  • 201. Data: 2010-07-26 22:15:50
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "pmlb" <b...@d...pl>

    > A nie może ten sklep czasem wymagać zapłaty w naturze ? :-)

    móc pewnie i może, tylko druga strona sie nie zgodzi.
    po za tym wchodzi jeszcze ustawa o cenach, która wymusza podanie cen w
    innej postaci.

  • 202. Data: 2010-07-26 22:17:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > A dlaczego by nie ?

    > A ja wolę tam, gdzie mi wygodnie

    to sie musisz dostosowac.

  • 203. Data: 2010-07-26 22:38:49
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Chyba że przyjmą takie zobowiązanie, prawda?

    Tak - ale wtedy to już nie jest twoja sprawa i nie ty jestes stroną - możesz
    spróbować w ciemno żłożyć donos do firmy z ktorą dany sklep ma podpisaną
    umowe o akceptacji kart płatniczych ale po pierwsze w wielu umowach takiego
    zapisu NIE MA (np. w umowie z Polbankiem - wiem skądinąd), a po drugie poza
    spełnieniem "obywatelskiego" (?) obowiązku nic z punktu widzenia prawa dla
    ciebie to nie zmienia. Można próbowac "głosować nogami" ale jak pokazuje
    Lidl, Carefour Express a zwłaszcza Biedronka nic to nie zmienia ;)
    --
    Nogami ... jakby ludzie przychodzi do tych sklepów i co drugi pytał się o
    płatność kartą to ... sam pomyśl

  • 204. Data: 2010-07-27 05:47:31
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > Vice versa. Dla mnie jesteś tylko zwykłym śmieciem.

    Jak to rozmowa potrafi zbliżyć ;-)

  • 205. Data: 2010-07-27 05:55:00
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Bo nie ma jak. Cena towaru to cena towaru, a gotówkę bezdyskusyjnie
    > przyjąć musi.

    Rety ... ale jak sobie wymyśli jakąś opłatę skutkującą akurat na gotówkowych
    to będzie jak z kartami. Nie musi przecież sprzedawać a jeśli sobie
    wprowadzi regulamin jakiś to będzie tak samo.

  • 206. Data: 2010-07-27 05:56:15
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > tylko tam gdzie ją chcą.

    Poniekąd. Z istnienia prowizji i widocznych oznak chęci jej uniknięcia
    wynika, że może nigdzie jej nie chcą tylko jakoś tak uznają, że im się
    opłaca.

  • 207. Data: 2010-07-27 06:03:41
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > o kosztach już było, więc nie będę się powtarzał.

    5% ?

    > Analogicznie sklep mógłby cię zmuszac do robienia zakupów zawsze poniżej
    > 10 zł, a ty byś odmawiał. Jak kupisz więcej to ci nie sprzedadzą.
    > Masz dwa wyjścia. odłożyć część towaru lub iść do innego sklepu.

    No właśnie. Dowolnie głupie zasady można wymyśleć.

    > Czy oczekujesz tego, że sklep będzie się mógł na ciebie poskarżyć, żeby
    > cię zmusić do robienia u nich zakupów?

    Hehe

    > naprawdę robisz zakupy tylko za 10 zł, że aż taki problem z tego urósł?

    No pewnie. Czy zawsze muszę wydawać więcej ? A limity bywają 20zł. Coraz
    bliżej do absurdu...

    > ale sklepowi to zwisa.
    > Dla sklepu liczy się zysk.
    > twoje chodzenie i rozmawianie z kasjerka są bez sensu.

    Jak mu może zwisać kiedy wie się, że towar kupiłem u konkurencji ?

  • 208. Data: 2010-07-27 06:07:57
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > ale tylko jeden sposób musi zostać zaakceptowany przez sprzedawcę. gotówka
    > Inne nie.

    Wydaje mi się, że ... może prowadzić sprzedaż wysyłkową i jednak mieć te
    opłaty za przyjmowanie gotówki

  • 209. Data: 2010-07-27 06:10:10
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A wez znajdz jakie sposoby zapłaty musi, a jakich nie musi zaakceptowac
    > wierzyciel

    Wierzyciel ? To przecież jak przedsiębiorca z góry mówi, że ma być >20zł nie
    da się zawrzeć umowy na mniejszą kwotę i mieć wierzytelność.

  • 210. Data: 2010-07-27 06:22:20
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > to sie musisz dostosowac.

    Czy ja wiem ... nie wydaje mi się, by wszyscy klienci przejęli się tymi
    limitami i szukali specjalnych sklepów, więc to raczej te problemowe sklepy
    będą musiały dostosować się tak, jak to zrobiły inne.