  • 11. Data: 2005-11-20 15:59:36
    Temat: Re: Płatność kartą
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    scream napisał(a):

    > A może odmówić w ogole przyjecia zaplaty gotówką? :>

    Nie. Pieniadze emitowane przez NBP sa prawnym srodkiem platniczym w
    Polsce. A karta nim nie jest.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-11-20 16:05:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > A może odmówić w ogole przyjecia zaplaty gotówką? :>

    Nie może. Gotówkę przyjąć musi. Wyjątkiem jest limit powyżej której
    transakcja musi iść przez bank.

  • 13. Data: 2005-11-20 16:05:58
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > A może odmówić w ogole przyjecia zaplaty gotówką? :>

    Nie, bo wystawiając towar z ceną na półkach składa klientowi ofertę i jest
    tą ofertą związany. Ponadto bezpodstawna odmowa sprzedaży oferowanego towaru
    to wykroczenie.

  • 14. Data: 2005-11-20 16:06:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mithos napisał(a):

    > Nie. Pieniadze emitowane przez NBP sa prawnym srodkiem platniczym w
    > Polsce. A karta nim nie jest.

    Nie do końca. Odmówic płatności GOTÓWKĄ może, na podstawie szczególnych
    przepisów, chociażby ustawy o swobodzie działalności gospodarczej - 15
    tys. euro

    M.

  • 15. Data: 2005-11-20 16:16:00
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Mithos napisał/a:
    >Sklep moze odmowic w ogole przyjecia zaplaty karta.
    Czy masz na myśli także sytuację, że sklep ma zawartą umowę z centrum
    autoryzacyjnym, wywieszone loga kart i wtedy odmawia bez uzasadnionej
    przyczyny?
    Ja sądzę, że wtedy można śmiało poinformować centrum autoryzacji o takim
    fakcie i może ono zerwać umowę.:-)
    Inna sytuacja stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, gdy sklep wywiesza
    loga kart, a nie obsługuje transakcji kartami. Powyższa zresztą też.:-)

    > A skoro juz pozwala
    >łaskawie placic karta to moze sobie to limitowac jak chce, pod
    >warunkiem, ze o tym informuje.
    Zgoda, o ile reguły są jasne i powszechnie akceptowane oraz nie
    naruszają umowy z centrum rozliczeniowym.

  • 16. Data: 2005-11-20 16:19:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Mithos napisał(a):
    > Nie. Pieniadze emitowane przez NBP sa prawnym srodkiem platniczym w
    > Polsce. A karta nim nie jest.

    A no właśnie. A jeśli przy wejściu klienta do sklepu, informuje go, że
    przyjmuje zapłatę także kartą, a potem odmawia?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2005-11-20 16:26:24
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > A no właśnie. A jeśli przy wejściu klienta do sklepu, informuje go, że
    > przyjmuje zapłatę także kartą, a potem odmawia?

    IMHO informacja, że przyjmuje karty jest tylko informacją, a nie
    zobowiązaniem.

  • 18. Data: 2005-11-20 16:28:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > A no właśnie. A jeśli przy wejściu klienta do sklepu, informuje go, że
    > przyjmuje zapłatę także kartą, a potem odmawia?

    ma prawo.

  • 19. Data: 2005-11-20 16:32:49
    Od: Panoramx <panoramx@int3ria_zamien_3_na_e.pl>

    Dnia Sun, 20 Nov 2005 17:28:44 +0100, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> napisał:

    > ma prawo.

    A z informacją o karcie nie jest tak, jak z ceną przy produkcie - tzn. że
    stanowi to umowę z klientem?
    No i wracając do podstawowego pytania:
    co, jeśli na drzwiach jest info, że można płacić kartą, ale w sklepie nie
    ma informacji o minimalnej kwocie? Czy wówczas sprzedawca ma obowiązek
    przyjąć płatność kartą niezależnie od kwoty?

    --
    - Czy to napój magiczny?
    - Nie, kalafiorowa.

  • 20. Data: 2005-11-20 16:37:18
    Temat: Re: Płatno?ć kart?
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Heming napisał/a:
    >IMHO informacja, że przyjmuje karty jest tylko informacją, a nie
    >zobowiązaniem.
    IMHO także czynem nieuczciwej konkurencji, jeśli informuje, że akceptuje
    karty, a de facto ich nie akceptuje. :-)