  • 1. Data: 2003-01-19 16:47:10
    Temat: Piractwo czy legalna sprzedaż?
    Od: Tomek <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pytanie na temat legalności rozpowszechniania oprogramowania.
    Kilku moich znajomych kupiło ostatnio komputery w sklepie płacąc za sam
    sprzęt. Jednak na zakupionych komputerach był zainstalowany system
    operacyjny Windows, za który nie płacili i nie dostali licencji ani
    naklejki na komputer potwierdzającej rejestrację.
    Po uruchomieniu komputera system prosił o wpisanie kodu rejestracyjnego,
    którego nie dostali od sprzedawcy (musieli uzyskać go sami).
    Czy sprzedawca działa zgodnie z prawem rozpowszechniając w ten sposób
    Windows? A jeśli nie jakie są tego konsekwencje?

    Z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-01-19 17:44:39
    Temat: Re: Piractwo czy legalna sprzedaż?
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > Czy sprzedawca działa zgodnie z prawem rozpowszechniając w ten sposób
    > Windows? A jeśli nie jakie są tego konsekwencje?
    zgodne z licencją z pewnością to nie jest. Co do konsekwencji to nie wiem,
    bo z jednej stroni nie może tak robić ale czy nie może stwierdzić, że to
    było przez przypadek ......

    Stryket

  • 3. Data: 2003-01-19 19:33:14
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > czy nie może stwierdzić, że to
    > było przez przypadek ......

    Przez przypadek podprowadzilem samochod sasiada :P - niezle :)

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2003-01-19 20:46:01
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo z jednej stroni nie może tak robić ale czy nie może stwierdzić, że to

    A masz działający Windows? Jeśli to ty wpisałeś nr licencji której nie masz
    to jak to nazwać ?
    Może trzeba by zapoznać się z warunkami preinstalacji Windows (może
    producent ma inne warunki dotyczące tylko preinstalacji)? Była kiedyś taka
    forma preinstalacji Windows. Wydaje mi się, że kilka lat temu spotkałem się
    z instrukcję Microsoftu (instrukcję widziałem na pewno tylko zastanawiam się
    czy na pewno Microsoftu) w której było jak od strony technicznej taka
    preinstalkę się przeprowadza i z niej wynikało iż jest to normalna procedura
    przy produkcji sprzętu, gdzie masz wszystko już zainstalowane włącznie ze
    sterownikami i Windows pracuje wtedy w trybie jakby serwisowym, a klient
    może uruchomić Windę po podaniu nr licencji, jeśli nie poda to nie odpali.
    Jak masz wątpliwość to przecież jest linia antypiracka Microsoftu gdzie
    wyjaśnią, bo może tak można było tylko jak zakupiłeś sprzęt + licencję. Taka
    sytuacja była na pewno konieczna wtedy gdy klient kupował kilka kompów i
    licencji, a nr były nalepiane na książce (obecnie są nalepki które nalepiamy
    na kompa) bo łatwo było przyporządkować nr licencji przy pierwszym
    uruchomieniu do sprzętu.
    Andrzej

  • 5. Data: 2003-01-19 21:02:12
    Od: "Kudłaty" <A...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź.

    Dawno temu jak kupowałem kompa, to panowie z serwisu mówili, że oni mają
    licencję na windę do testowania sprzętu i pokazania klientowi, czy wszystko
    jest ok i po prezentacji powinni toto skasować. Podobno można też było
    zostawić do skasowania w ciągu 24h. Nie wiem jaka jest/była prawda, ale tak
    mówili, a ja się nie wgłębiałem.

    --
    Mateusz (Kudłaty) Mirski [WRO]
    GG# 551221

  • 6. Data: 2003-01-20 08:30:29
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Czy sprzedawca działa zgodnie z prawem rozpowszechniając w ten sposób
    > Windows?

    zdecydowanie nie

    >A jeśli nie jakie są tego konsekwencje?

    Dla sprzedawcy, o ile dasz sygnał do Microsoft lub BSA -> postępowanie
    wyjaśniające, ewentualna kontrola.

    Dla Ciebie -> o ile wpisałeś kod i pracujesz na tym systemie ->
    konsekwencje
    identyczne jakbyś to Ty zainstalował pirata.

  • 7. Data: 2003-01-20 10:25:13
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > zdecydowanie nie

    > Dla sprzedawcy, o ile dasz sygnał do Microsoft lub BSA -> postępowanie
    > wyjaśniające, ewentualna kontrola.

    Ale tam jest z pewnoscia wersja testowa, nic ponadto. To normalna operacja
    ze po zlozeniu sprzetu sie instaluje taka wersje windy. I nie musza tego
    kasowac, mozna zostawic dla klienta uprzedzajac go przed tym. Skoro prosil i
    klucz widac klient nie mial go :) a to juz wyjasnia klient podal klucz
    klient beknie.
    AJA