  • 11. Data: 2007-04-14 10:13:19
    Temat: Re: Pirat - wersja instalacyjna na dysku.
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Robert L napisał(a):
    > Witam
    > Jak wygląda pod kątem prawnym posiadanie przez delikwenta wersji
    > instalacyjnej (ale bez zainstalowania) komercyjnego programu?
    >
    > Innymi słowy na dysku program jest ... ale nie da się z niego korzystać
    > (trzeby by go wpierw zainstalować).

    karalne jest uzyskanie programu bz zgody uprawnionej w celu osiagniecia
    korzysci majatkowej, a korzysc te osiagasz >moim zdaniem< dopiero w
    momencie gdy zainstalujesz ten program, bowiem mozesz tak naprawde
    czasem przez przypadek sciagnac nie majac takiego zamiaru. To tak jak z
    kradzieza, karalne jest nie 'zabranie rzeczy' a zabranie w celu
    przywlaszczenia.

    --
    http://www.niesfornazyta.pl/
    Pierwszy stacjonarny czytnik for typu phpBB/phpBBbyPrzemo (windows/linux)

  • 12. Data: 2007-04-14 10:16:08
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

  • 13. Data: 2007-04-14 10:16:19
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    BETON napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Np w Rosji nielegalne jest posiadanie samego cracka

    w polsce takze

  • 14. Data: 2007-04-14 10:27:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał

    > w celu osiagniecia korzysci majatkowej

    Ale jest jeszcze 291 i 293kk, wobec programu komputerowego, jest zagrożona
    karą także paserka, nawet bez korzyści majątkowej, jeśli tą rzecz (program)
    nabył lub przyjął.

  • 15. Data: 2007-04-14 11:18:04
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał

    > Ale jest jeszcze 291 i 293kk, wobec programu komputerowego, jest zagrożona
    > karą także paserka, nawet bez korzyści majątkowej, jeśli tą rzecz (program)
    > nabył lub przyjął.

    tak zgadza sie, tylko ze ta rzecz musi byc nabyta uprzednio za pomoca
    czynu zabronionego, a udostepniac moze osoba ktora nabyla program
    legalnie, wiec niekoniecznie te przepisy mialyby zastosowanie.

    P.

  • 16. Data: 2007-04-14 11:22:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał
    > tak zgadza sie, tylko ze ta rzecz musi byc nabyta uprzednio za pomoca
    > czynu zabronionego, a udostepniac moze osoba ktora nabyla program
    > legalnie, wiec niekoniecznie te przepisy mialyby zastosowanie.

    Więc chyba wszystko sprowadza się do tego: czy posiadacz zrobił kopię z
    legalnego egzemplarza czy przyjął nielegalny.

  • 17. Data: 2007-04-14 12:24:31
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał

    > Więc chyba wszystko sprowadza się do tego: czy posiadacz zrobił kopię z
    > legalnego egzemplarza czy przyjął nielegalny.

    moim zdaniem nie.

    Sprowadza sie to do tego czy osoba ktora udostepnila np w sieci p2p
    uzyskala ten program od osoby uprawnionej. I czy
    sciagajacy zdawal sobie z tego sprawe.
    Jezeli sciagnal od osoby ktora uzysakala od osoby uprawnionej, - 278 ust
    2, jezeli sciaga odo osoby ktora go wczesniej ukradla tj popelnila
    przest. z art 278 ust.2, popelnia przestepstwo albo z art 291 albo z
    292, bowiem 'nabywa' program ktory zostal UZYSKANY (rozumiem z tego ze
    uprzednio uzyskany, bo inaczej to bezsens, zwyklą kradziez bys wtedy
    karal nie z 278 a traktujac jako paserke z 291 kk) za pomoca czynu
    zabronionego.

    Jezeli zrobi sobie kopie na wlasny uzytek swojego legalnego ezgemplarza
    to przeciez nikogo nie okrada.

  • 18. Data: 2007-04-14 12:57:11
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > uzyskany, bo inaczej to bezsens, zwyklą kradziez bys wtedy karal nie z 278
    > a traktujac jako paserke z 291 kk) za pomoca czynu zabronionego.

    Zgadzam się, o to mi chodziło w zasadzie.

    > Jezeli zrobi sobie kopie na wlasny uzytek swojego legalnego ezgemplarza to
    > przeciez nikogo nie okrada.

    Miałem na myśli skopiowanie z legalnego egzemplarza, ale nie swojego czyli
    nie dozwolona kopia na własny użytek.