  • 11. Data: 2012-05-09 22:34:56
    Temat: Re: Plagiat własnej pracy
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 09 May 2012 14:14:11 -0500, witek napisał(a):

    > Skoro podpisałaś....

    .. to jeszcze nic nie znaczy
    --
    marcin

  • 12. Data: 2012-05-10 07:04:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > pomijajac aspekt prawny
    >
    > punkty sie moga pokrywac.
    > wazne, zeby tresc nie była taka sama.
    >
    > Po prostu moga cie uwalic pod tytułem praca magisterska nie moze byc
    > na poziomie pracy inzynierskiej.

    buachacha...

    i jedno i drugie to tylko fikcja w dzisiejszych czasach...

    pisanina nic nie wnosząca, taki rytuał.

    ostatnio ktoś nawet mówił że w sumie to można by chyab zrezygnować z tych
    prac.

  • 13. Data: 2012-05-10 08:37:14
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > Po prostu moga cie uwalic pod tytułem praca magisterska nie moze byc na
    > poziomie pracy inzynierskiej.

    A praca inżynierska nie może być na poziomie magisterskiej? ;->

  • 14. Data: 2012-05-10 14:25:51
    Od: Tom <l...@U...onet.pl>

    W dniu 9-05-2012 20:09, Angelica pisze:
> [...]
    > Czy jeśli użyje tego punktu z inż. do swojej pracy mgr wówczas jest to
    > plagiat i związane są z tym wszelkie konsekwencje naruszenia?

    Nazywa to się autoplagiatem
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plagiat#Rodzaje_plagiat
    W zasadzie może coś takiego zrobić, ale
    1) nie przepisywać "na żywca" treści, tylko opisać i podać w
    bibliografii pierwotne źródło
    2) nie może być to główna część Twojej pracy magisterskiej, a najlepiej
    rozwiniecie lub uzupełnienie

    T.

  • 15. Data: 2012-05-10 14:30:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek Dyjor wrote:

    > buachacha...
    >
    > i jedno i drugie to tylko fikcja w dzisiejszych czasach...ciec
    >
    > pisanina nic nie wnosząca, taki rytuał.

    co nie znaczy, ze nie moga cie z tego powodu uwalic jak beda chcieli

    > ostatnio ktoś nawet mówił że w sumie to można by chyab zrezygnować z
    > tych prac.

    jestem za
    praca powinna byc ale jako do wyboru jak ktos chce.

  • 16. Data: 2012-05-12 01:40:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:joedfv$m5f$2@inews.gazeta.pl...

    > No a jeśli przekazała prawa autorskie uczelni albo komuś....

    Majątkowe mogła przekazać, ale osobistych nie da rady - są niezbywalne.

  • 17. Data: 2012-05-12 01:42:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Teoretycznie tak, lecz jest haczyk, przy oddawaniu pracy przed obroną
    > musiałam podpisać papiery, że zrzekam się praw autorskich na rzecz
    > szkoły.
    >
    > W ogóle coś takiego jest zgodne z prawem?

    Mozesz się zrzec praw majątkowych - osobiste są niezbywalne. To Ty jesteś
    autorem i nikt tego faktu żadnym oświadczeniem zmienić nie może.

  • 18. Data: 2012-05-12 09:08:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.05.2012 01:40, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:joedfv$m5f$2@inews.gazeta.pl...

    > Majątkowe mogła przekazać, ale osobistych nie da rady - są niezbywalne.

    No i co z tego? Przekazała majątkowe, więc nie może zrobić kopiuj-wklej
    rozdziału. Może się powołać ,,jak twierdzi Angelica w 7 rozdziale pracy
    zamiast Angelica.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2012-05-12 09:08:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.05.2012 01:42, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Angelica" <b...@b...brak> napisał w wiadomości

    > Mozesz się zrzec praw majątkowych - osobiste są niezbywalne. To Ty
    > jesteś autorem i nikt tego faktu żadnym oświadczeniem zmienić nie może.

    Ale ona nie chce się powoływać na swoje autorstwo, ona chce wykorzystać
    stworzony przez nią tekst, który ,,sprzedała'' komuś innemu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2012-05-12 12:52:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    [...]
    > No i co z tego?

    To z tego, że opowiedzi na pytania o "plagiat" i "wszelkie konsekwencje"
    w ujeciu różnym od pytania różnia się o kat półpełny - kierunek ten sam,
    ale... ;)

    Ale ponieważ pytanie było *wyłacznie* o "wszelkie konsekwencje zwiazane
    z plagiatem" (i tylko plagiatem), to widać konsekwencje zwiazane
    z naruszeniem praw majatkowych pytajacej nie interesowały.
    Wnoszę o nieczepianie się o formalizm - "pytajacy dostaje odpowiedz
    na to o co pytał, nie na to o czym myslał"!
    Odpowiedz - po co w pytaniu zostało podkreslone, że chodzi o wszelkie
    konsekwencje *zwiazane z plagiatem*, a nie o "wszelkie konsekwencje",
    tak po prostu?
    Wynikiem tego ograniczenia jest wniosek który Robertowi wyszedł...
    z koniecznosci. Pewnie mnie za to pogryzie, bo niedawno w dyskusji
    o przepisach drogowych usiłował formalizmowi prawnemu zaprzeczyć,
    ale co ja za to mogę ;)

    > Przekazała majątkowe, więc nie może zrobić kopiuj-wklej rozdziału.

    No, dla scisłosci, "nie może" pojawi się dopiero w momencie próby
    "ponownej sprzedaży". Samo wklejenie (że tak ujmę: "sobie") jeszcze
    tego prawa nie narusza.

    Ale chodzi o to, że naruszenie praw majatkowych to nie jest plagiat.
    Potocznie jedni używaja mało sensownej nazwy "kradzież", inni równie
    nie umocowanej prawnie nazwy "piractwo", bo dobrego krótkiego okreslenia
    na to nie ma, ale plagiat to nie jest.

    Plagiat polega na naruszeniu praw osobistych, a nie majatkowych.

    pzdr, Gotfryd