkowej opłaty za
    > obsługę kartą płatniczą.

    Dlaczego? Może jeszcze zakaz pobierania odsetek i prowizji przy sprzedaży
    ratalnej wprowadzić?

    Róznica między kartą a gótówką jest zasadnicza. Złotówki (czy to bilon, czy to
    banknoty) są prawnym środkiem płatniczym w Polsce. Karta nie jest i nigdy nie
    będzie. Karta jest środkiem do obracania środkami, podobną funkcję pełnią
    przelewy i druki do nich używane.

  • 74. Data: 2010-07-26 09:11:09
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A skąd wiesz że w rachunku z którym powiązana jest karta, posiada "debet"
    > czyli kredyt odnawialny (lub kredyt w rachunku czasami zwany)?

    Bo tylko debeciak płaci za drobne zakupy kartą nie majac przy sobie ani grosza
    gotówki?

    K.

  • 75. Data: 2010-07-26 09:13:42
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    <s...@a...pl> napisał

    > Dlaczego?

    Wyjaśnione wyżej.
    Jeśli towar w ofercie kosztuje 100 zł, to kosztuje 100 zł, a nie na
    zasadzie "płacisz gotówką płacisz 100 zł, a płacąc kartą płacisz 105 zł".
    W drugą stronę jak najbardziej - można udzielić rabatu dla kogoś, kto
    zdeklaruje się zapłacić gotówką i wówczas towar można sprzedać mu za 95 zł.

    > Może jeszcze zakaz pobierania odsetek i prowizji przy sprzedaży ratalnej
    > wprowadzić?

    A co ma piernik do wiatraka?

    > Róznica między kartą a gótówką jest zasadnicza.

    Ale nie ma różnicy między ceną towaru w zależności od formy płatności.
    W sensie przerzucania kosztów obsługi kartą na klienta poprzez podwyższenie
    ceny z oferty.

    Pozdrawiam
    K.

  • 76. Data: 2010-07-26 09:13:53
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i2jj2h$8ur$2@news.onet.pl...

    > Zgadza się, tylko cena musi być podana t, która obowiązuje każdego, może
    > być co najwyżej zapisane, że rabat jest, gdy ktoś zapłaci całą kwotę
    > monetami jednogroszowymi (czy w jaki inny wymyślny sposób).

    Dając rabat na asortyment sprzedawca musi to napisać? A jak jest podstawa prawna tego
    stwierdzenia?
    To w Media-Markt ostatnio straszny wałek zrobili bo 22 rabatu dawali na wszystko a
    ceny normane przy produktach były.

    K.

  • 77. Data: 2010-07-26 09:19:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Dlaczego? Może jeszcze zakaz pobierania odsetek i prowizji przy
    > sprzedaży ratalnej wprowadzić?

    Przy sprzedaży ratalnej cena produktu się nie zmienia. Dochodzi jedynie
    kredyt/pożyczkę, jaki otrzymujesz od instytucji, która ci go udziela.

> [...]
    > i nigdy nie będzie. Karta jest środkiem do obracania środkami, podobną
    > funkcję pełnią przelewy i druki do nich używane.

    Jeśli dostajesz rachunek, to możesz tez go zapłacić na kilka sposobów,
    nie zmienia to jednak wysokości rachunku.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 78. Data: 2010-07-26 09:20:19
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote in message

    > Użytkownik "Dawid" <d...@s...net>

    > No tak, a powód dla którego klient chce płacić kartą jest taki, że ona
    > służy do wykonywania płatności

    No i moze to dokonac po ujszczeniu oplaty prowizyjnej - w czym problem?

  • 79. Data: 2010-07-26 09:21:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Konrad pisze:
> [...]
    wiadomości news:i2jj2h$8ur$2@news.onet.pl...

    > Dając rabat na asortyment sprzedawca musi to napisać? A jak jest podstawa prawna

    nie musi, ale może. Natomiast nie może postąpić w drugą stronę, dać cenę
    i pozniej powiedzieć, że obowiązuje ona tylko osoby w żółtych beretach,
    innych obowiązuje cena o 10% wyższa.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 80. Data: 2010-07-26 09:23:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 11:09:08 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

    > Róznica między kartą a gótówką jest zasadnicza. Złotówki (czy to bilon,
    > czy to banknoty) są prawnym środkiem płatniczym w Polsce. Karta nie jest
    > i nigdy nie będzie.

    Trochę bzdurzysz. Karta płatnicza (jak i pieniądz elektroniczny) to taka
    sama złotówka. Pieniądz nie musi mieć postaci materialnej. Liczy się to,
    czy dany sposób zapłaty prowadzi do spełnienia zobowiązania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/