  • 1. Data: 2009-09-11 22:13:11
    Temat: Piwo naprawdę bezalkoholowe
    Od: "Szop" <m...@g...kropka.kom>

    Pewnego wieczoru postanowiłem uraczyć się bezalkoholowym piwem. (poniżej
    0,5%, czyli nie był to napój alkoholowy według ustawy). Sprzedawca jednak
    widać ustawy nie czytał, i postanowił mnie wylegitymować. Oczywiście, nie
    miał do tego prawa, ale, czy - czysto teoretycznie - uzależniając (w zapewne
    dobrej wierze) sprzedaż napoju bezalkoholowego od okazania dokumentu nie
    złamał przypadkiem prawa?

  • 2. Data: 2009-09-12 09:51:16
    Temat: Re: Piwo naprawdę bezalkoholowe
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szop pisze:
> [...]
    > dobrej wierze) sprzedaż napoju bezalkoholowego od okazania dokumentu nie

    Złamał, bo nie mógł odmówić sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny. A
    takiej, obiektywnie, nie było.

    Inna sprawa, że zapewne nie zostałby ukarany z uwagi na niską
    szkodliwość społeczną czynu i to, że zwyczajnie działał w błędzie.
    Wezwany patrol powinien go tylko pouczyć i to powinien być koniec sprawy.

  • 3. Data: 2009-09-12 21:45:29
    Od: "Szop" <m...@g...kropka.kom>

> [...]
    > szkodliwość społeczną czynu i to, że zwyczajnie działał w błędzie.
    > Wezwany patrol powinien go tylko pouczyć i to powinien być koniec

    Cóż, bez przesady, po co wzywać patrol do takich błahostek. Ale jaka jest
    podstawa prawna?

  • 4. Data: 2009-09-12 22:01:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szop pisze:

    > Cóż, bez przesady, po co wzywać patrol do takich błahostek.

    Primo: nie pisałem, żeby wzywać, tylko co powinien był zrobić, gdyby
    klient się uparł i wezwał.

    Secundo: od błahostek się zaczyna...

    > Ale jaka jest podstawa prawna?

    Na wezwanie patrolu? Sprzedający popełnił wykroczenie.

  • 5. Data: 2009-09-13 06:38:07
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4aac1a73$1@news.home.net.pl...

    > Secundo: od błahostek się zaczyna...

    A na interwencji ochrony marketu kończy ...

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 6. Data: 2009-09-13 08:43:15
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Primo: nie pisałem, żeby wzywać, tylko co powinien był zrobić, gdyby
    > klient się uparł i wezwał.
    >
    > Secundo: od błahostek się zaczyna...

    > Na wezwanie patrolu? Sprzedający popełnił wykroczenie.

    A na czym polega wykroczenie?, Czy jest prawny obowiązek aby każdy musiał
    sprzedać
    wszystko co ma jesli tylko kupujący się pojawi i chce kupić? Przychodzi
    sąsiad do mnie i mówi
    kupuję twój samochód - dawaj kluczyki....jakiś absurd
    chyba.....................
    Czy sprzedawca nie może dowolnie rozporządzać swoim majątkiem tylko dlatego
    że stoi za ladą?

  • 7. Data: 2009-09-13 09:06:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał

> [...]
    > Przychodzi sąsiad do mnie i mówi
    > kupuję twój samochód - dawaj kluczyki....jakiś absurd

    Nie ma analogii. Ty nie prowadzisz sklepu z samochodami a twój
    samochód nie jest towarem handlowym.

    > chyba.....................
    > Czy sprzedawca nie może dowolnie rozporządzać swoim majątkiem tylko
    > dlatego że stoi za ladą?

    Może. Może dany towar usunąć ze sklepu.

  • 8. Data: 2009-09-13 09:06:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał
    > Czy jest prawny obowiązek aby każdy musiał sprzedać
    > wszystko co ma jesli tylko kupujący się pojawi i chce kupić?

    Tak, w sklepie towar wystawiony do sprzedaży. Patrz kw:
    Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą
    towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny
    odmawia sprzedaży takiego towaru,
    podlega karze grzywny.

  • 9. Data: 2009-09-13 09:14:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQLwysyn pisze:
    > w wiadomości news:4aac1a73$1@news.home.net.pl...

    > A na interwencji ochrony marketu kończy ...

    Szczekaj piesku, szczekaj... Podlecisz za blisko i ktoś cię pysk kopnie.
    No, ale tyś odważny tylko z daleka i zza ogrodzenia.

  • 10. Data: 2009-09-13 13:43:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    zbyszek napisal:
    > A na czym polega wykroczenie?,