  • 1. Data: 2004-05-06 06:46:40
    Temat: Pisma do dluznika a fikcja doreczenia
    Od: "Bluzgacz" <b...@p...zigzag.pl>

    W ogole to kwestia o ktora pytam jest szersza:

    Jak sie bowiem ma sprawa doreczenia pism (min. nakazow zaplaty) niesolidnemu
    dluznikowi droga pocztowa, ktory ich po prostu nie przyjmuje - nie podpisuje
    potwierdzenia. Czy mozna uznac je za doreczone?
    Czytalem komentarz prof. Radwańskiego do art 61 KC oraz opracowanie o
    systemie prawa cywilnego, gdzie najogolniej rzecz ujmujac wyrazil stanowisko
    pozytywne w sprawie skladania min. takiego oswiadczenia woli, ktore nalezy
    uznac za doreczone
    Czy ktos moze zna/dysponuje orzeczeniami sądów lub tezami w tym konkretnym
    (moim) przypadku?
    Z gory dziekuje za pomoc
    --

    Bluzgacz

    GG: 5015

  • 2. Data: 2004-05-06 07:23:31
    Temat: Re: Pisma do dluznika a fikcja doreczenia
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    Bluzgacz wrote:
> [...]
    > woli, ktore nalezy uznac za doreczone
    > Czy ktos moze zna/dysponuje orzeczeniami sądów lub tezami w tym

    odsyłam do komentarza, ale do KPC - art 139 i 142

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-05-06 07:53:52
    Od: "Bluzgacz" <b...@p...zigzag.pl>

    "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> wrote in message

    > odsyłam do komentarza, ale do KPC - art 139 i 142

    Dzieki, to wiem, ale czy na pewno artykul 139kpc odnosi sie takze do pism
    pozasadowych?
    Jezeli nie, to zwazywszy dla mojego przykladu jest malo przydatny, chyba ze
    stosowac interpretacje per analogiam....
    --

    Bluzgacz

    GG: 5015

  • 4. Data: 2004-05-06 14:53:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bluzgacz" <b...@p...zigzag.pl> napisał w wiadomości

    Problem w tym, że żaden przepis nie wymaga doręczenia wezwania do zapłaty.
    Jak jesteś dłużny, to masz obowiązek zapłacić bez proszenia. Wyjątek
    jedyny, to jeśli terminu nie wyznaczono w umowie, bo trzeba wówczas ten
    termin wyznaczyć. Stąd też wezwania do zapłaty z punktu widzenia
    skuteczności doręczenie mogą na karcie pocztowej równie dobrze przysłać
    (pomijając, że ta forma mogła by być uznana za naruszenie ochrony jakiś
    tam danych).