  • 11. Data: 2010-06-15 00:50:22
    Temat: Re: Placic ? bledne dane
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Jun 2010, Matt Z wrote:

    > mógłby

    Nie mógłby, mógłby za to powystawiać noty korygujące i IMVHO
    może to właśnie zrobić. W którymś momencie "im" się znudzi,
    jak będzie żądał potwierdzeń :>
    A potwierdzeń chyba by trzeba z powodu warunków odliczania.

    Co do odliczenia, warunki są dwa i oba restrykcyjne: musi być
    zarówno faktura jak i zapłata. "Na siebie".

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-06-15 08:03:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.06.2010 02:50), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie mógłby, mógłby za to powystawiać noty korygujące i IMVHO
    > może to właśnie zrobić. W którymś momencie "im" się znudzi,
    > jak będzie żądał potwierdzeń :>
    > A potwierdzeń chyba by trzeba z powodu warunków odliczania.

    A jak po prostu nie potwierdzą bez czekania aż im się znudzi?

    p. m.

  • 13. Data: 2010-06-15 15:01:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jun 2010, mvoicem wrote:

    > A jak po prostu nie potwierdzą bez czekania aż im się znudzi?

    To *chyba* napotykamy na brak "procedury egzekucyjnej" do otrzymania
    poświadczenia w postępowaniu cywilnym :(
    (w odróżnieniu od administracyjnego, odmowa "poświadczenia" czy
    podobnej czynności nie jest zagrożona karą)
    Wysyłanie ZPO (żeby przynajmniej mieć dowód "dostarczenia") raczej
    finansowo rozminie się z celem. Branie notariusza pod pachę też.
    Co najwyżej jakby się kontrolerom "ichniego" US nudziło, to mogą
    od niechcenia zrobić kontrolę krzyżową (ale wtedy właśnie trzeba
    by móc udowodnić fakt "dostarczenia")

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-06-16 10:46:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.06.2010 17:01), Gotfryd Smolik news wrote:

    > To *chyba* napotykamy na brak "procedury egzekucyjnej" do otrzymania
    > poświadczenia w postępowaniu cywilnym :(
    > (w odróżnieniu od administracyjnego, odmowa "poświadczenia" czy
    > podobnej czynności nie jest zagrożona karą)

    A czy jest obowiązek odesłać takie potwierdzenie? Bo jeżeli tak - to
    wtedy ewentualnie możnaby skarżyć cywilnie po wystąpieniu jakiejś szkody
    związanej z brakiem tego potwierdzenia (czy mandat z US kwalifikuje się
    do takiej szkody?)

    > Wysyłanie ZPO (żeby przynajmniej mieć dowód "dostarczenia") raczej
    > finansowo rozminie się z celem.

    Można wysłać poleconym bez ZPO i zaraz potem reklamować. Tyle że to
    znowu się czasu natraci ....

    > Branie notariusza pod pachę też.

    No to zdecydowanie :)

    p. m.

  • 15. Data: 2010-06-17 22:08:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jun 2010, mvoicem wrote:

    > A czy jest obowiązek odesłać takie potwierdzenie?

    Jest obłożony warunkiem: "Jeżeli wystawca faktury lub faktury
    korygujšcej akceptuje treœć noty":

    > Bo jeżeli tak - to
    > wtedy ewentualnie możnaby skarżyć cywilnie po wystąpieniu jakiejś szkody
    > związanej z brakiem tego potwierdzenia (czy mandat z US kwalifikuje się
    > do takiej szkody?)

    IMO mandat z US nie, bo skoro podatnik wiedział że dokumenty ma nie
    w porządku to nie miał prawa umyślnie doprowadzać do ukarania, ale
    odsetki z tytułu nieodliczonego podatku tak.
    Tyle, że wraca ta sama sprawa: kwota będzie na tyle mała, że w praktyce
    byłby to proces "dla zasady", więc ignorujący potrzeby kupującego
    są w praktyce bezkarni.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-06-17 23:59:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.06.2010 00:08), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jest obłożony warunkiem: "Jeżeli wystawca faktury lub faktury
    > korygujšcej akceptuje tre?ć noty":
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,43180,3.html

    Tak swoją drogą - czy ten przepis (tj. par 15) rzeczywiście uzależnia
    "odliczalność" błędnej faktury od zaakceptowania/niezaakceptowania przez
    wystawcę? Ja tam widzę tylko obowiązek sporządzenia noty.

    No więc sporządzam, wysyłam (mam dowód na to że wysłałem) i na mój
    laicki rozum jestem już w porządku. A to czy ktoś akceptuje czy nie - to
    już jakby nie moja broszka? (z drugiej strony, jakby tak było to nie
    byłoby potrzeby pkt. 4 który cytujesz).

    > IMO mandat z US nie, bo skoro podatnik wiedział że dokumenty ma nie
    > w porządku to nie miał prawa umyślnie doprowadzać do ukarania,

    No w sumie fakt. Czyli jeżeli dobrze rozumiem - wystawiam notę
    korygującą i wysyłam sprzedawcy. Dopóki mi jej nie odeśle, to nie
    księguję tego jako koszt (bo mam nieprawidłową fakturę).

    > ale
    > odsetki z tytułu nieodliczonego podatku tak.

    No i chyba sam nieodliczony podatek. Bo wskutek nieotrzymania
    potwierdzenia nie mogę odliczyć podatku....

    p. m.

  • 17. Data: 2010-06-18 08:25:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 12 Jun 2010 23:57:05 +0000 (UTC), GK napisał(a):

    > Wezwanie do usunięcia omyłki, za potwierdzeniem odbioru.
    >
    > GK
    >
    > Ps. Państwo Renusz z Łebna? :)

    A widziałeś Państwo Arturów z Łebna? :))

    Renusz
    ReMIsz.
    Spójrz na klawiaturę i zorientujesz się, że wklepującemu omsknęła się prawa
    dłoń i zamiast "M" wklepał "N" oraz zamiast "I" wklepał "U". Oba przypadki
    są przesunięciem o jedną literę na klawiaturze w lewo od prawidłowej.

  • 18. Data: 2010-06-19 08:42:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2010, mvoicem wrote:

    > Tak swoją drogą - czy ten przepis (tj. par 15) rzeczywiście uzależnia
    > "odliczalność" błędnej faktury od zaakceptowania/niezaakceptowania przez
    > wystawcę?

    Nie, i podanicy z .pl już wygrali sprawy odwoławcze (przed ETS bodaj)
    w zakresie faktur korygujących o tę sprawę.
    Problem w tym, iż w wątku nie ma mowy o VAT i prawidłowości faktury
    dla celów gospodarczych, a o odliczeniu od podatku dochodowego, który
    ani regulacjom ani tym samym jurysdykcji organów .ue nie podlega,
    a jedynym wyznacznikiem "prawidłowości" pozostają krajowe regulacje.

    > No i chyba sam nieodliczony podatek. Bo wskutek nieotrzymania
    > potwierdzenia nie mogę odliczyć podatku....

    Jeśli nie uda się wyegzekwować "zapewnienia prawidłowego
    dokumentu" to zgoda.

    pzdr, Gotfryd