  • 41. Data: 2010-07-25 22:10:19
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2icc5$3im$1@news.net.icm.edu.pl niusy.pl
    <f...@o...pl.invalid> pisze:

    > Ee yy ... niby czemu ? Tak, jak sklep upiera się przy swoim tak klient
    > może upierać przy swoim. Sklep nie sprzeda, klient nie kupi.
    Prawnym środkiem płatniczym w Polsce są znaki pieniężne Narodowego Banku
    Polskiego.

    --
    Jotte

  • 42. Data: 2010-07-26 00:21:05
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > nic nie gwarantuje. przeczytaj dokładnie co ci bank gwarantuje. spróbuj
    > znależć choć jedną gwarantowaną rzecz, po za opłatami karnymi.

    Dokladnie!:))

  • 43. Data: 2010-07-26 00:21:05
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

  • 44. Data: 2010-07-26 00:27:51
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    > W wiadomości news:i2iber$6kh$1@inews.gazeta.pl PiotRek

    > Co ty tam rozumiesz, idioto.
    > Szczasz w bramie bo nie ma informacji, że właściciel nieuchomości tego nie
    > akceptuje?

    Nie, to jest zabronione innymi przepisami, ale na bramie nie bylo
    informacji, ze wyjatkowo mozesz tu szczac.
    Rozumiesz?
    W sklepie zawsze przyjma gotoke, karte czy koraliki w zaleznosci od
    wizdzimisie sklepikarza.

  • 45. Data: 2010-07-26 00:36:58
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Rentier" <f...@g...com> wrote in message

    > Nie mają prawa ograniczać.Lidl jest klasycznym przykładem nieakceptowania
    > kart przy płatnościach poniżej 20 zł- aż dziw bierze,że nikt z tym
    > porządku nie zrobił.

    Jak sadzisz, dlaczego? Uwazasz, ze prowizja za zakupu ponad 20zl jest malo
    interesujaca dla bnkow?
    A banki koga to stracic jak lidl calkiem oleje platnosci karta. Kto wowczas
    straci?

    > Wydawcy kart zależy na prowizjach- z tego żyją, więc powinni być
    > zainteresowani w likwidacji ograniczeń.

    Patrz wyzej. Dokladnie, wydawcom kart zalezy by taki lidl nie zrezygnowal z
    dopuszczenia kart...

    > Zawsze trąbiono w periodykach: zgłoś przypadek ograniczenia w banku, który
    > ci wydał kartę.

    Jaki bank taka karta:)))
    I jeszcze za nia placisz? Hehehe no to teraz widzisz jak cie okradaja... nie
    lepsza gotowka?
    Aha no tak, gotoki masz (macie - bo co niektorzy pisali, ze z plecakiem nie
    chodza) tyle, ze ciezko bylo by dzwignac.

    > A pobieranie jakichkolwiek opłat za transakcje kartą to już jest skandal.

    Jaki skandal? oplata jest pobierana bo sklepikarz nie chce byc stratny, wiec
    daje ci wybor: placisz karta lae ponize 20zl doliczy koszt tranzakcji 0.30zl
    albo dajesz gotowke i nie ma zadnego doliczania oplat. Gdzie tu skandal? Po
    raz kolejny - jaki bank taka karta.

    > Mam po to kartę,żeby nią płacić w KAŻDYM sklepie, który ją honoruje.Bez
    > żadnych dopłat.

    Nie... karta mozesz placic jesli sklep ja zaakceptuje, masz natomiast prawo
    placic gotowka.
    Sklep moze ci odmowic platnosci karta na 100 roznych sposobow i nic nie
    zrobisz, natomiast platnosci gotoka nie moze odmowic.

    > Kiedyś sklepikarze się tłumaczyli tak: prowizja do 4%, do tego połączenie
    > z netem, to impuls TEPSowy za 3 minuty, więc niemal dokładają do interesu
    > przy zakupach ponizej 10 zeta.

    No wlasnie. Po raz kolejny, idz do banku ktory wydal ci karte i powiedz by
    sobie ja wsadzili w buty beda wyzsi a ty bogatszy:)))

  • 46. Data: 2010-07-26 01:22:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Ee yy ... niby czemu ? Tak, jak sklep upiera się przy swoim tak klient
    > może upierać przy swoim. Sklep nie sprzeda, klient nie kupi.

    Nie mam nic przeciwko temu.
    Chyba, ze chcesz kupic.
    Skoro wiesz, ze sklep nie akceptuje płatnosci karta, a chcesz cos tam
    kupic, to co za problem, zeby te 10 zl po prostu miec.
    Po za tym naprawde nie masz nic innego do kupienia, zeby bylo wiecej niz
    10 zl? To chyba nie jest astronomiczna kwota.
    Oczywiscie jak ci nie zalezy, a sklepowi tez to bedzie tak jak
    napisales. Sklep nie sprzeda klient nie kupi.

  • 47. Data: 2010-07-26 01:25:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > nie akceptuje?

    > A nazywaj sobie, półgłówku
    > Jakby mnie pies obszczekał, albo huju witek obujadał.

    faktycznie, jesteś niezłym chamem.
    Ciekawe skąd u ciebie tyle kompleksów.

  • 48. Data: 2010-07-26 05:15:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 25 Jul 2010 22:49:57 +0200, Rentier napisał(a):

    > Kiedyś sklepikarze się tłumaczyli tak: prowizja do 4%, do tego połączenie z netem,
    to impuls TEPSowy
    > za 3 minuty, więc niemal dokładają do interesu przy zakupach ponizej 10 zeta.

    i to jest główna przyczyna tych wszystkich nieporozumień, że własnie
    centrum rozliczeniowe bierze ten % nie mniej niż ileśtam, gdyby
    zrezygnowali z tego i zawsze brali np. 2,5% od transakcji to w sumie więcej
    by zarobili, aczkolwiek jeśli sklepikarz ma umowę z dostawcą terminala na
    2,5% od kwoty transakcji, to mały kłopot rachunkowy byłby przy zakupach
    poniżej 0,40 zł.
    Trzeba pamiętać, ze też sklepikarz ma w zależności od kilku czynników ten
    VAT, czasem jest to neutralne, czasem nie...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x3.php

  • 49. Data: 2010-07-26 05:22:26
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@W...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Nie Ty będziesz mi dyktował na co i ile mam wypłacać.
    > Prośba: wyskakuj z tego wątku!

    A ty wyskakuj z mojego sklepu bo tutaj dziadów nie obsługujemy ;) Nie masz
    kasy to spadaj do hipermarketu a nie kefirek w debecie zachciał się kupić :D

    Kastet

  • 50. Data: 2010-07-26 06:24:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-25 22:24, Negatyw wrote:
    > Może zatem trzeba się przyjrzeć tematowi od drugiej strony:
    > Jeśli jakiś ZAPIS **nie zabrania** zmuszać klienta do zakupów kartą
    > powyżej określonej kwoty - czy istnieje ZAPIS, który **POZWALA** na
    > takie praktyki?

    Czy Ty na wszystko musisz mieć paragraf?

    No offense, ale to jest typowy przykład mentalności w stylu "homo
    sovieticus".

    A przecież masz znacznie silniejszy argument niż jakikolwiek przepis i
    paragraf. Zagłosuj nogami i kupuj gdzie indziej.

    Piotrek