  • 221. Data: 2010-07-27 08:05:25
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:
    > Jeśli mam na sklepie naklejkę "doładowania telefonów" to znaczy, że w
    > sklepie doładowuję teleofny. Czy to oznacza, że mam to robić za darmo?

    Przypomnę sprawę sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w autobusach po
    wyższych cenach niż w kiosku. Aby obejść zastrzeżenia zaczęto
    wprowadzać innego typu bilety.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 222. Data: 2010-07-27 08:09:51
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 22:33:38 +0200, Robert Jaroszuk napisał(a):

    > Różne instytucje finansowe, zrzeszone w VISA/MC mają dosyć niektórych
    > praktyk VISA/MC i występują przeciwko tym organizacjom.

    :))))
    Czyli występują sami przeciwko sobie? :)))

  • 223. Data: 2010-07-27 08:27:17
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:49:08 +0200, Krzysztof napisał(a):

    > A nie był?

    http://gazetaolsztynska.wm.pl/Sklepy-nie-powinny-ogr
    aniczac-transakcji-karta-platnicza,61725
    //
    Przedstawiciele banków, firm płatniczo-kartowych oraz właścicieli terminali
    płatniczych zapewniają, że nie wprowadzają minimalnych kwot w transakcjach
    kartami.
    - Wszystkie transakcje powinny być akceptowane - mówi Arkadiusz Mierzwa,
    rzecznik prasowy Pekao SA. - Klient powinien mieć możliwość płacenia kartą
    nawet za zakupy o wartości 1 zł.
    Podobnych zapewnień udzielili nam przedstawiciele m.in. PKO BP, eCard i
    Polcardu. Zdaniem tego ostatniego, praktyka ustalanie minimalnych kwot przy
    płatnościach kartą jest nielegalna również z uwagi na to, że klient
    posiadający kartę płatniczą musiałby być informowany przez bank o tym, że
    istnieją ograniczenia w posługiwaniu się kartą.
    //

    http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/82871,sklepy-nie-
    chca-plastikowej-kasy-za-drobne-zakupy-nie-mozna,id,
    t.html

    or more ;)

  • 224. Data: 2010-07-27 09:04:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 09:53:29 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Jeśli banki poszły by za przykładem kilku spółdzielczaków, które używały
    > systemu "elektronicznych portmonetek", nie byłoby problemu
    > mikropłatności. Cała operacja odbywała się offline'owo, bo to chip
    > zajmował się autoryzacją. Należało jedynie pamiętać, aby doładować sobie
    > kartę odpowiednią kwotą przed zakupami.

    I to jest ogólnie bardzo głupi pomysł, bo zamiast jednego powszechnego
    systemu płatności będziesz miał 10 elektronicznych portmonetek -- bo
    jeden system zrobi sobie Biedronka, drugi Żabka, trzeci banki
    spółdzielcze (część ma takie wynalazki), następny Społem, później Saturn
    i Vobis, etc.

    Niemcy weszli w te swoje Geldkarty i uważam, że to jest błąd ;-) bo
    prowadzi to do wiadomych utrudnień w korzystaniu z ich sieci handlowych
    przez obcokrajowców.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 225. Data: 2010-07-27 09:16:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > jeden system zrobi sobie Biedronka, drugi Żabka, trzeci banki
    > spółdzielcze (część ma takie wynalazki), następny Społem, później Saturn

    Hmmm wtedy właśnie kilka banków jednak skorzystało z tego samego
    systemu. Jest kwestia wprowadzenia powszechnego systemu takich
    portmonetek. Co za różnica, czy będzie to ujednolicone, czy nie? Zaleta
    jest taka, że autoryzacja jest offline'owa.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 226. Data: 2010-07-27 09:26:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:16:19 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Co za
    > różnica, czy będzie to ujednolicone, czy nie? Zaleta jest taka, że
    > autoryzacja jest offline'owa.

    Różnica jest taka, że dziś niezależnie od tego czy masz w portfelu
    plastik z logo MC czy Visy (a także częściowo inne znaczki), to nie
    musisz szukać "terminala dla Visy". Tymczasem może się okazać, że taki
    elektroniczny pieniądz wymaga dedykowanego terminala; tak ma (miała?)
    zresztą docelowo działać wrocławska Urbancard.

    Zaś na potrzeby autoryzacji offline odpowiadają trzy literki: EMV :)

  • 227. Data: 2010-07-27 09:34:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > elektroniczny pieniądz wymaga dedykowanego terminala; tak ma (miała?)
    > zresztą docelowo działać wrocławska Urbancard.

    Hmm - z tego co pamiętam były to dokładnie te same terminale, które
    służą obecnie (te z obsługą chipa), nie wiem jak z firmware. Ale nie
    sądzę, aby był jakiś większy problem, jeśli byłaby unifikacja takiego
    systemu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 228. Data: 2010-07-27 09:36:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:34:20 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > służą obecnie (te z obsługą chipa), nie wiem jak z firmware. Ale nie
    > sądzę, aby był jakiś większy problem, jeśli byłaby unifikacja takiego

    Jeśli będziesz miał 21 albo 201 systemów, to o unifikację będzie coraz
    trudniej.
    Zresztą wystarczy postarać się o Ameksa i zobaczyć jak to wygląda w
    praktyce.

  • 229. Data: 2010-07-27 09:39:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Jeśli będziesz miał 21 albo 201 systemów, to o unifikację będzie coraz
    > trudniej.
    > Zresztą wystarczy postarać się o Ameksa i zobaczyć jak to wygląda w
    > praktyce.

    Ale ja nie pisałem, o wprowadzeniu 20 takich systemów, tylko 2-3
    konkurujących ze sobą.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 230. Data: 2010-07-27 09:45:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 11:39:25 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Ale ja nie pisałem, o wprowadzeniu 20 takich systemów, tylko 2-3
    > konkurujących ze sobą.

    No to mówię Ci, że wystarczy, że weźmiesz sobie z banku jakąś w miarę
    egzotyczną jak na polskie warunki kartę płatniczą (JCB czy Amex) i
    przekonasz się jak to wygląda ;-) Akceptanci nie chcą nawet ich
    obsługiwać -- a co dopiero dodatkowych 2-3 brandów...

    (A Polcard jeszcze pracuje?)